تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

واتس اپ بر روی ده‌ها گوشی قدیمی غیرفعال شد

گوشی‌هایی با سخت افزار و نرم‌افزار قدیمی‌تر اغلب با مشکل عدم پشتیبانی نرم‌افزاری اپ‌های مختلف مواجه می‌شوند و در همین راستا از ۳۱ دسامبر استفاده از اپلیکیشن واتس اپ بر روی ۴۹ گوشی غیرفعال شده است.

واتس اپ بر روی ده‌ها گوشی قدیمی غیرفعال شد

رویداد۲۴ گوشی‌هایی با سخت افزار و نرم‌افزار قدیمی‌تر اغلب با مشکل عدم پشتیبانی نرم‌افزاری اپ‌های مختلف مواجه می‌شوند و در همین راستا از 31 دسامبر استفاده از اپلیکیشن واتس اپ بر روی 49 گوشی غیرفعال شده است. در ادامه لیست کامل این گوشی‌ها ارائه شده است. واتس در سال‌های گذشته روند ثابتی را در پیش گرفته بود و شرکت متا زیاد به نوآوری در این پیام رسان توجه نمی‌کرد.

با این حال با افزایش محبوبیت تلگرام و اپ‌های دیگر، واتس اپ که در واقع یکی از پراستفاده‌ترین پیام‌رسان‌های جهان نیز محسوب می‌شود در یکی دو سال گذشته دست به کار شده و علاوه بر عرضه آپدیت‌های رایج، ویژگی‌های جدیدی نیز اضافه کرده است. با این حال این گوشی در برخی دستگاه به دلیل قدیمی بودن نرم‌افزار و یا سخت‌افزار از کار افتاده و در همین رابطه می‌توان آیفون‌هایی که از سیستم عامل IOS 10 و 11 استفاده می‌کنند را نام برد.

با این حال در لیست جدید بیشتر گوشی‌ها مبتنی بر اندروید هستند و تاریخ عرضه آن‌ها نیز به سال‌ها پیش باز‌می‌گردد. با این وجود خیلی از افراد از گوشی‌های قدیمی استفاده می‌کنند و در واقع متوقف سازی آپدیت‌ها، می‌تواند کاربران را ترغیب به خرید گوشی‌های جدید بکند.

اما در اکثر مواقع این اتفاق به دلیل ناسازگاری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به وقوع می‌پیوندد و کمپانی سازنده نیز شاید در نهایت بتواند این ناسازگاری را رفع کند اما بعضاً به دلیل استفاده کم مشتریان از گوشی‌های قدیمی و غیرمنطقی بودن انجام این کار برای درآمد سازی شرکت‌ها، این مسئله در نهایت به وقوع نمی‌پیوندد. در ادامه لیست 49 گوشی که واتس اپ بر روی آن‌ها غیرفعال شده به شرح زیر است:

iPhone 5
iPhone 5c
Archos 53 Platinum
Grand S Flex ZTE
Grand X Quad V987 ZTE
HTC Desire 500
Huawei Ascend D
Huawei Ascend D1
Huawei Ascend D2
Huawei Ascend G740
Huawei Ascend Mate
Huawei Ascend P1
Quad XL
Lenovo A820
LG Enact
LG Lucid 2
LG Optimus 4X HD
LG Optimus F3
LG Optimus F3Q
LG Optimus F5
LG Optimus F6
LG Optimus F7
LG Optimus L2 II
LG Optimus L3 II
LG Optimus L3 II Dual
LG Optimus L4 II
LG Optimus L4 II Dual
LG Optimus L5
LG Optimus L5 Dual
LG Optimus L5 II
LG Optimus L7
LG Optimus L7 II
LG Optimus L7 II Dual
LG Optimus Nitro HD
Memo ZTE V956
Samsung Galaxy Ace 2
Samsung Galaxy Core
Samsung Galaxy S2
Samsung Galaxy S3 mini
Samsung Galaxy Trend II
Samsung Galaxy Trend Lite
Samsung Galaxy Xcover 2
Sony Xperia Arc S
Sony Xperia miro
Sony Xperia Neo L
Wiko Cink Five
Wiko Darknight ZT
اگر گوشی شما در لیست قرار دارد احتمالا برای استفاده ایمن و رسمی از نسخه‌های اصلی واتس اپ مجبور به خرید گوشی جدیدی باشید و از آن‌جایی که این اپلیکیشن مانند تلگرام به صورت مستقل بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ کار نمی‌کند این می‌توان یک مورد منفی تلقی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واتس آپ
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان