تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

معمای خط هافبک استقلال؛ ساپینتو به ترکیب دلخواه دست می‌زند؟

باتوجه به بازگشت «مهدی مهدی‌پور» همگان در انتظار تصمیم نهایی سرمربی استقلال برای چینش خط میانی آبی‌ها برای مصاف حساس هفته بیست‌ودوم هستند.

معمای خط هافبک استقلال؛ ساپینتو به ترکیب دلخواه دست می‌زند؟

رویداد۲۴ به گزارش فوتبال ۳۶۰، ریکاردو سا پینتو حدود ۷ ماه است که در فوتبال ایران مشغول به کار شده و رفته‌رفته با فضای عمومی لیگ برتر در حال آشنا شدن است؛ آشنایی بیشتر سرمربی پرتغالی باعث شده تا او به لحاظ فنی نسبت به تیمش شناخت بیشتری پیدا کند و دیگر از تغییرات سریالی و پرشمار سرمربی استقلال در ترکیب تیمش خبری نیست و سا پینتو سعی دارد تا با کمترین تغییرات ترکیب اصلی استقلال را در هر هفته چینش کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این ثبات به کمک استقلال آمده و در روند پیشرفت نتایج آبی‌ها تاثیرگذار بوده است.

۵ بازی با خط هافبک ثابت!

سا پینتو بعد از شکست تیمش در مقابل سپاهان در آغاز نیم‌فصل دوم به‌سراغ تغییر و تحولات گسترده در ترکیب تیمش رفت و امیدوار بود این تغییرات بتواند باعث بهبود روند نتیجه‌گیری آبی‌ها شود. در این میان، یکی از مهم‌ترین تغییرات سا پینتو در خط میانی تیمش رخ داد که او به‌سراغ اعتماد به روزبه چشمی، سعید مهری و آرش رضاوند رفت تا بلکه با تکیه بر این مثلث بتواند شرایط آشفته خط میانی تیمش را سامان بدهد.

سرمربی استقلال البته در مصاف با ملوان بندرانزلی مجبور شد که باتوجه به غیبت عارف غلامی، از چشمی در خط دفاعی استفاده کند و از زبیر نیک‌نفس در خط میانی بهره برد، اما بعد از برتری ۴ گله برابر ملوان، خط هافبک استقلال به ثبات رسید و مثلث چشمی، مهری و رضاوند شکل گرفت و آن‌ها در ۵ بازی اخیر تیم‌شان در میانه میدان مشغول به فعالیت بوده‌اند.

کارنامه درخشان ستاره‌های آبی‌پوش و یک علامت سوال

آرش رضاوند با تکیه بر اعتماد ریکاردو سا پینتو توانسته در ترکیب استقلال اوج بگیرد و در ۵ مسابقه اخیر که در کنار سعید مهری و روزبه چشمی به میدان رفته، توانست یک گل بزند و ۴ گل برای تیمش بسازد تا کارنامه‌ای فوق‌العاده را به‌نام خود به‌ثبت برساند و به چهره‌ای محبوب در میان هواداران استقلال تبدیل شود.

روزبه چشمی هم که در قیاس با رضاوند یک پست عقب‌تر بازی می‌کند، توانسته کاملاً انتظارات را برآورده کند و به جز موفقیت در قامت یک هافبک دفاعی، یک پاس گل هم در کارنامه‌اش در ۵ هفته اخیر به‌چشم می‌خورد که نشان از پیشرفت چشمگیر چشمی در ترکیب آبی‌ها در ترکیب استقلال دارد. ضلع سوم خط میانی آبی‌ها هم عملکرد خوبی را توانسته از خود به‌جای بگذارد و روی گل اول تیمش در مصاف با مس کرمان تاثیرگذار بود تا از زمان شکل‌گیری آرایش جدید خط هافبک استقلال در ۵ بازی گذشته، ۷ گل توسط آن‌ها زده یا مهندسی شده باشد.

آبی‌ها فردا (دوشنبه) در مسابقه‌ای حساس باید در ورزشگاه آزادی مقابل گل‌گهر سیرجان به میدان بروند که علامت سوال بزرگی درباره خط هافبک استقلال به‌وجود آمده است. مهدی مهدی‌پور که غایب بزرگ استقلال در هفته‌های اخیر بوده است، توانسته به تمرینات گروهی بازگردد و بازگشت مهدی‌پور باعث شده تا احتمال تغییر در خط هافبک آبی‌ها مطرح شود. گفته می‌شود که این احتمال وجود دارد که بعد از ۵ بازی حضور ثابت مثلث چشمی، رضاوند و مهری، ریکاردو سا پینتو به‌سراغ تغییر در خط هافبک تیمش برود و احتمال بازگشت مهدی مهدی‌پور به ترکیب اولیه استقلال وجود دارد.

منبع: فوتبال 360

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان