تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷۰ نظر

حمله تند حسین شریعتمداری به اصلاح طلبان: تحلیلشان از توافق با عربستان از روی کم فهمی است

حسین شریعتمداری نوشت: برخی از مدعیان اصلاحات که در عصبانیت از توافق اخیر با دشمنان تابلو‌دار ایران شانه‌به‌شانه می‌سایند، استقبال کیهان از این توافق را با مخالفت‌های قبلی در دوران دولت روحانی کنار هم نهاده و نتیجه گرفته‌اند که کیهان در اصول پیشین خود تغییراتی داده است!

حسین شریعتمداری:

رویداد ۲۴ حسین شریعتمداری نوشته است: برخی از مدعیان اصلاحات که در عصبانیت از توافق اخیر با دشمنان تابلو‌دار ایران شانه‌به‌شانه می‌سایند، استقبال کیهان از این توافق را با مخالفت‌های قبلی در دوران دولت آقای روحانی کنار هم نهاده و نتیجه گرفته‌اند که کیهان در اصول پیشین خود تغییراتی داده است!

 حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «شما چرا ماتم‌گرفته‌اید؟!» در روزنامه کیهان نوشت:

۱- برقراری دوباره روابط سیاسی ایران و عربستان به یک بمب خبری شبیه بود که روز جمعه با سر و صدای زیاد در جهان منفجر شد و بلافاصله پس از انفجار به خبر اول تمامی رسانه‌های دنیا تبدیل شد و مقامات رسمی و مطرح جهان سیاست را به اولویت اظهار‌نظر درباره آن ملزم کرد. نگرانی همراه با خشم و عصبانیت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های اروپایی از این رخداد به‌اندازه‌ای گسترده و فراگیر بود که به سختی می‌توان نمونه مشابهی از آن را آدرس داد. تیتر اول کیهان دیروز به این موضوع اختصاص یافته و در آن به مواردی از این اظهار‌نظر‌ها پرداخته‌ایم که نه فقط خواندنی است، بلکه شگفتی‌آفرین و عبرت‌انگیز نیز هست. در وجیزه پیش‌روی اما، به نکته‌ای اشاره داریم که در سیاست خارجی دولت سیزدهم بر آن تاکید شده است و توجه به آن می‌تواند در آینده نیز گره‌گشا باشد. بخوانید!

۲- دولت آقای روحانی و تمامی دولت‌هایی که مدعیان اصلاحات در رأس آن بودند، هر اقدام و حرکتی در سیاست خارجی را به جلب نظر آمریکا و متحدان اروپایی آن گره می‌زدند و بار‌ها به صراحت اعلام کرده بودند که بدون جلب موافقت «کدخدا»! (لقبی که جناب روحانی به رئیس‌جمهور آمریکا داده بود) انجام هیچ حرکتی در منطقه امکان‌پذیر نخواهد بود! توافق اخیر ایران و عربستان نه فقط بدون جلب رضایت و نظر آمریکا صورت پذیرفت بلکه در این توافق، آمریکا و متحدانش از صحنه نیز حذف شده‌اند. واقعیتی که آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی با عنوان ضربه‌ای بزرگ بر موقعیت و حیثیت خود در منطقه از آن یاد می‌کنند و تقریباً هیچیک از مقامات کنونی و سابق آمریکا و رژیم صهیونیستی را نمی‌توان یافت که از چرخش عربستان به سوی ایران و حذف آمریکا از مناسبات منطقه عصبانی نشده باشند. کافی است نیم‌نگاهی به انبوه گزارش‌هایی که خبرگزاری‌های معتبر دنیا در این خصوص مخابره کرده‌اند بیندازید تا از شدت ضربه‌ای که توافق اخیر بر موقعیت و جایگاه آمریکا در منطقه وارد کرده است، آگاهی بیشتری داشته باشید.

۳- برخی از مدعیان اصلاحات که در عصبانیت از توافق اخیر با دشمنان تابلو‌دار ایران شانه‌به‌شانه می‌سایند، استقبال کیهان از این توافق را با مخالفت‌های قبلی در دوران دولت آقای روحانی کنار هم نهاده و نتیجه گرفته‌اند که کیهان در اصول پیشین خود تغییراتی داده است! این برداشت اگرچه بسیار ابتدایی و در خوشبینانه‌ترین حالت، ناشی از کم‌فهمی آن‌ها نسبت به واقعیت ماجرا و مقایسه کودکانه صورت‌مسئله به جای نگاه به مفهوم مسئله است، ولی با این وجود اشاره به نکاتی در این باره خالی از فایده نیست.

مدعیان اصلاحات توافق با عربستان را اولاً در بستر موافقت آمریکا و ثانیاً با پذیرش شروط عربستان پیشنهاد می‌کردند! به بیان دیگر، محدودیت توان موشکی کشورمان، دست‌کشیدن از حمایت نیرو‌های مقاومت منطقه و از جمله، پذیرش سلطه عربستان و امارات بر یمن! کنار نهادن حق حاکمیت ایران بر سه جزیره تنب‌بزرگ و کوچک و ابو‌موسی! پیوستن به دیدگاه کشور‌های دست‌نشانده عربی درباره موجودیت رژیم صهیونیستی و… پیشنهاد می‌کردند. در این حالت به همان اندازه که مخالفت سرسختانه کیهان با توافق پیشنهادی عربستان (بخوانید آمریکا و اسرائیل) بسیار طبیعی، منطقی و وطن‌دوستانه بود، موافقت مدعیان اصلاحات با شرایط یاد شده فاجعه بوده است.

بیشتر بخوانید: کنایه همتی به اصولگرایان درمورد توافق ایران و عربستان: خوشحالیم که بالاخره شما هم یاد گرفتید! + فیلم

در توافق اخیر اولاً آمریکا از مناسبات منطقه حذف شده است، ثانیاً، عربستان به این واقعیت پی برده که نمی‌تواند روی دیوار آمریکا یادگاری بنویسد و برخلاف روال گذشته به حذف آمریکا از مناسبات منطقه تن داده است و ثالثاً (مهم‌تر از همه) آن که از پیش‌شرط‌های دیکته شده آمریکا برای رابطه با ایران دست کشیده و با ایران روی خواسته‌های مشترک و منطقی به توافق رسیده است و رابعاً به طرح اسرائیلی موسوم به «آبراهام» برای پیوند با اسرائیل در مقابل ایران، پشت پا زده است تا آنجا که دیروز روزنامه صهیونیستی «آحارونوت» نوشت: «عربستان در توافق با ایران به صورت اسرائیل تُف‌انداخته است»! و سایت خبری ووکس «VOX» با کنایه نوشت «به لحظه پسا‌آمریکایی در خاورمیانه خوش آمدید» اکنون این سؤال مطرح است که مدعیان اصلاحات چرا باید از توافق یاد شده عصبانی باشند و چرا باید کیهان را به دلیل موافقت با آن مورد حمله قرار بدهند؟!

۴- حالا به این دو نمونه از سخنان یکی از مسئولان سابق جمهوری اسلامی ایران درباره رابطه با عربستان نگاهی بیندازید: «دولت عربستان برای این که بر جنایتش نسبت به سربریدن یک رهبر دینی در کشور خود سرپوش بگذارد، دست به اقدام عجیبی زده و رابطه سیاسی خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده است در حالی که بی‌تردید هیچ‌گاه این‌گونه اقدامات نمی‌تواند آن جنایت بزرگ را بپوشاند» ۱۵ دی ماه ۱۳۹۴.

«روند سیاست‌های منطقه‌ای دولت عربستان سعودی در مسیر ظلم، تجاوز، توسعه تروریزم و از بین بردن ثبات و امنیت در منطقه بوده است. از دولت عربستان می‌خواهیم که خطا‌ها و اشتباهات گذشته را جبران نموده و از این مسیر اشتباه و بی‌نتیجه دست بردارد» ۱۶ دی ماه ۱۳۹۴.

این سخنان از کیست؟! باور می‌کنید که گوینده آن جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور سابق کشورمان است؟! ما اظهارات آن روز آقای روحانی را برخاسته از واقعیت‌های آن روز می‌دانیم و تعجب می‌کنیم که چرا بی‌آن‌که در مسیر حرکت عربستان تغییری حاصل شده باشد، داعیه برقراری رابطه با عربستان را داشتند و مخالفان رابطه را ملامت می‌کردند؟! و تعجب دیگرمان این است که چرا اکنون که با قبول شروط ایران از سوی عربستان، رابطه دو کشور برقرار شده، کیهان را به خاطر استقبال از این رابطه به باد ناسزا گرفته‌اند؟! فاعتبروا یا اولی‌الابصار!

۵- برخی از مدعیان اصلاحات توئیت کرده‌اند که دولت کنونی بالاخره پذیرفت باید به مذاکره روی آورد! و در واکنش به تیتر کیهان که «مدعیان اصلاحات مذاکره را یاد بگیرند» نوشته‌اند «ما که خیلی وقت پیش این‌ها (ضرورت مذاکره) را گفته بودیم. خوشحالیم، بالاخره شما هم یاد گرفتید»! و توضیح نداده بودند منظورشان کدام مذاکره است که دولت سیزدهم باید یاد بگیرد؟! نزدیک به ۸سال همه امکانات و بودجه و ظرفیت‌های کشور را پای مذاکره با آمریکا هزینه کردند که تحریم‌ها را لغو کنند، ولی نه فقط هیچ تحریمی را لغو نکردند بلکه صد‌ها تحریم دیگر هم به تحریم‌های قبلی اضافه کردند! و بعد از آن‌همه امتیازات نقدی که به حریف دادند، به قول خودشان تنها دستاوردشان «تقریباً هیچ» بود! اگر منظور آقایان از مذاکره، امتیاز دادن است که این‌گونه مذاکره‌کردن افتخاری ندارد تا قابل یادگرفتن! باشد و چنانچه منظورشان مذاکره‌ای است که مانند مذاکرات اخیر، نتیجه آن تامین منافع ملی و سیلی زدن به آمریکا و اسرائیل باشد، که حضرات بار‌ها نشان داده‌اند اهل این‌گونه مذاکرات نیستند!

گفتنی است که موافقت و مخالفت با یک موضوع به متن و محتوای آن باز می‌گردد و نه عناوین و نام‌ها. به قول ملای رومی؛ «کار نیکان را قیاس از خود مگیر
گرچه باشد در نوشتن شیر، شیر»

۶ – اگرچه هنوز متن توافق ایران و عربستان که با وساطت اولیه عراق و عمان و نهایتاً چین صورت پذیرفت، منتشر نشده است، ولی شواهد موجود به وضوح حکایت از آن دارند که ایران اسلامی کماکان به اصول و مبانی خود وفادار مانده است. به عنوان مثال یکی از مسائل فیمابین، حمایت ایران از جبهه مقاومت بود که واکنش جبهه‌های مقاومت نسبت به توافق یاد شده نشان از پایبندی جمهوری اسلامی ایران به ادامه حمایت از آنان دارد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در این خصوص می‌گوید «تحول به‌وجود آمده درخصوص روابط ایران و عربستان به سود ملت‌های منطقه است و افق‌های جدیدی در منطقه و لبنان ایجاد می‌کند» و محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن اظهار می‌دارد: منطقه به بازگشت روابط طبیعی میان کشورهایش نیاز دارد به‌گونه‌ای که امت اسلامی امنیت مفقود شده‌اش به سبب دخالت‌های خارجی و در رأس آن دخالت‌های صهیونیستی- آمریکایی را پس بگیرد».

گفتنی است شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید «توافق ایران و عربستان ضربه‌ای دردناک به پروژه صهیونیستی- آمریکایی است» و این دقیقاً تکرار همان تیتر اول کیهان روز شنبه – ۲۰ دیماه – است.

۷- و بالاخره این پرسش اساسی از مدعیان اصلاحات در میان است که چرا هرگاه – مانند توافق اخیر- آمریکا و متحدانش به خشم می‌آیند، شما ابراز نگرانی می‌کنید؟! ضمن آنکه اشارات ما در این یادداشت دربرگیرنده تمامی هواداران جبهه اصلاحات نیست اگرچه هواداری افراد متعهد از این جبهه را با توجه به کارنامه و مواضع دست‌اندرکاران اصلی جبهه اصلاحات تعجب‌آور تلقی می‌کنیم!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۰
کاوردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
59
عمر عاص زمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آقای رویداد!
لطفا مقاله ای با موضوع حجت الاسلام حسن کردمیهن رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان البرز و سر دسته شورشی های حمله به سفارت عربستان در ۷ سال پیش بنویسید تا شریعتمداری ها فرصت ور زدن پیدا نکنند، حجت الاسلام کردمیهن و حلقه مشهد ( به سرکردگی علم الهدی) باعث شکراب شدن روابط ایران و عربستان شدند، امروز که برقراری روابط دوباره را به پیروزی برداشت کرده اند باید کلیدواژه های کردمیهن و قالیباف و حلقه مشهد را با کار رسانه ای خوب توی حلقشان کرد
خخخخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عمر و عصا کدام خبری هستند ؟؟! :-)؟؟ آقای ملوون ،،بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
از کلمه "ابو" بیشتر خوشش می آید ، بگویید "ابوجهل"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
به گفته مش حسین آقا : عربستان شروط ایران را پذیرفته است !
لابد تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی ، پیشنهاد ایران ، و استقبال چین و عربستان بوده !!!
رئیسی هم که پاشد و رفت چین ، هیچ اعتراضی هم نکرد !!!
بماند که با این اوصاف ، بقیه شروط چه بوده که .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
افرادی که دلار احتکار کردند جنس احتکار کردند در حال سوزش حاج حسین بچه اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
2
72
این شریعتمداری هم انصافا بدبخته
ننه مرده مجبوره هر بادی که از حکومتی ها و اصولگراهای بالادستی در میره رو به دهن بگیره و بگه اوف چه خوشمزه است
این کارش از ماله کشی گذشته
مجبورش کردن گوه رو بذاره دهنش مزه مزه کنه بعد بگه جان چه خوشمزه است
انصافا وظیفه گندی بهش دادن مجبوره ریدن بالادستی ها رو توجیه کنه
خدایی موجود بدبختیه
از قلم جز گوه خوری سهمش نشد
خدایی ادم های بالادستی حکومت اونو به چشم آفتابه می بینن که هر گوهی زدنو بیاد بشوره یا هر لاد معده ای رو بو کنه بگه جاااان چه نسیمیه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جور تمام کامنت ها را کشیدی ، یک تنه .
حجت را هم بر همگان تمام کردی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خخخخخخخ
دقیقا
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عالیییییییییی
سید حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بسیارعالی درست و بجا نوشته اید
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
احسن گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آقا یارو رو رنده کردی رفت.
خدایش نیامرزد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
سوزش احتکار دلار و اجناس مردم تنها بوی سوختگی نیست طیفی از بو را در کاشانه دزدان بالا گرفته اگر رویداد منتشر کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
31
تو بیا کلآ سخنگو و لیدر 80 میلیون مردم کشور باش! نخود هر آش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
1
40
آدم باید مث کیهان باشه اصن رمز موفقیت در کیهان بودنه... سفارت آتیش میزنن قند تو دلش آب میشه... سفارت بازگشایی می کنن باز قند تو دلش آب میشه ... «مملكت ما امروز محتاج اين جور آدمهاست، بايد مرد روز شد اعتقاد و مذهب و اخلاق و اين حرفها همه دكان داريست ... نان را به نرخ روز بايد خورد سعي كن با مقامات عاليه مربوط بشي، با هر كس و هر عقيده موافق باش تا بتواني بهتر قاپشان را بدزدي» ... والا.
ایا؟؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
39
آیا تا چند سال پیش اموات آل سعود که به جهنم رفته اند !!حالا از آنجا رها و به بهشت میروند !!!؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
خود تحقیر یاد بگیر دو رکعت نماز بخوانی الله الصمد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
42
چندش آور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
احتکار؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
37
حاج حسین! باز هم ...؟!
شایدم جمجمه ...!
خواستم بگم مخت ... دیدم مخ که نداری
پس همون جمجمه اته از بس خالیه
عینهو معده ی نفخ کرده شده همش ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
فشار به چند جایت آمده ؟؟
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
47
چقدر کیهان و رفقایش به عربستان بد وبیراه گفتن ؟ بهشان می گفتن فرزندان ابولهب . سفارتش را آتش زدند . آنها را صهیونیست می خواندند. حالا یکدفعه نشستن به پلو خوری . چقدر شما مزور و کثیف هستید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
خداوند باران می بارد
باران که شدى مپرس ، این خانه‌ی‌ کیست
سقف حرم و مسجد و میخانه‌ یکیست

باران که شدى، پیاله‌ها را نشمار
جام و قدح و کاسه و پیمانه‌ یکیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
38
پیوند گاو شیرده و رییسی مبارک!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
32
مش حسین آقا ، داری اذیت میکنی ها !!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
38
چقدر تو بین خاص و عام محبوبیت داری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
30
خدا شفایت دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
27
فقط حضرت عالی میفهمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
36
شالوده و عصاره نظام همین شریعتمداریس
منافق و مزور و منفعت طلب دقیقا اوضاعی که ساختن واسه مردم به همان سیاهی رو پیشانیشان هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
27
وقتی یک کشور سیاست های مشخصی در روابط خارجی و داخلی ندارد و اصولی ندارد مجبور است که برای توجیه رفتار خودش به سخنان این یا آن کشور توجه کند. و بگوید چون فلان کشور دشمن این گفته است پس کار خوب است یا بد. آیا این می شود سیاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
اشکال کجاست؟ ثانیا آنها ایرانند خخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
25
سرمقاله زیر مال ۴ ماه پیش هست با سرمقاله امروز کیهان مقایسه اش کنین منافق بودن شریعتمداری نیاد دستتون:

سرمقاله کیهان: آبان ۱۴۰۱
به قلم حسن شریعتمداری

۱ - امیر مومنان علی علیه السلام می فرمایند : ردالْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جاءَکَ فَاِنَّهُ لا یُرَدُّ الشَّرُّ اِلاّ بِالشَّرِّ ... سنگ را به همان سَمتى که از آنجا پرتاب شده است، پرتاب کن! زیرا بدى، جز با بدى، دفع نمى‌شود‌». برای کشوری که طی ۴۳ سال گذشته در مقابل هجوم همه‌جانبه قدرت‌های ریز و درشت جهانی ایستاده و از تمامی معرکه‌ها با سرافرازی و پیروزی بیرون آمده است، شایسته نیست که آتش‌افروزی نوچه‌های مزدور (و یا فریب خورده‌) داعش را در خیابان‌های خود تحمل کند و شاهد آتش‌زدن اموال عمومی، کشته‌شدن مردم کوچه و بازار، دریدن گلوی مامور انتظامی، سوزاندن قرآن، کشیدن چادر از سر زن محجبه و ده‌ها جنایت دیگر باشد. بدیهی است که شماری از آنان هیجان‌زده و فریب خورده‌اند ولی آنهایی که با اسلحه گرم و پوشیدن جلیقه‌های ضد‌گلوله به میدان آمده‌اند را نمی‌توان و نباید در شمار فریب‌خوردگان هیجان‌زده به شمار آورد. این قماش حساب جداگانه‌ای دارند که به یقین مسئولان انتظامی و امنیتی و قضایی به وظایف خود
در این خصوص آگاهند و تدبیرهای لازم را به‌کار می‌گیرند. اما، این سکه روی دیگری نیز دارد.

۲- اگر یک کشور بیگانه (عربستان )تمامی امکانات و ظرفیت رسانه‌ای خود را برای دامن‌زدن به آشوب‌ها به‌کار بگیرد و علاوه‌بر دستمزد ریالی و دلاری به عوامل اصلی آشوب، با تولید اخبار دروغ، ساخت کلیپ‌های جعلی، آشوبگران را به آشوب تشویق کند و علناً و آشکارا، چگونگی ساخت مواد منفجره و بمب‌های دست‌ساز را به اغتشاشگران بیاموزد و حتی در پوشش شرح ماجرا، چگونگی وارد آوردن ضربه کارساز با چاقو و قمه را به نوچه‌های خود آموزش بدهد و در این آموزش‌های تروریستی تا آنجا پیش برود که روش حمله به نیروهای پلیس را برای آشوبگران تشریح کند و‌... با این کشور بیگانه چه برخوردی باید کرد؟! آیا این اقدامات، مصداق واقعی جنگ‌افروزی نیست و آیا می‌توان در مقابل آن دست روی دست گذاشت و فقط نظاره‌گر بود؟!

۳- چرا مقر تروریست‌های کومله، حزب دموکرات، پژاک و‌... را در اقلیم کردستان عراق موشک‌باران کردیم؟ پاسخ روشن‌تر از آن است که نیازی به شرح و تفسیر داشته باشد! ده‌ها انسان بی‌گناه را به قتل رسانده بودند و باید مجازات می‌شدند که شدند.

جنایاتی که در بند پیشین این وجیزه به آن اشاره شده آیا دست‌های ما برای مجازات آنها بسته است؟!  دولت دست نشانده آل‌سعود و حاکمان خونریز آن که کشتن خاشقجی و اره کردن پیکر او، تامین مالی و نیروی میدانی تکفیری‌های داعش و قتل عام وحشیانه هزاران انسان بی‌گناه، فقط گوشه‌ای از جنایات آنهاست، در این میان و بازهم مثل همیشه نقش واسطه را بر عهده داشته است و اکنون که آشوب‌ها مهار شده، سره از ناسره جدا گردیده و به تجمع چند نفره و آتش‌زدن دزدانه سطل‌های زباله تبدیل شده است، نوبت حسابرسی است و زمان آن رسیده که دست‌های این جنایتکار حامی تروریست‌ها را قطع کنیم و به «ابو ارّه » درسی بدهیم که پشت اجداد راهزنش در بیابان‌های نجد هم به لرزه بیفتد؟! آل‌سعود نقاط آسیب‌پذیر فراوانی دارد که حیات ننگینش به آن وابسته است. ابو ‌ارّه باید بداند که درون کاخ شیشه‌ای نشسته است و شکستن شیشه‌های آن کاخ که امروزه به آغل گاوهای شیرده آمریکا تبدیل شده است، به آسانی امکان‌پذیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خخخ دو ماه پیش به بن سلمان میگفته ابواره و به کاخ پادشاه عربستان می گفته آغل گاو شیرده و تجویز می کرده ایران به عربستان حمله کنه
الان میگه دارین می سوزین که باهاشون مذاکره کردیم؟!! به نظرم ببندینش به درختی چیزی هاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
باورم نمیشه این آدم نوشته های خودش رو هم دوباره نخونه اینجا را ببینید نوشته:

زمان آن رسیده که دست‌های این جنایتکار حامی تروریست‌ها را قطع کنیم و به «ابو ارّه » درسی بدهیم که پشت اجداد راهزنش در بیابان‌های نجد هم به لرزه بیفتد؟!

شریعتمداری خجالت نمیکشی حداقل به چرت و پرت هایی که قبلا نوشتی رجوع کن ببین خودتو نقض نکردی ابله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
قُلْ لَا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ ۚ فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
بگو: ناپاك و پاك برابر نيستند، هر چند فراوانى ناپاك تو را به اعجاب افكند. پس اى خردمندان، از خداى بترسيد، باشد كه رستگار گرديد. حاج حسین چنینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
2
33
حاج حسین!
تا امروز کیهان می خریدم وقتی میرم توالت کونمو باهاش پاک کنم ولی یه حرف چرندی امروز زدی که دیگه به احترام کونم هم که شده دیگه اونو با کیهان پاک نمی کنم شاید برم سراغ جوان، فرهیختگان یا همشهری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
می ترسم برق بگیرتت وگرنه می گفتم بری با فارس و تسنیم پاکش کنی ( چون اینا الکترونیکی هستند)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
فرهیختگان روزنامه خوبیه!! فقط اسمش اصولگراست ولی از اونها نیست!!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سعی کن با نسخه ترجمه شده به اسپانیولی پاکش کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
شما مایع افتخار ما طرفداران کیهانید البته جامد هم هستید خخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
24
مش حسین چی می زنی؟
ساقیت رو عوض کردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
31
شریعتمداری که شکمش مثل ملت خالی نیست پس هرطرفی باد برود میرود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
27
برادر حسین چرا ناراحتی این دولت پایان ایدولوژی در سیاست ایران هست به امید ایران اباد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
26
حاج حشین: تو پک چندم بود که این صحبت های گهبار بهت الهام شد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
4
27
توهین در نظرات به جناب آقای شریعتمداری توهین به وجود مقدس مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است که معطم له را به نمایندگی خودشان در روزنامه ارزشی و ولایی کیهان منصوب فرموده اند. اگر مواصع کیهان مورد تایید آقا نبود نهیب می زدند یا ایشان را از کیهان برمی داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دِ. خرابترش نکن دیگه ...!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آقای محترم از خودت تفسیر من دراوردی ارایه نکن. یه عده خوب خودشونو پشت رهبری و دین پنهان کنن تا کسی نتونه انتقادی بکنه.
انگار فقط اینا انقلابی و دیندارن بقیه سکولار.
جمع کنید بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
بجای قدقد یک تحلیل دهید حج عمره باز می شود و ملت خانه ابراهیم و حجر السود که از بهشت آمده زیارت می کنند مکانی که پیامبر قدم گذاشته جبرئیل نازل شد مکانی که فرزند خوب پیامبر گلوی خود را در اختیار پدر گذاشت زیارت کردن به تمام دلار های که افراد احتکار کردن یا به جای اینکه ترکیه امارات اروپای کثیف ‌بروند ارزش دارد
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
4
11
کسانی که آقای شریعتمداری رایار رهبر میدانندواقعا کاملا دراشتباهند.. شریعتمداری فقط یگ لمپن نون به روز خور چاپلوس بی ادب است. که خون مردم رادرکیسه کرده.. ما که هزاران بار ازمقام معظم رهبری ورئیس جمهور محترم خواستیم جلوی اظهارات ناسنجیده وعقده ای اینکار پلشت کثیف جنایتکاررابگیرد.. چون واقعا کیهان خون مردم راباحرکات وناسنجیدهاش توشیشه کرده ومردم راعقده ای کرده..
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آقای شریعتمداری که فردی بسیار ریا کار، دروغ گو، و بسیار بی‌پرینسیپ (بی شخصیت) است و در گمراهی و تباهی عده زیادی از جوانان این مملکت سهم بسزأی داشته روزی در مقابل خدا و به احتمال زیاد قبل از آن در مقابل مردم مجبور خواهد شد تا پاسخ تبه کاریهای خود را بدهد. اینکه آقای شریعتمداری یار رهبر است کسی نمیداند ولی این واقعیت دارد که ایشان نماینده رهبر در روزنامه کیهان هست.
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
16
9
احسنت به حاج حسین سردار رسانه . ایشان کاملا درست می فرمایند . مذاکره خوب و مرغوب مهم است نه هر نوع مذاکره ای . ایشان کارشناس تشخیص خوب و بد هستند و کاملا فرق مذاکره خوب را با مذاکره بد می دانند . فلذا اصلاح طلبان حالا حالاها باید دنبال حاج حسین بدوند تا بتوانند مذاکره خوب را از بد تشخیص دهند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سرداربازجوها
استادرازقی پور
| Canada |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ناشناس عزیز ، بازجو هم خوب و بد دارد . مثل همه چیزها که خوب بد دارد . برنج خوب و برنج بد . زعفران خوب ، زعفران بد . مذاکره هم بد و خوب دارد . جنس بعضی مذاکره ها خوب و مرغوب است و جنس بعضی مذاکره ها بد و نامرغوب . و حاج حسین استاد تشخیص مذاکره مرغوب است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بله جناب استاد! فکر کنم از نظر ایشان مذاکره با شیطان بزرگ بهترین نوع مذاکره است...!! خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سردارِ قلم و چکش ....!!!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
17
1
ماشالا آقای شریعتمداری
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
5
درود برشما
چرخشهای صدو هشتاد درجه ای ناشی از جهل است اما چرخشهای تدریجی می تواند از تفکر و اندیشه باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
6
ایول الله حاج حسین بازجو!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
11
شریعتمداری خودش به تنهایی نماد تمام بیشعوری هاست
سينا
|
United States of America
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
7
برادر٬ مگه شريعتمدارى سواد سياسى داره که بخواد تحليل درست از وقايع کشور داشته باشه٬ کسى که نابخردانه مثل آدم هاى غشى مى گه برين تنگه را مسدود کنين فکر نمى کنين بعضى مواقع بيش از حد مى زنه!؟
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
7
پرروترین فرد در طول تمام تاریخ با اختلاف(حسین بازجو) هنوز تیتر روزی نامه کیهان بعد از قطع رابطه عربستان با ایران یادمان نرفته است .
چرخش ۱۸۰ درجه ای حاج حسین ستودنی است.
مردک شما از موضع ضعف توافق کرده ای آن وقت دم از امتیاز گیری می زنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
9
خدالعنت کنه امثال تورو که عده ای بیشعورافراطی رو تحریک می کردین به سفارتخانه های دیگرکشورها حمله کنندوبدترین ضربه هارا به امنیت واعتبارکشور واردکردید
دکتر موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
9
این بار جنس خوبی به حسین شیره ای رسیده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
10
اونایی که ریختن سفارت عربستان الان پست های خوبی گرفتن.
یه عده بی شرف که به بهای بدبخت کردن مردم و نابودی کشور دنبال منافع مشمئز کننده خودشون هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
0
8
نمی‌دام‌چطور‌شده‌این‌مرد‌ابنقدر‌بیحیاست‌صورتش‌را‌با‌آب‌گوجه‌شسته‌اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
4
0
ایشان آدم با شخصیتی هستند در یک قالب
اگر همه ی مردم هم چنین بودند مشکلی نبود
ولی مردم پویا و بروز هستند
این زمونه حالا خارج از سیاست چشم باز و نافذ می خواد
باید دید وخوب دید وخودت را وفق داد عقل است که مصلحت را انتخاب می کنه نه مصلحت عقل را
به نظرم بالا دستی ها پایینا رو دوست داشته باشند وپایینا هم بالعکس
با هم زندگی کردن اولویت است نه تنها زندگی کردن
حکومت راه خودشو خوب بلده
مردم دنباله رو حکومت نیست حکومت دنباله رو مردم است
واین بهتر است ومنطقی تر
کار ما این نیست که احدی یا قشری تضعیف شود
همه باید در کنار همه ترفیع یابند
راه با هم بودن در گرو انتخاب های درست ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
4
0
زیارت خانه خدا و محل نزول فرشتگان به تمام دلارهای که احتکار کردید و اجناس مورد نیاز مردم را احتکار کردید ارزش دارد هر چند می خواهید از سر کیهان در بیاورید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
4
چقدر بی شخصیته حسین شریعتمداری اینهمه توهین را کسانی تحمل میکنند که مازوخیسم داشته باشند و نزدیکانش چه جوری روشون میشه وجود یه بازجو را تحمل کنن در کنارشون واقعا که ادم در پی اتی است بدرد نخور
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان