تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

راه‌هایی برای تمیزکردن گاز استیل

گاز از وسایل بسیار پرکاربرد در آشپزخانه است و به دلیل درست‌کردن غذا با آن درواقع هر روز پراز لک‌های غذا و چربی می‌شود بنابراین باید هر روز تمیز شود.

راه‌هایی برای تمیزکردن گاز استیل

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: گاز از وسایل بسیار پرکاربرد در آشپزخانه است و به دلیل درست‌کردن غذا با آن درواقع هر روز پراز لک‌های غذا و چربی می‌شود بنابراین باید هر روز تمیز شود.

در خانه آشپزخانه نقش و جایگاه قلب را دارد چراکه همه از هر جا می‌مانند به سراغ آن‌جا می‌روند و چیزی در آن جست‌وجو می‌کنند به همین دلیل تمیزبودن وسایل آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و سبب بهترشدن حال و روحیه و البته زیباترشدن خانه می‌شود.
ت

میزبودن گاز در آشپزخانه بسیار مهم است و بیش‌‍از هر وسیله دیگری جلب توجه می‌کند بنابراین باید مدام تمیز شود. امروزه انواع گاز در بازار وجود دارد که در میان آن‌ها گاز‌های استیل طرفداران زیادی دارد. در این مطلب و باتوجه به نزدیک‌شدن به نوروز و خانه‌تکانی می‌خواهیم راه‌کار‌هایی به شما آموزش دهیم تا گاز استیلتان را بهتر و آسان‌تر تمیز کنید. پس اگر شما هم گاز استیل دارید و نمی‌دانید چگونه آن را مانند روز نخست تمیز و براق کنید با ما در این مطلب همراه باشید.

روش‌های تمیزکردن گاز‌های استیل

استفاده از ترکیب جوش‌شیرین، نمک و آب

برای داشتن ترکیبی تمیز کننده می‌توانید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری آب را با هم ترکیب کرده تا یک خمیر به شما دهد. این ماده را روی بخش‌هایی از گاز که کثیف است بگذارید و شکیبا بمانید تا خمیر به خورد کثیفی برود سپس با یک دستمال خشک گاز را پاک کنید. می‌توانید در ابتدا با یک دستمال مرطوب روی این مواد بکشید سپس گاز را خشک کنید تا گاز براق شود.

استفاده از ترکیب سرکه سفید و آب

ترکیب سرکه سفید و آب جزو ترکیبات طبیعی و بسیار خوب برای تمیزکردن وسایل است. برای این کار می‌توانید نیمی از فنجان را از سرکه سفید و نیمی دیگر را با آب پر کنید. این ماده را درون اسپری بریزید و روی بخش‌های کثیف گاز اسپری کنید.

اجازه دهید این محلول ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی بخش‌های کثیف گاز باقی بماند سپس آن را با یک دستمال خشک و تمیز پاک کنید.

استفاده از ترکیب آب‌لیمو، سرکه سفید و جوش شیرین

این محلول به جوش شیرین هم نیاز دارد، ابتدا باید یک فنجان سرکه سفید را با نصف فنجان آب‌لیمو مخلوط کرده، داخل بتری بریزید و کنار بگذارید. روی لکه به‌وجودآمده در گاز جوش شیرین را پخش کنید و محلولی که ساخته‌اید را روی جوش شیرین ریخته شده اسپری کنید. ۱۵ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا جوش شیرین با محلول خیس بخورد، سپس آن با استفاده از یک دستمال خشک محل را پاک کرده و در نهایت با استفاده از یک دستمال مرطوب کل سطح گاز را تمیز کنید تا براق شود.

به گزارش رویداد۲۴ باید بدانید دستمال مرطوب مخصوص پاک‌کردن گاز خیلی وقت است که به بازار آمده است و گه‌گاه می‌توانید برای براق‌شدن گازتان از آن استفاده کنید.

تمیزکردن گاز استیل

استفاده از ترکیب سرکه سفید و پوست مرکبات

در این روش از میوه‌های مرکب استفاده می‌شود که می‌تواند هر نوعی باشد، ابتدا یک استکان سرکه سفید را با مقداری پوست مرکبات مخلوط کنید، آن را داخل یک ظرف بریزید و به مدت دوهفته کنار بگذارید تا به خوبی خاصیت پاک کنندگی مورد نظر را ایجاد کند. بعد از گذشت مدت مورد نظر درب ظرف را باز کرده، پوسته‌های مرکبات را دور ریخته و سرکه سفید را با مقداری برابر آب مخلوط کنید و درون بطری بریزید، بعد از آن محلول را برای تمیز کردن گاز استیل استفاده کنید.

استفاده از ترکیب آب گازدار و نمک

برای ساختن این محلول پاک کننده گاز می‌توانید دو قاشق غذاخوری نمک را با مقدار لازم آب گازدار مخلوط کرده، داخل بطری بریزید و به خوبی هم بزنید. بعد از آن مخلوط مورد نظر را روی لکه‌های سخت ریخته و چند ثانیه اجازه دهید تا محلول خاصیت پاک کنندگی خود را به جای بگذارد. در ادامه با استفاده از یک دستمال آن را پاک کرده و با یک دستمال نرم تمیز دیگر تمامی قسمت‌های گاز را پاک کنید تا براق شود.

استفاده از ترکیب مایع ظرف شویی و جوش شیرین

با استفاده مقدار‌های مساوی مایع ظرف شویی و جوش شیرین این ترکیب را بسازید، آن‌ها را داخل یک کاسه کوچک ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا یک ترکیب کف آلود ایجاد شود. با استفاده از یک اسکاچ نرم مقداری از ترکیب را برداشته و روی قسمت‌های کثیف شده بکشید، چند ثانیه اجازه دهید تا ترکیب اثر کند و سپس آبکشی را انجام دهید تا سطح گاز کاملا تمیز شود. از این ترکیب برای پاک‌کردن شعله پخش کن و میله‌های اجاق‌گاز هم استفاده می‌شود.

استفاده از ترکیب آب و مایع ظرف شویی

ابتدا دو یا سه فنجان آب گرم را داخل یک ظرف بریزید و چند قطره مایع ظرف‌شویی به آن بیفزایید. تهیه این محلول نیاز به تناسب خاصی ندارد و شما می‌توانید بنا بر مقدار مورد نیاز این ترکیب را بسازید. یک اسکاچ تمیز را داخل آن غوطه ور کنید و آن را همسو با شیار‌های سطح گاز حرکت دهید، شیار‌های گاز همان رگه‌هایی است که روی سطح آن وجود دارند، در صورتی که با دقت از نزدیک نگاه کنید می‌توانید آن‌ها را به خوبی ببینید که به شکل از بالا به پایین، چپ به راست یا مورب هستند.


بیشتر بخوانید: دلیل سفیدک زدن لباس در ماشین لباس‌شویی


استفاده از لیمو همراه با جوش شیرین

یکی از مواد طبیعی که می‌تواند با خاصیت پاک کنندگی ذاتی خود بدون این‌که آسیبی به گاز وارد کند گزینه مناسبی برای پاک کردن گاز به حساب بیاید؛ لیموست. در ابتدا باید لیمو را به دو بخش تقسیم کنید و به آهستگی آن را روی سطح گاز بکشید. در صورتی که مواد و ذرات به گاز شما چسبیده‌اند لیمو به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را پاک کند به همین دلیل به ماده‌ای دیگر مانند جوش شیرین هم نیاز است. خاصیت ضدباکتریایی جوش شیرین می‌تواند ذرات چسبیده را جدا کند. برای این کار می‌توانید لیمو را داخل جوش شیرین برده و روی سطح گاز بکشید. بعد از آن با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب آن را پاک کنید تا اثری از این ترکیب باقی نماند.

استفاده از رب گوجه فرنگی

مصرف رب گوجه‌فرنگی تنها برای غذا نیست. جالب است بدانید رب محصولیست که بسیاری از لکه‌ها را از بین می‌برد. اگر گاز شما دچار لک شده است لک‌هایی مانند شیر می‌توانید کمی رب گوجه‌فرنگی را امتحان کنید. ابتدا رب را روی قسمت مورد نظر بگذارید واجازه دهید تا صبح بماند، پس از آن با استفاده از یک دستمال نرم یا اسکاچ آن را پاک کنید. برای سطوح غیرصاف می‌توانید از سمت زبر اسکاچ استفاده کنید، اما برای سطوح براق از یک پارچه نرم بهره بگیرید.

راه‌هایی برای تمیزکردن گاز استیل

روش تمیز کردن اجاق گاز استیل در قسمت چدن و سرشعله‌ها

یکی از بخش‌های گاز که تمیزکردنشان دشوار است چدن‌های آن است. شاید بدانید یکی از محصولاتی که این چدن‌ها را به‌خوبی تمیز می‌کند محلول لوله‌بازکن است. اگر می‌خواهید از این محصول استفاده کنید نخست باید بدانید که استفاده از آن باید با رعایت نکات ایمنی و در فضای باز انجام شود ضمن این‌که حتما آن را در بخش کوچکی از چدن آزمایش کنید، چون اگر چدن‌های گاز شما اصل نباشد این محصول آن را به‌کلی نابود می‌کند.

در ادامه به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توان بدون این مواد چدن‌های گاز را تمیز کرد:

استفاده از پودر صابون و اسکاچ

قرار دادن داخل آب داغ و اندکی سرکه

قراردادن داخل آب داغ و پودر ماشین لباس‌شویی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان