تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

باکو:نیرو‌های ارمنستان به سوی مرزبانان جمهوری آذربایجان شلیک کردند

مقامات جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه‌ای از شلیک نیرو‌های ارمنستان به سوی مرزبان این کشور خبر دادند. ایروان این خبر را رد کرده است.

درگیری آذربایجان و ارمنستان

رویداد۲۴ خبرگزاری تاس روسیه به نقل از مقامات جمهوری آذربایجان نوشته نظامیان ارمنستان در مرز میان دو کشور به سوی نیرو‌های مرزبانی آنان تیراندازی کرده اند.

بر اساس ادعای باکو، در تیراندازی نیرو‌های نظامی ارمنستان به پاسگاه مرزی این کشور یک نظامی آذربایجانی زخمی شده است.

به گزارش تاس، نیرو‌های ارمنستانی در حال عبور از مناطق مرزی در منطقه «زنگیلان» (Zangilan) به سمت نیرو‌های نظامی آذربایجای شلیک کرده اند.

نظامی آذربایجانی زخمی شده تحت عمل جراحی قرار گرفت؛ ولی هم اکنون حال وی وخیم گزارش نشده است.

وزارت دفاع ارمنستان نیز در بیانیه‌ای ادعای جمهوری آذربایجان را رد کرد و آن را نادرست خواند.

قره باغ کوهستانی از دیرباز در سطح بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان به رسمیت شناخته شده، اگرچه جمعیت آن عمدتاً از قوم ارمنی تشکیل شده است.

نیرو‌های ارمنستان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه ۱۹۹۰ کنترل قره باغ کوهستانی را در جنگ به دست گرفتند و سپس جمهوری آذربایجان در یک درگیری ۶ هفته‌ای در سال ۲۰۲۰ بخش‌های وسیعی از خاک خود را پس گرفت.

الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، چندین بار به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حل مناقشه دیدار کرده‌اند، اما خشونت‌های دوره‌ای همچنان ادامه دارد.

تنش‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان برسر گذرگاه «لاچین» است. گذرگاه لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره باغ کوهستانی متصل می‌کند.

به تازگی نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده است که جمهوری آذربایجان در صدد است تا تجاوز گسترده‌ای را علیه کشورش آغاز کند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان