تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

ساپینتو و یک چالش جدید؛ فرشته نجات استقلال فیکس می‌شود؟

درخشش رضا میرزایی باعث شده تا همگان در انتظار تصمیم سرمربی استقلال درباره او باشند.

ساپینتو و یک چالش جدید؛ فرشته نجات استقلال فیکس می‌شود؟

رویداد۲۴ به گزارش فوتبال ۳۶۰، استقلال به لطف درخشش ستاره‌های تعویضی ریکاردو ساپینتو توانست در یکی از مهم‌ترین دیدار‌های هفته بیست‌ودوم به پیروزی برسد؛ آن‌هم در شرایطی که تا دقیقه ۹۰، آبی‌ها در خانه بازنده بودند، اما شرایط به طور کلی در وقت‌های اضافی تغییر کرد و نقش اصلی این تغییر شرایط هم کسی جز رضا میرزایی نبود. بازیکنی که با عملکردی خیره‌کننده توانست ناجی استقلال شود و نه‌تن‌ها با گلزنی تیمش را از شکست نجات داد، بلکه با کسب پنالتی آبی‌ها را به ۳ امتیاز شیرین خانگی رساند.

ریکاردو ساپینتو در دوره حضورش در فوتبال ایران نشان داده که هوش بازی‌خوانی خوبی دارد و همین مسئله باعث شده تا تعویض‌های او مرتبط با شرایط مسابقه کاملاً متفاوت باشد. این موضوع باعث شد تا همه بازیکنان حاضر در فهرست استقلال به صورت متناوب شانس بازی در ترکیب تیم‌شان را به‌دست آورده باشند و گاهی در نقش فرشته نجات هم درخشیده‌اند، اما حالا سوال مهم درباره جایگاه رضا میرزایی در ترکیب استقلال در هفته‌های آینده است.

یک آلترناتیو تازه برای دفاع چپ؟

رضا میرزایی نشان داده که در چند پست مختلف می‌تواند برای استقلال به میدان برود؛ او از ابتدای فصل هم در قامت وینگر راست و چپ برای آبی‌ها بازی کرده و هم اینکه توانست در نقش دفاع راست و چپ در ترکیب استقلال قرار گیرد. نکته مهم درباره میرزایی که از سپاهان به استقلال آمد، به تعداد حضور کم او در ترکیب استقلال بر می‌گردد، جایی که بازیکن ۲۶ ساله آبی‌ها فقط ۲ بار توانسته حضور در ترکیب اصلی استقلال را تجربه کند.

میرزایی در هفته نخست و پیش از آنکه مهدی قایدی و محمد محبی به ترکیب استقلال اضافه شوند، در نقش وینگر برای تیمش به میدان رفت و در دیدار هفته نهم مقابل ذوب‌آهن هم در اصفهان به جای قایدی در ترکیب آبی‌ها قرار گرفت و زوج محبی بود. او در ۱۳ بازی دیگر در فصل جاری به عنوان یار جانشین به ترکیب استقلال آمده است.

ساپینتو در مسابقه با گل‌گهر سیرجان، در شرایطی که تیمش آرایشی کاملاً تهاجمی را به خود گرفته بود، تصمیم گرفت تا برای ۱۴ دقیقه پایانی مسابقه به رضا میرزایی هم اعتماد کند و او را در نقش دفاع چپ به جای جعفر سلمانی به ترکیب استقلال اضافه کرد. درخشش فوق‌العاده میرزایی باعث شده تا حالا از او به عنوان یکی از گزینه‌های حضور در دفاع چپ آبی‌ها یاد شود؛ آن‌هم در شرایطی که سلمانی چهره مورد علاقه سا پینتو است و ابوالفضل جلالی هم دیگر بازیکنی است که در این پست می‌تواند برای استقلال به میدان برود.

زنگ خطر برای ستاره‌های استقلال

ریکاردو ساپینتو در طول لیگ بیست‌ودوم نشان داده که به مثلث مهدی قایدی، محمد محبی و امیرارسلان مطهری بیش از سایر بازیکنان تهاجمی تیمش اعتماد دارد، اما حالا درخشش رضا میرزایی باعث شده تا سرمربی استقلال در سودای تغییر در مثلث تهاجمی تیمش باشد؛ به ویژه آنکه محبی و مطهری در هفته‌های اخیر عملکرد پرفرازونشیبی را داشته‌اند و همین عملکرد باعث شده تا احتمال نیمکت‌نشینی آن‌ها مطرح شود.

رضا میرزایی سابقه بازی در پست وینگر را هم دارد و بعید نیست با توجه به عملکرد خیره‌کننده او در مصاف با گل‌گهر، او به ترکیب استقلال برای دیدار بعدی مقابل فولاد خوزستان در نقش وینگر اضافه شود و از میان قایدی، محبی و مطهری، یک بازیکن به نیمکت منتقل شود. البته که با توجه به سرعت و چابکی بالای میرزایی این احتمال هم وجود دارد که همچنان ریکاردو سا پینتو به دنبال استفاده از ستاره تیمش به عنوان یک بازیکن تعویضی باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان