تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

ارتش یمن: ائتلاف عربی ۱۱۴ بار توافقنامه آتش‌بس را نقض کرده است

سخنگوی ارتش یمن که از انصارالله حمایت می‌کند، تاکید کرد: جنگنده‌های عربستان و آمریکا و هم‌پیمانانشان ۱۱۴ بار توافقنامه مسقط را در استان‌های مختلف نقض کردند.
رویداد۲۴-سخنگوی ارتش یمن که از انصارالله حمایت می‌کند، تاکید کرد: جنگنده‌های عربستان و آمریکا و هم‌پیمانانشان ۱۱۴ بار توافقنامه مسقط را در استان‌های مختلف نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری سبأ یمن، شرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان از ساعات اولیه آغاز آتش‌بس انسانی ۴۸ ساعته که عربستان اعلام کرد، با حملاتی هوایی که در آنها از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده کرد، آن را ۱۱۴ بار نقض کرد.

این جنگنده‌ها در استان تعز ۳۰ بار، در استان مأرب ۲۴ بار، در استان الجوف ۱۶ بار، در استان البیضاء ۱۰ بار، در استان الضالح هشت بار، در استان شبوة هفت بار و در استان صعده ۹ بار با انجام حملاتی هوایی و بمباران موشکی و آتش توپخانه خود آتش‌بس را نقض کرده و در استان حجه نیز هشت بار تلاش کردند نیروهای زمینی مزدور را در منطقه میدی با حمایت جنگنده‌های ائتلاف به تحرک وادارند. در استان‌های صنعاء و اب نیز هر کدام یک مورد نقض آتش‌بس از سوی عربستان ثبت شد.

لقمان تاکید کرد: موارد نقض آتش‌بس از سوی عربستان شامل حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف عربی به روستاها و مناطق مرزی است که بیش از هر زمان دیگری هدف بمباران‌ها قرار گرفتند.

سخنگوی ارتش یمن افزود: مزدوران دشمن به نقض توافقنامه آتش‌بس ادامه داده و همچنان نیروهای خود را به سمت یمن گسیل کرده و به بمباران‌های شدید خود علیه مناطق مسکونی و خانه‌های مردم ادامه می‌دهند.

لقمان در ادامه تاکید کرد: ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به توافقنامه مسقط پایبند هستند. ارتش و کمیته‌های مردمی حق پاسخ‌دهی به این تجاوزات، نقض حقوق مردم و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی و خدماتی کشور که در مقابل دیدگان جامعه جهانی انجام می‌شوند را برای خود محفوظ می‌داند.

وی افزود: دشمن سعودی – آمریکایی به توافقنامه‌های قبلی آتش‌بس و این توافقنامه جدید پایبند نبوده و به حملات خود علیه مردم یمن ادامه می‌دهد و این مساله تلاش‌ها برای تحقق صلح در یمن و مذاکرات به ویژه پس از توافقنامه مسقط را تهدید می‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ارتش ، یمن ، انصارالله ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان