تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

روی دیگر کتک زدن یک خانم مقابل مدرسه دخترانه/ نیرو‌های لباس شخصی کی پاسخگو خواهند شد؟

خشونت نیرو‌های لباس شخصی علیه خانمی که مقابل مدرسه سیزده آبان حضور داشته، بازتاب زیادی در افکار عمومی داشت. مقامات از دستگیری عوامل خشونت خبر داده‌اند اما ارتباط آن‌ها با نیرو‌های امنیتی را تکذیب کرده‌اند. رویداد۲۴ در این گزارش نشان داده که پیامدهای حضور نیروهای لباس شخصی چیست.

مسموم کردن دانش آموزان

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: حملات به مدارس دخترانه تهران، مسئولان را بعد از سه ماه مسمومیت سریالی در قم، بروجرد، اصفهان و کرمانشاه، ناچار به اظهارنظر و پیگیری جدی‌تر پرونده کرده است. ابراهیم رئیسی به وحیدی وزیر کشور ماموریت داده که به سرعت مساله را ریشه‌یابی کند. احمد وحیدی وزیر کشور و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نشست خبری مشترکی برگزار کردند و اعلام کردند «این موضوع با محوریت وزارت کشور قرار است پیگیری شود.» این خبر به معنی ورود رسمی پرونده مسمومیت‌های سریالی مدارس دخترانه به فاز «امنیت داخلی» است. اما همزمان اتفاقات عجیب‌تری نیز در حال انجام است؛ رسانه‌ها و حاضرانی که در صحنه ماجرای مدرسه سیزده آبان حضور داشتند اذعان کرده‌اند که در میان حاضران، برخی افراد با لباس شخصی هم حضور دارند که به طور مستمر وضعیت منطقه را با تلفن همراه گزارش می‌کردند.

صبح روز دهم اسفند ماه تصاویری از حضور والدین دانش‌آموزان دختر دو مدرسه‌ای که در تهرانسر مسموم شده بود، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در یکی از این ویدئو‌ها فردی لباس شخصی به یکی از زنان حاضر در محل حمله‌ور شده و با کشیدن مو و گذاشتن دست روی دهان سعی می‌کند او را بازداشت کند. از دید ناظران این زن والدین یکی از دانش‌آموزان بوده که از وضعیت ابراز نارضایتی کرده است.

واکنش اولیه مسئولان به این ویدئو نشان می‌داد که به باور آن‌ها هم فردی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته والدین یکی از کودکان بوده است. وزیر کشور خواستار شناسایی عوامل برخورد نامناسب با این بانو شد و در نهایت اعلام شد که چهار نفر که در ماجرای ضرب و شتم این خانم دست داشته‌اند بازداشت شده‌اند. خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه اذعان کرد که این فرد «یکی از والدین دانش‌موزان» بوده که رفتار نامناسبی با او صورت گرفته است. اما طولی نکشید که رسانه‌های دیگر اصولگرا به رویکرد سنتی یعنی انکار واقعیت و ارتباط موضوع به دشمن برگشتند.

کتک زدن مادر دانش آموز مسموم شده

خبرگزاری فارس در عنوان «جزئیاتی از ماجرای برخورد با یک خانم در حاشیه مدرسه دخترانه تهرانسر» منتشر کرده و در این گزارش مدعی شده «این زن ۵۴ ساله هیچ فرزندی در مدرسه دخترانه ۱۳ آبان تهرانسر ندارد و در طول چند ساعت حضورش در مقابل مدرسه مکرراً اقدام به تشویق دانش‌آموزان و عابران به سر دادن شعار‌های ساختارشکنانه کرده است.»

بعد از فارس به ترتیب خبرگزار ایسنا، مهر، صدا و سیما و مشرق هم این موضوع را تکرار کردند. همچنین عبدالله گنجی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در توییتی نوشت: «خوشبختانه عوامل برخورد با خانم در تهرانسر دستگیر شدند و حق هم همین است. این زن هیچ فرزندی در مدرسه دخترانه ۱۳ آبان تهرانسر ندارد و در طول چند ساعت حضورش مقابل مدرسه مکررا اقدام به تشویق دانش آموزان و عابران به سردادن شعار‌های ساختارشکنانه کرده است.»

البته سخنگوی پلیس اعلام کرد که «فراجا هیچ نقشی در حادثه خشونت علیه یک بانو مقابل مدرسه ۱۳ آبان نداشته است.» این در حالی بود که تصاویر موجود از وقایع اطراف مدرسه ۱۳ آبان تهرانسر نشان می‌داد فردی که اقدام به کتک زدن و کشیدن آن خانم کرده، پیش از این اقدام در میان ماموران نیروی انتظامی حضور داشته است! با این وجود بیانیه پلیس با اعتراض خاصی مواجه نشد، چون مردم بر این باورند که افراد موسوم به «لباس شخصی» که اصولا در جریان اعتراضات حاضر می‌شوند، ارتباطی به پلیس ندارند و از نهاد دیگری که هیچگاه هم مشخص نمی‌شود، در صحنه حاضر هستند.

به گزارش رویداد۲۴ محسن برهانی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در واکنش به این بیانیه پلیس گفته «دقیقاً مشکل همینجاست؛ وجود نهاد‌های مختلف و موازی که برای پیدا کردن ضارب نیاز به تحقیق است درحالی‌که اصل این اقدامات نه شرعی است و نه قانونی.» او گفته «بیچاره ملتی که نمی‌داند توسط کدامین نهاد کتک می‌خورد!»


بیشتر بخوانید: لباس شخصی‌ها چه کسانی هستند و خاستگاه تاریخی آنها چیست؟


لباس شخصی‌هایی که به هیچ کجا پاسخگو نیستند!

در تمام اعتراضات و حوادثی که می‌تواند جنبه امنیتی پیدا کند، افرادی حضور دارند که لباس نظامی ندارند و معمولا خشن‌ترین برخورد‌ها با معترضان هم از سوی همین افراد صورت می‌گیرد. این افراد گاه به افراد نظامی هم دستور می‌دهند و به نظر می‌رسد در مورادی ابتکار عمل نیرو‌های امنیتی و انتظامی هم در دست همین افراد است. این پدیده در تاریخ معاصر ایران سابقه طولانی دارد.

در چهار دهه گذشته حوزه ماموریت لباس شخصی‌ها هم وسیع‌تر شده است و گاه به صورت خودجوش اقدام به ضرب و شتم معترضان و حتی ترور می‌کردند! با افزایش اقدامات آنها، آیت‌الله خامنه‌ای در یک سخنرانی از بی‌قانونی‌ها گلایه کرد و گفن منظورش از آتش به اختیار «کار فرهنگی خودجوش و تمیز» بوده نه «بی قانونی».

شواهد نشان می‌دهد افرادی که با لباس شخصی اقدام به سرکوب و اعمال خشونت می‌کنند هیچ ضابطه قانونی ندارند و به دلیل اینکه نهاد متبوع آن‌ها مشخص نیست، پیگیری رفتار آن‌ها از سوی افکار عمومی هم با مشکل مواجه است. مسئولان در تمام چهار دهه گذشته وجود چنین افرادی را تکذیب کرده‌اند و با وجود شواهد زیاد دال بر قدرت اجرایی این افراد، دست مردم برای شکایت از آن‌ها بسته است.

احمد وحیدی وزیر کشور در جریان اعتراضات پاییز امسال و مطرح شدن دوباره اقدامات لباس شخصی‌ها در سرکوب معترضان وجود چنین پدیده‌ای را تکذیب کرد. او گفت «ما چیزی به نام پدیده لباس شخصی نداریم و این بیشتر جوسازی است. ماموران نیازی نبود با لباس شخصی باشند و با همان لباس هم به وظایف‌شان عمل کردند این بیشتر هیاهو تبلیغاتی و رسانه‌ای است.» این سخنان در حالی مطرح می‌شد که در جریان اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی، تصاویر متعددی از ضرب و شتم و آسیب وارد شدن به اموال مردم توسط افراد لباس شخصی متتشر شد.

یکی از مشکلات بزرگ حضور تیروهای لباس شخصی، عدم آموزش آنهاست. حقیقت آن است که آنها برای حضور در تجمعات و ماموریت‌های خاص آموزش ندیده‌اند با قوانین و حدود اختیارات آشنا نیستند و صرفا هر ماجرایی را به مثابه یک بحران می‌بینند که در همان لحظه باید در نطفه خفه شود! در حالی که پدیده‌های اجتماعی چنین نیستند. به دلیل چنین نگاهی، گاهی اتفاقاتی توسط ماموران لباس شخصی رقم می‌خورد که پیامد آن از صدها تجمع و اعتراض بیشتر است!

مشکل دیگر آنکه در زمان وقوع جرم اراده‌ای هم برای برخورد وجود ندارد و معمولا روی جرایم سرپوش گذاشته می‌شود و زمانی درباره آن اظهارنظر رسمی می‌شود که آن واقعه به دلیل اطلاع‌رسانی و وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی پیدا کرده است؛ این یعنی در حالت معمولی نیروهای لباس شخصی و حتی نیروهای نظامی هر کاری می‌توانند بکنند و کافی است مراقب باشند فیلم آنها منتشر نشود!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۷
راهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
1
80
تازه فحش های رکیکی که میدن ادم رو متعجب میکنه از این سطح وقاحتشون!!!
جوری برخورد میکنند انگار یک حریم امن دارند و خیالشون از همه چیز راحته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اغتشاشگران دانشجو که لباسشان شخصی نبود هم فحش رکیک می دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
من سئوالم از این اصولگراهای بی وجدان اینه:
کجای اسلامتون به یک مرد نره غول (لباس شخصی ذوب در ولایت) اجازه داده به گیس زن مسلمان شیعه نامحرم دست بزنه؟ گیس زن مسلمان شیعه رو بکشه؟ دست نجس رو جلوی دهن ناموس مردم بزنه؟ اسلام اینجا واقعا کجاست؟ آقایان حداد عادل و آقا تهرانی و علم الهدی و پناهیان که برای ملت قرآن تفسیر می کنید بفرمایید حتی اگر این زن بزه کار هم باشه کی به آدم های وحشی زیر دست شما اجازه داده دست به گیس زن نامحرم بزنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
فایل صوتی جلسه لهو لعب مداحان رو در یکی از باغهای اطراف تهران راکه گوش کنی متوجه می شی مداحاشون که اون باشه بقیه شون چه ...هی میشن .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
گیس زن مسلمان شیعه در حجاب است نه در کشف حجاب . چه خبر است اسلام را قبول داری حالا جمهوری اسلامی را به عنوان حاکمیت اسلام قبول نداری ؟آیا در دین اسلام حجاب برای زن واجب است؟
از کدام مرجع فقیه شیعه پیروی می کنی ؟
بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
من مادر، دست زنی رو میبوسم که بچه نداره و از بچه های ما حمایت میکنه. این نشان از مسئولیت اجتماعی اون زن داره که ستودنیه. دست مریزاد
افروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
من روی شمارو مییوسم بانو واسه طرز فکرت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ناشناس ۷:۴۲
با شماها باید مثل خودتون رفتار کرد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ناشناس ۹:۲۶
عزیز من اسلامی که احکام دست خودشونه هر کاری رو برا خودشون مجاز میدونن.
مری
| United States of America |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
در حکومت اسلامی هر وحشیگری مجاز هست، اونقدر حدیث و روایت دارن، و تاریخ ثبت کرده جنایات و وحشیگری پیامبر تا امامهاشونو! دیگه زنه مسلمان نباشه که دیگه هیچی! به همین کامنت این هرزه مسلمان رو که میگه زن شیعه موهاش پوشیده ست توجه کنید، این یعنی خودش رو مجاز میدونه زنی که طبق عقایدش نیست رو آزار بده، اسلام و پیروانش این وحشیگری هستش! اسلام همینه دوست من! نگید کجای اسلام...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
2
73
نهادشون مشخصه، همه میدونن، تکذیب مسئولان هم که طبق معمول دروغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اصلا لباس شخصی نبودن کسانی که سطل اشغال آتش می زدند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
3
66
این قسمت عالی بود: رسانه‌های دیگر اصولگرا به رویکرد سنتی یعنی "انکار واقعیت" و ارتباط موضوع به دشمن برگشتند
زمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
68
9
وقتی افراد خاص و بدون مشخصات شفاف در جمع والدین دانش آموزان شروع به شعارهای ضد مقدسات و نظام جمهوری اسلامی سر می دهند و بعد معلوم می شود که از والدین نیست و از موقعیت آب گل آلود ماهی می گیرد وظیفه و تکلیف عمومی است تا این افراد را تحویل پلیس بدهند البته اگر لازم باشد باید مقاومت هارا بشکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
هیچی تو این دنیا مقدس نیست
خهخخهخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دیگه این داستان ها بی فایده س . سه ماهه مدارس مورد حمله واقع میشه صدای کسی در نمیاد ! فیلم مهدی حضرتی هم هست که لباس شخصی ها زدن گفتن پیگیری میکنیم ولی همه میدونن کار کی بود
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
فرض كنيم تمام حرف هاي شما درست . چرا يك شخص قانوني با اين مشكل برخورد نكند . مگر كشور نيروي انتظامي و پليس ندارد . تا اگر هم اشتباهي كرد قابل پيگيري باشد . مشكل بي قانوني است . همان كه شما مي گوييد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اره بقیه والدین هم هیچ واکنشی نداشتن!؟
از کجا معلوم شما راست می گید اینم مثل هزاران دروغ دیگر شما ! منافع شما ایجاب کند با دوپا میرید رو قران .یه جوری حرف میزنی انگار جز فرشتگان مقرب خدایید وتابه حال ملت فقط صداقت وراستی ؟ وپاکی دیدن ازتون .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اینکه شما میگی از والدین نبوده طبق چه مدرکیه!؟ کدام مقام رسمی اعلام کرده!؟ حالا فرض میکنیم به قول شما مادر دانش آموز هم نبوده،آیا ما طبق قانون اساسی کشور حق اعتراض نداریم!؟ آیا این موضوع وحشیگری و دست زدن به نامحرم رو توجیه میکنه!؟ تا کی ماله کشی و توجیه اعمال ناشایسته بعضی از نیروهای خودسر حکومت رو انجام میدین!؟ آیا این کار درستیه!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
2
67
لباس شخصی ها هر کاری میخوان انجام میدن و حتی با گلوله جنگی میکشن و پاسخگو هم نیستین . ابزار دوگانه حکومت هست مخصوصا در اعتراضات و جنبش ها . همه میدادن مربوط به کدام دو ارگان هستن
1 - اگر شناسایی و کشته شوند = شهید مدافع امنیت
2 - اگر کسی را بکشند = میشوند نفوذی ( سناریوی کشته سازی از زبان حکومت ) و کسی عهده دار اونها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
متاسفانه لاتها وچاقوکشهای ۲۸ مرداد حااا ریش وپشم دار شدن
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
1
72
لباس شخصی ها مزدوران بی‌وجدانی هستند که دست به هر کار کثیفی می‌زنند و از هیچ قانونی پیروی نمی‌کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
تمام بزهکاران در زندانهای جهان از جمله مفسدین بی حجاب آیا اینها لباس شخصی هستند یا خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
چرا جناب پیروی میکنند از قانونی که من وشما در باره ش حرف بزنیم منتشر نمیشه!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
لباس تو شخصی است یا غرب داده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
20
زمانی عربها سیسل ایتالیا را اشغال کردند و گروهی ساختند به نام مافیا یعنی معاف از مجازات
پاسخ ها
کوروش
| Canada |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
مافياى ريا کاران مذهبى پر شده تو اين مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
مافیا در ابتدا یک گروه مبارز ازادی خواه بود که منحرف شد مربوط به حدود ۱۵۰ سال قبله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
30
قصور از زمانی شروع می شود که مجوز آتش باختیار برایشان صادر می شود آنهامامورند که به جای کلاه سر می برند!
احزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
27
کاملا مشخص هست‌کی هستند وابسته به کجا هستن دیگه اینقدر فکر کردن‌نمی خواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
24
با پول ملت از این ادما فراوان میشه خرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
28
0
افرادی که در رویداد ۲۴ کار مهم رسانه را برای برده های غربزده وطن فروش و خریدار وطن و برای بی ناموس و با شرف انجام می دهند لباس شخصی هستند یا خیر ؟ الان در بازار فقط می توان ماموران پلیس را تشخیص داد جاسوس‌ها منافقین سد بندان راه دانش انسان‌ها بزهکاران موبایل دزدان نمازگزاران اینها کدام لباس شخصی ندارند؟؟؟ رویداد نظرات غربزده ها را منتشر کن
پاسخ ها
مری
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
از وقتی انقلاب زن زندگی آزادی شروع شد، دزدی خیلی کم شد... خودتونید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
14
3
استتار یعنی چه لباس شخصی یعنی چه؟ سطل اشغال امبولانس بانک سد بندی راه مردم شخصی است شخصی است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
قدقد یعنی چی مایو دربیابان یعنی چه هالیوود تخمگدارب برای عرب یعنی چه
برکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
چقدر از کامنت ۲۳:۵۶
خندیدم ،دمت گرم
خخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
22
بله لباس شخصی ها و عمالشان پدیده تازه ای نیستند ولی متنی که در مورد آنها زدید شاید برای مردم فرانسه یا دیگر کشورها قابل باور باشد مردم دقیقا می دانند که لباس شخصی ها عوامل کجا هستند این اولین بار نیست که برخلاف فرمایشات خودشان عمل می کنند
shahab
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
21
سه ماهه که سریال مسموم کردن دختران بی گناه ومعصوم این ملک شروع شده ومسئولین نامسئول بجای شناسایی عامل یا عواملی این جنایت، بی اعتناوگاه توجیه وشایدانکارمی کنند،اماچندساعت ازماجرای کتک کاری وحمله وحشیانه خانم محترمی توسط لباس شخصی مزدور،نگذشته بلافاصله آقایان کذاب ودجال پیگیری کردند که این خانم فرزندانش آموزد این مدرسه نداشته است!؟
گیریم که چنین باشد،هردانش آموزیاغیردانش آموزی که موردستم واقع شودفرزندهمه ماایرانی هاست،همچون مهساامینی که به شهادت رسید...
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
20
اگرجای خانواده یا بستگان نزدیک این خانم بودم این رو زنده نمیذاشتم. دلیلش هم درصدر اسلام دلشتیم و حضرت علی تکلیف ما رو مشخص کرده و آن ماجرای توهین باصطلاح مسلمان نماها در کوچه با زن یهودی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
14
خواهش می کنم به فیلم دقت بیشتری بکنین
شخصی که ماسک به دهان زده و کنار درب اتومبیل ایستاده به فرد ضارب دستور حمله را صادر می کنه
به نظر من اون جرمش خیلی خیلی بیشتر از خود ضاربه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
فرقز نمی کنه امر وعامل یک گهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
23
اینهمه مرد نامحرم به اسم لباس شخصی
وسز اونهمه زن مسلمان دارن می لولند
یکی به خودش اجازه داده دستشو ببره جلوی دهن زن رو بگیره
یکی هم به خودش اجازه داده قشنگ خودشو به ناموس ملت بماله
اون یکی هم که قشنگ گیس زن نامحرم رو می گیره و می کشه
کلا اسلام و شیعه رو اینا بوسیدن گذاشتن کنار
مسئولین بالادست این اقایون بفرمایند
چه فرقی بین ماموران صهیونیست با این لباس شخصی هاست؟
پاسخ ها
آیا؟؟؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
موردی دارید که صهیونیستها ،با زنان همکیش خودشان چنین رفتاری کنند ؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
20
سوال اینجاست که وقتی نیروی انتظامی با وظیفه حفظ امنیت عمومی کار میکنه، وجود لباس شخصی ها عملا چه معنی پیدا میکنه؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
یه گروه رو جمع کردن که اهدافشون رو پیش ببرن وهر غلطی رو میخوان میکنن بدون هیچ قاعده و قانونی بعدشم کسی اعتراض کرد بگن هیچ ربطی به نیروی انتظامی نداره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
18
اقای رویدارکشوربا۴۳سال پدیده لباس شخص ها روبرواست دربعصی سالها به اسم چماق دارها بودن بعد عوص شدن وبه اسم لباس شخصی ها معروف شدن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
13
1
به‌رسانه‌‌مختلف‌توصیه‌می‌شود‌این‌قدر‌لباس‌شخصی‌‌را‌
مطرح‌نکند‌‌زیرا‌این‌افراد‌در‌واقع‌همان‌نیروی‌مردمی‌خودش‌ودلسوز‌به‌نظام‌هستند‌که‌هر‌کجا‌‌‌نظام‌جمهوری‌اسلامی‌‌توسط‌گروه‌های‌ضد‌انقلاب‌‌تهدید‌کند‌‌به‌صورت‌خودجوش‌وارد‌میدان‌می‌شوند‌واز‌انقلاب‌ودستاوردهای‌آن‌با‌تمام‌وجود‌دفاع‌می‌کنند‌‌‌نیروی‌دلسوز‌انقلاب‌در‌همه‌جای‌کشور‌حضور‌خود‌جوش‌دارند‌وخواهند‌‌داشت‌‌وتا‌پای‌جان‌از‌نظام‌جمهوری‌اسلامی‌وخون‌شهدا‌دفاع‌کرده‌وخواهند‌کرد‌‌چرا‌مانند‌خیلی‌از‌افراد‌نیستند‌که‌بی‌‌تفاوت‌‌باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
16
واقعا متاسف شدم .درتایخ ثبت خواهدشد.
مونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
16
چه بگویم نگفته هم پیداست ......


واقعا متاسفم همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
17
این آدم از اراذل اوباش ها بد تراست
اصلا قیافش به همون اراذل اوباش ها می خوره

اگه مامور باشه، پس درسته که تمام اراذل اوباش ها رو جمع کردن
که به مردم حمله کنن جلوی اعتراضات مردمی رو بگیرن
خدا به خیر کنه
یا واقعا نیروهای انتظامی اینجورین
این آدم باید بدترین مجازات ها رو داشته باشه

اگه ماموران اینجوری باشه این رفتارا رو با مردم داشته باشن پس فاتحه تون فاتحه ایران خوندست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
1
6
بیش از چهل سال است انقلاب شده و تا به امروز به یاد نداریم که هیچ مقام رسمی و قانونی در هیچ سطحی پاسخگو باشد اینها که لباس شخصی و فاقد هویت قانونی و حقوقی هستند
Mojtaba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
7
بنده خدا گناه داشت مگه چیکار کرده بود معنای دموکراسی را کاملا درک کردم این وحشی های قول پیکر را از کجا میارید
منفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
7
0
مردم عموما لباس شخصی هستند مگر اینکه نیروی انتظامی برای انجام ماموریتی لباس کاری خودش را بپوشد به شرطی لباس شخصی هایی که ازسوی بیگانگان حمایت می شوند به آنها حمله نکنند.ثانیا خانمی که مورد حمله قرار گرفته یک لباس شخصی است ولی باید معلوم شود با حمایت کدام بیگانه نسبت به مسئولین نظام فحاشی می کند مردم لباس با لباس شخصی قبل از ورود نیروی انتظامی نباید دست روی دست بگذارند و شنونده اهانت های این خانم هرزه گو باشند آنها که احساس تکلیف اجتماعی کردند توی دهن یاوه گو می زنند کار خوبی کردند کمک نیروی انتظامی کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
5
اینها مشتی جاهل ننه هستند
برکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
13
نیروهای آتش به اختیار
فقط وقتی پاسخگو هستن
که تو قبر برن ،حالا اونجا هم میرن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
البته توی قبر هم اگر بخواهند آتش به اختیار شوند همونجا آتیش می‌گیرند!!! خخخخخخ
برکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
قسمت مهم پیام من سانسور شد
ماهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
8
اگردر ملاعام این وحشی گری ها باشد ببین در پشت صحنه ها چکار میکنندخدایا به دادمان برس
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
9
تواین مملکت پشه رو هوا راه بره نیروی امنیتی سه سوته میجورش،چطور این گنده لاتها رو تا حالا پیدا نکردن،برید عمو برید خودتونو سیاه کنید
مرد تاجیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
1
6
فیلم کتک زدن آن زن کنار مدرسه ،توسط مرد وحشی ایرانی را دیدم ، با یک مشت در فک او ،میتوانم
او را به روح تبدیل کنم
عجیب است که برکه به من گفت،بین مردان کشورهای
دیگر و ایران،ایرانی را انتخاب می کنم
برکه،کمی فکر کن
پاسخ ها
برکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
بین اون نامردی که تو دیدی
با مردی که تو جنگل های آمازون زندگی میکنه و
یه برگ پوشیده و رفته نشسته بالای درخت،انتخابم
آمازونیه هست
خخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
9
0
اندیشه شخصی هم داریم ؟ اندیشه مجازی که بیشتر از زیر ناف است یا از غرب یا از سر گروهی که در کثافات به دنیا آمده و تا وقتی هم که برهنه نشده غرب راهش ندادند. اندیشه شخصی کجا پیدا می شود ؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
10
0
تو سایت رویداد رو بخاطر اراجیف باید چوب تو آستین کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
توهم بایدباطوم چوبی بابطری سربی اونجات کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
8
بی آبرویان تاریخ!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
2
رهبر و رئیس جمهور و رئیس مجلس و ائمه جماعت و مسئولین که فساد باشند وضع اینچنین است . ای رهبر با بمیر با اصلاحات .
Gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
5
گویا مامور شخصی اول پرسیده شما مادر کدام دانش آموز هستی و بعد اقدام کرده .روزنامه فارس بهتره مثل رسانه های همرنگ خودش از خانم یاد شده با نام فامیلی اسم ببرند که مردم باور کنند .هیچ مامور خودسری سوال نمی‌رسه چون اول اقدام می‌کنه بعد سرهم بندی کردن ماجرا توسط رسانه های خودسر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان