تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

وزیر آموزش و پرورش: منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو در بروز مسمومیت‌ها منتفی است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع مسمومیت دانش آموزان گفت: بر اساس نظرات متخصصان از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، اقدامات تمهیدی برای ایجادکنندگان این جو روانی باید انجام شود. به هر مجموعه‌ای وظایفی در این زمینه سپرده شده است، اما گفتند منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو را بررسی کردند و نتیجه منفی بوده است. هرکدام از این بررسی‌ها زمان برده است.

مسمومیت دانش آموزان

رویداد۲۴ یوسف نوری در نخستین همایش ملی تجلیل از یاریگران سلامت دانش آموزان که امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه عمرم را در آموزش و پرورش سپری کردم اما چند سال قبل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه خیرین فعالیت‌هایی داشتم و با قشر ایثارگر پزشکی و خیرین سلامت آشنا شدم، گفت: ۵۶ ناهنجاری در دانش آموزان را شناسایی کرده بودند و در این سال‌ها اقدامات بسیار ارزشمندی از سوی پزشکان نیکوکار و جهادی برای درمان و رفع ناهنجاری ها انجام شد که هنوز تداوم دارد.

وی افزود: هزینه های درمان سنگین هستند و مردم از عهده پرداخت آن برنمی آیند و بیمه ها هم بعضا با توجه به محدودیت هایی که دارند، همه خدمات را نمی‌توانند تحت پوشش ببرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خیرین الگوی دانش آموزان هستند و باید آنان را در کتاب های درسی و برای نسل های بعد معرفی کنیم، اظهارکرد: وجوه تربیتی کار خیر بسیار ارزشمند و به مثابه یک سرمایه است. با همه محدودیت ها و تعطیلی مدارس در ایام کرونا و... بچه های ما به قله های پیشرفت رسیده‌اند و از سرآمدان جهانی هستند و آنان باور کرده اند که ما می‌توانیم. باید این الگوها را تعمیم دهیم.

نوری اضافه کرد: اقدامات خیرین از حیث اقتصادی هم قابل توجه و اثرگذار است و از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس را خیرین می‌سازند اما آثار تربیتی اقدامات خیرین و فرهنگ نیکوکاری برای ما اهمیت بیشتری دارد. ۲۰۲۰ محله نیازمند کمک برای توانمندسازی از سوی وزارت کشور شناسایی شده اند که یکی از محورهای آن مدرسه و اقدامات خوبی در محلات کم برخوردار در حال انجام است و قرار است اولیای دانش آموزان که از جهات مختلف به ویژه آسیب های اجتماعی نیاز به کمک دارند را یاری کنیم.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های خیری دانش آموزی گفت: به عنوان مثال دانش آموزان سمپادی همیاران دانش آموزان نیازمند شده اند. باید این جریان خیری را همه جانبه داشته باشیم و چه خوب است که فرزندان مان را از دوران کودکی، خیّر تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از حیث آمار جهانی و میزان خیرین، جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. وظیفه ماست که بستر فعالیت خیرین را فراهم و گزارش های اقدامات انجام شده از سوی خودمان را به طور شفاف به آنان اعلام کنیم.

وی با اشاره به موضوع مسمومیت دانش آموزان گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه حضور داشت و زودتر رفت و خوب بود که در این باره توضیح می‌دادند. بر اساس نظرات او اقدامات تمهیدی برای ایجادکنندگان این جو روانی باید انجام شود. به هر مجموعه ای وظایفی در این زمینه سپرده شده است و منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو را بررسی کردند و نتیجه منفی بوده است. هرکدام از این بررسی ها زمان برده است. با این‌حال همکارانم به جد در حال کار هستند و قرار شد آقایان قناعتی و نوربالا که در حوزه روانشناسی فعال هستند، یک نشست خبری داشته باشند و در هر دو حوزه به مردم اطلاع رسانی کنند و مردم را از نگرانی خارج کنند، چون آنها از سرآمدان و متخصصان هستند و اطلاعاتی که می‌دهند درست و صحیح است.

وی ادامه داد: مطمئنیم اولیا همان طور که در دوران کرونا کمک کردند، در این قضایا هم حضور جدی داشته باشند، معلم دقت می‌کنند و دانش آموزان هوشیاری دارند و ان‌شاءالله این مورد به زودی برطرف خواهد شد.

نوری همچنین با بیان اینکه املاک مازاد برای اتمام فضاهای ناتمام خیری مولدسازی می‌شوند، گفت: اجازه فروش املاک خیرین را به لحاظ شرعی نداریم و این کار را هم نمی‌کنیم و مولدسازی در زمینه تکمیل و ساخت مدارس انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد مقیمی - رئیس دانشگاه تهران - نیز در این مراسم با بیان اینکه آنچه همواره رهبری تاکید دارند، مشارکت خود مردم در اداره امور جامعه است، گفت: یکی از ظرفیت های خوبی که فرهنگ اسلامی آن را تقویت می‌کند، نهادهای مدنی هستند.

وی افزود: باید ظرفیت های مدنی را به سمت فعالیت های ارتقا دهنده توسعه و پیشرفت کشور سوق دهیم. در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که حرف اصلی نوجوان و جوانان این است که آنان خواهان مشارکت بیشتر در اداره امور مربوط به خودشان هستند.

مقیمی با بیان اینکه شعار محوری جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین را در سرلوحه کار خودمان در دانشگاه تهران قرار دادیم، گفت: نهادهای خوبی در حوزه دانشجویی داریم که فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه را دنبال می‌کنند. آنان در بخش های مختلف می‌تواند اثرگذاری اجتماعی داشته باشند. اگر برای نهادسازی در جامعه مدنی اقدام نکنیم، دیگران بهره برداری خود را از سازمان‌های مردم نهاد خواهند کرد، درحالی که پیشینه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بر مشارکت مردمی استوار بوده است.

وی افزود: فعالیت های جهادی و برپایی اردوهای راهیان نور و غیره در دانشگاه انجام می‌شود و می طلبد حمایت ها از فعالیت های فرهنگی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی، - معاون پارلمانی رئیس جمهوری - با بیان اینکه اقدامات نیکوکارانه با فطرت پاک آدمی عجین است، گفت: دانش آموزان سرمایه ما هستند و اگر در سلامت باشند می‌توانند بهتر تحصیل کنند و منشا خیر و برکت در آینده باشند.


بیشتر بخوانید: استوری سردار آزمون درباره مسمومیت دختران دانش‌آموز


وی افزود: اگر می‌خواهیم آینده کشور را به خوبی رقم بزنیم باید از امروز به فکر سلامت دانش آموزان باشیم.

به گزارش ایسنا، کلانتر هرمزی - دبیر این همایش - با اشاره به پیشینه تشکیل جامعه ملی یاریگران سلامت دانش آموزان گفت: معتقدیم آموزش و پرورش وسیع ترین نهادی است که می‌تواند در خدمت سلامت جسمی، روحی و روانی جامعه باشد.

وی در پایان اظهارکرد: متولی اصلی سلامت کودکی که وارد مهدهای کودک می‌شوند، وزارت آموزش و پرورش است. وزارت بهداشت نمی‌تواند به تنهایی این امر را پیش ببرد. ما باید شروع کنیم و کمک کنیم. کمک فقط مالی نیست، می‌توان به این امید که جامعه ای فهیم، سالم و آموزش دیده در همه قسمت ها داشته باشیم، طرح های نو در اندازیم و با خوش بینی برای ارتقای سلامت برنامه ریزی کنیم. موسسه مرهم، یاریگر آموزش و پرورش خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
3
عجب پس شما میز وزیر بهداشت رو هم نشون کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
3
شما پزشکی؟ چه کاره ای چرا پزشکان متخصص و امین مردم اظهار نظر نمی کنند؟!
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
3
چطور این بعد از چند ماه تازه فهمیده دانش آموزان به مدرسه میروند.
نظرات شما
پیشخوان