تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

مقصد بعدی شمخانی امارات است؟

در جریان سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به امارات درباره وضعیت مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم‌های ایران گفتگو خواهد شد.

مقصد بعدی شمخانی امارات است؟
رویداد۲۴ علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد. این مقام ارشد امنیتی ایران مهمان همتای اماراتی خود، شیخ طحنون بن زاید آل نهیان (TbZ) مشاور امنیت ملی امارات خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امواج مدیا، قرار است شمخانی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی نیز دیدار کند. افزایش آشکار تعامل ایران و امارات به دنبال سفر اخیر شمخانی به چین است، جایی که او مذاکراتی با عربستان سعودی را رهبری کرد و در ۱۰ مارس اعلام شد که سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض ظرف دو ماه آینده بازگشایی خواهند شد. توافق اخیر ایران و عربستان در چین به دنبال دور‌های متعدد مذاکرات در عراق و عمان بین مقامات ایرانی و سعودی در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ صورت گرفت.

یک منبع آگاه عربی که نخواست نامش فاش شود، به امواج مدیا گفت: «برنامه سفر [شمخانی]به امارات از قبل وجود داشت و قرار بود دو هفته پیش انجام شود، اما به دلیل توافق با چین به تعویق افتاد». تاریخ دقیق سفر آینده نامشخص است.

با این حال، منابع در منطقه به امواج مدیا گفته اند که این تعامل آشکار در پی تلاش‌های بازیگران منطقه‌ای برای پیشبرد گفتگو صورت می‌گیرد.

یک منبع آگاه عربی در این خصوص می‌گوید: از هر دو طرف ایرانی و اماراتی خواسته شد که این رایزنی‌ها را برای پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای سازماندهی کنند. در این سفر همچنین درباره توافق هسته‌ای و راه‌حل‌های رفع تحریم‌ها نیز صحبت‌هایی خواهد شد.

با این شرایط، انتظار می‌رود که تمرکز سفر شمخانی علاوه بر مسائل امنیتی، سرمایه‌گذاری و تجارت باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی شمخانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
4
گدایی محبت!! سی چی التماس می کنن؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
تازه یادشون افتاده مطرود وتارک الدنیا شدن خخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
7
شمخانی حتی حاضر است به واشنگتن و اورشلیم هم سفر کند و هسته و موشک را هم قربانی کند و با آمریکا و اسرائیل توافق کند فقط به یک شرط! و آن اینکه نظام جنایت و فساد ولی پلید برای حفظ خودش هر بلایی سر ملت مظلوم ایران بیاره هیچ دولتی صداش در نیاد!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
2
توافق جمهوری اسلامی با عربستان واحتمالا بقیه اعراب مثل امارات بیشتر بوی دورزدن تحریمها رو به مشام میرسونه یعنی با توجه به بسته شدن مجرای واردات دلار از عراق هم میخواد با اینکار مجراهای جدیدی هم از جهت تامین دلار و هم پیدا کردن مفرّ های جدید ، بتونه با نپذیرفتن fatf و عدم توافق احیای برجام کمی از فشارها و مشکلات داخلی و خارجیش بکاهه .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان