تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد:

گسترش مسمومیت‌ها از قم به سایرشهر‌ها بیشتر جلب توجه کرد/ بررسی مسمومیت‌ها در کمیسیون تلفیق با حضور وزارت اطلاعات

یک نماینده مجلس درباره زمان ورود مجلس به موضوع مسمومیت‌های اخیر گفت: ورود ما به این موضوع دیر نشده؛ قبلا این مسمومیت‌ها فقط در شهر قم بود و با انتقال به‌شهر‌های دیگر، بیشتر جلب توجه کرد.

گسترش مسمومیت‌ها از قم به سایرشهر‌ها بیشتر جلب توجه کرد/ بررسی مسمومیت‌ها در کمیسیون تلفیق با حضور وزارت اطلاعات

رویداد۲۴ دود سه ماه از آغاز مسموم‌سازی دانش‌آموزان در قم می‌گذرد و اعضای کمیسیون امنیت ملی هنوز جلسه‌ای در این رابطه برگزار نکرده‌اند و اولویت را بررسی بودجه قرار داده‌اند و جلسات سه شیفته مجلس بهانه‌ای است بر این موضوع. این مسموم‌سازی‌ها حالا پا را از قم فراتر نهاده و به سایر شهر‌ها تسری پیدا کرده، به‌نحوی که موجبات نگرانی والدین بیش از پانزده استان را فراهم کرده و هر لحظه خبری از درگیر شدن مدرسه‌های یک شهر جدید در فضای مجازی دست‌به دست می‌شود.

فراگیر شدن این مسمومیت‌ها، قالیباف را به فکر تشکیل کارگروهی برای پیگیری و شناسایی عوامل پشت پرده آن انداخت و بنا شد چهار رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها و کمیسیون بهداشت و درمان به منظور انتخاب اعضای این کارگروه، به‌زودی تشکیل جلسه دهند.

اواخر هفته گذشته نیز در کمیسون شورا‌ها و امور داخلی مجلس جلسه‌ای با حضور ماموران امنیتی برگزار شد که هنوز خروجی آن مشخص نیست.

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد و اشترینان و یکی از اعضای این کمیسیون موضوع مسمومیت‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین، بخش‌هایی از گفت و گوی مقصودی را در ادامه می‌خوانید:

ما در کمیسیون تلفیق با حضور وزرای آموزش‌و پرورش و بهداشت جلسه تشکیل دادیم. اعضای وزارت اطلاعات هم در جلسه حضور داشتند.

در این جلسه از ابعاد مختلف این موضوع مورد بررسی قرارگرفت و تحلیل‌هایی مطرح شد. نیرو‌های امنیتی به‌شدت پی‌گیر ماجرا و دنبال سرمنشا این مسمومیت‌ها هستند. آن‌ها متاسفانه فرزندان ما را مورد هدف قرار داده‌اند و شهر به شهر پیش می‌روند که امیدواریم زودتر به‌سزای عمل خویش برسند.

ورود ما به این موضوع دیر نشده؛ قبلا این مسمومیت‌ها فقط در شهر قم بود و با انتقال به‌شهر‌های دیگر، بیشتر جلب توجه کرد.

پیشتر اعضا کمیسیون امنیت ملی رسیدگی سه شیفت به بودجه را بهانه‌ای برای عدم تشکیل جلسه عنوان کردند.

ما جلسه داشتیم و الآن هم در لابلای تصویب بودجه، نمایندگان محترم تذکرات و اخطار‌های خود را می‌دهند و این‌گونه نیست که مجلس نسبت به‌این موضوع بی‌تفاوت باشد.

همان‌طور که گفتم نیرو‌های امنیتی به‌شدت پی‌گیر هستند تا مجرمان را پیدا کنند، آن‌ها دارند روی این موضوع کار می‌کنند و این وظیفه اجرایی دست آن‌هاست و ما نظارت می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که هرچه زودتر باید تکلیف مشخص شود. پدر و مادر‌ها نمی‌دانند بچه‌ها باید به مدرسه بروند یا نه، مدارس هم که باز است و والدین نمی‌دانند چه باید بکنند. در مجموع مجلس نظارت خود را انجام می‌دهد و نیرو‌های امنیتی هم تلاش خود را می‌کنند، ان‌شاالله زودتر به‌نتیجه برسیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
0
پیشنهاد می کنم از تجارب کشور روسیه در این مورد استفاده کنید. چون انها سابقه زدن گاز به مدارس خودشان را دارند
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
0
آقای نماینده‌ اگردخترخودت بودهمین حرف رامیز دی خدایی راسش بگو؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان