تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۹۵ نظر

سکانس جنجالی فیلم برادران لیلا

در یکی از سکانس‌های جنجالی فیلم برادران لیلا، ترانه علیدوستی به گوش سعید پورصمیمی که نقش پدرش را بازی می‌کند، سیلی می‌زند. این سکانس در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

فیلم برادران لیلا

رویداد۲۴  در یک سکانس‌های فیلم برادران لیلا، ترانه علیدوستی به گوش سعید پورصمیمی که نقش پدرش را بازی می‌کند، سیلی می‌زند که بحث‌های زیادی درباره آن شده است. برخی نوشته‌اند در این سکانس کارگردان جایگاه پدر را تخریب کرده و برخی نوشته‌اند این کار به معنای نقد پدرسالاری است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
88
40
شما که آموزش ادب نداری ، حداقل بی ادبی را ترویج ندید...
پاسخ ها
شیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
وظيفه پدر چیست ؟ تربیت درست ، ایجاد رفاه و آرامش در خانه ، رفاقت با فرزندان مهر و مهربانی ، پدر فقط تولید مثل و ایجاد نسل بعدی نمی کند پدر باید بهتر بسازد و نسل های بهتر و آگاه تر ، زن و مرد نباید فقط به فکر تولید مثل باشند باید به فکر پرورش و شکوفایی باشند ، نسل های بهتر و شکوفاتر ، پدران مسئولند مسئول .
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
شیما خانم درسته حرفتون پدربایداینکاراروبکنه،ولی توجه داشته باشین که انقد که فرزندان بامادرهستن باپدرکمتر،پس مادران هم در تربیت فرزندان نقش بزرگی دارن
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
از امثال پول بگیر وطنت رو بفروش ترانه و نوید و...توقع چی و داری؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
عزیزم این فیلم سمبلیک از وضع کشور است. پدر اینجا معنای دیگه داره. بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
بسیاری از کارشناسان و اهل فن این فیلم را استعاره ای از وضع مملکت میدانند و شرایط مملکت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
یک فیلم ، سانسور شد ولی بیشتر دیده شد
مملکت مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
حذف فشار سانسور اجبار
نتیجه معکوس
لجبازی و سردرگمی
زنده بودن بجای زندگی کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
92
50
خیلی سیاه و تخریبی بود مگر سینما تصویری از وضعیت غالب یک جامعه نیست ؟ کدام خانواده در ایران اینطورین؟
پاسخ ها
بجستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
سلام این فیلم سیاسی شما فکر کن پدر نظام مستقر در ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
بعله اگر سیاسی نبود اینهمه گنده نمیشد
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
فیلم برادران لیلا
نمایش یک خانواده
در شهر زمین است
جهل و تکبر
دشمن انسانیت
دشمن آدمیت
جاده جهنمی
پرتگاه انسانها
پند و عبرت
شما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
خیلی خانواده ها همچین وضعی دارن
پردیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
وقتی کسی کار نادرستی میکنه فحش مادرش میدن که ادبش نکرده. تربیت فرزند با مادره
در جامعه فعلی ما جایگاه پدر خیلی تنزل پیدا کرده. همه ش هم تقصیر مادره که فرزند درست تربیت نکرده و حتی جلو فرزند مظلوم نمایی میکنه که فرزتدان رو طرف خودش بکشونه.
در همسایگی و شهر و کشور ما از این بی حرمتی ها به پدر فراوانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
تو از مرکز آمار هستی و از تک تک خانواده های ایرانی با خبری؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
66
27
متاسفانه بعضی از این همکاران فیلمساز خطاهای بزرگی دارند که جبرانش سخت است ولی خدارو شکر نظر مخاطب فهمیده و اصیل رد این حرکتهای غلط فرهنگی است،گیریم حتی در بحث نقد پدرسالاری ،باز این حرکت سیلی زدن سخیف و وقیحانه است و پلان ادارا پدر در سینک ظرفشویی که شاید در میلیونها یکی باشد و این نگاه غلط و کثیفی به فرهنگ ایرانی ما دارد.با تاسف بسیار کوته فکری عده ای قلیل بخاطر هر چند اهداف وطن فروشانه و گاه نقد درست از حوصله خارج میشود این فیلم منهای این دو پلان کار خوب و اجتماعی قابل قبولی میشد ولی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
یعنی تو را هم فیلم ساز بدانیم ؟؟ سعید روستایی همکارته ؟؟ از نزدیک دیدیش ؟؟
سیلی زدن سخیفه ؟؟ نابود کردن عمر آدم ها چی
از بین بردن شخصیت افراد چی
پایین کشیدن خط فقر چی
حسرت ها و غم ها چی ؟؟
بچه دار شدن به چه قیمتی
در چه شرایطی
یه بار دیگه فیلم را با دقت ببین همکار فیلمساز !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ببخشید آقای فریدون جیرانی نشناختیمتون !!!!!!!
همکار فیلمسازایی ؟؟ فازت چیه ؟؟
صدابرداری یا طراح صحنه
نکنه مدیر پخش تنقلات و چایی سر صحنه هستی ؟؟
همکار فیلمساز !!؟؟
سلام ما را به همکارای فیلمسازت برسون
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
مادر من از این کارا میکنه
کسی نمیاد جار بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
من حرفی ندارم.فقط تو رو خدا به واقعیتها فکر کنید.بخدا هستن خانوادههایی از این بدتر.نه یک به میلیون بلکه تو این روزهای سخت که هر کسی دنبال مقصره.فکر نکنید که نیست فقط کافیه یکم ریز تر به وضع اقصادی مردم نگاه کنید تا اوج خشم مردم رو ببینید.ببینید که مردم بخاطر اوضاع بد جامعه هیچ رحمی به هم ندارن.حتی درون خانواده.لطفا خودمونو به کری وکوری نزنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
20
98
تو خانواده ایرانی من دیدم ازین نوع برخوردا با پدرومادر.. چرا فکرمیکنیددر تموم خانواده های ایرانی احترام به پدرومادر وجودداره؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
فرهنگ غالب ما نیست تو هر کشور و فرهنگی سیلی زدن فرزند به پدر زشت و قببحه
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
درود بر وجدان بیدارت. من به شخصه از این برخوردها زیاد دیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
22
110
محض اطلاع اکثر خانواده ها اینگونه هستند وبچه ها کاملا بدبخت شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اکثر خانواده ها پدر توی سینک ظرفشویی ....؟ دختر به پدرش کتک میز نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
حال و احوال مان خوب نیست ، روزگار سخت و عجیبیست ، سردرگم و گیج از این همه مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی ، این فیلم هم نمایانگر حال و احوال ناخوش است .
ناخوشی و کلافگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
دیگه دراین حدم خالی نبندید از جامعه عقبید نمیدونید چه خبره هنوز توی زندگی قدیما موندید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
20
62
عالی وخوب.
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
13
29
فیلم برادران لیلا
جامعه
سرمازده
زخم جهل
زخم تکبر
سیاه زخم
تاریکی و ظلمت
جاده تباهی
جهل دشمن عقل
لیلا سیلی نواخت اما نه پدر
پدری مرام است نه یک نام
برادری مرام است نه دشنام
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
بچه ها یه خبر خوب! محمد معصومی هنوز زندست هنوز شعر میگه!
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خبر
قوم منافق دو رو
چه نامرد چه نازن
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن آدمیت
قوم ریاکار دو رو
پیمان و پیمانه
زبان دروغین
بازی با اسم خدا
نیرنگ و فریب
چه حماقتی
ادعای دروغین
هیچ و پوچ
جاده تباهی
دشمن انسانیت
دشمن آدمیت
دشمن خدا بود
رسوایی عالمگیر
باخت سنگین
چه حماقتی
جاده جهنم
دره جهنم
پرتگاه جهل بود
پلیدی ممنوعه بود
راه فراری نبود
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
دانایی و عقل
پیمان .......
کلاس آدمیت
مرام انسانیت
غیرتمندی و شرف
معرفت و صداقت
پدری مرام است
مادر دانا فهیم است
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
نمایش دانا
صادقانه عادلانه بود
میگوید
لیلا سیلی زد
اشتباه زد اما
صورتی که سیلی خورد
گوش شنوا گوشزد
تقصیر جهل خود بود
خود زد
.................
فیلم و نمایش
جهل انسانها را زیر سوال
برده است و خطا کار
دانسته است
انا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
14
52
چرا تو خیلی از خانواده ها این اتفاقات هست
پاسخ ها
رز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
ما که ندیدیم لابد اطراف شما وکارگردان فیلم این اتفاقا طبیعیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
23
76
بنظرمن سیلی بجای بود حداقل این رسم مردسالاری یاپدرسالاری دیگه نباشه قرترنیست چون پدرهستن هرکاری انجام بدن
پاسخ ها
آسمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
دوست گرامی اینکه چون پدر هر کاری کنه غلطه اما اینکه بچه در خشم دست روی بابا بلند کنه اونم پدر پیر خانواده، نه واقعا فرهنگ غالب و اصلا کار درستی نیس
آنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
اتفاقا الآن نقش پدری حداقل در شهرها و شهرستانهای بزرگ، فرمالیته است. جایگاه پدر تنزل پیدا کرده. جامعه به سمت قهقرا رفته. زن همه امور رو به دست گرفته. دختر همسایه ما پول خرجی خونه رو پیش خودش نگه میداره و مردان خانه فقط باید پول تحویل بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
71
34
این چه فیلمیه؟
عوض اینکه تو یه رسانه ادب به بزرگتر رو تبلیغ کنید همچین چیزی رو پخش می کنید
اتفاق میفته که بیفته، دلیل نمیشه بی احترامی و رواج بدین
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
چراهمیشه دنبال این هستید که حقایق روپنهان کنیدوهمه چیوگل وبلبل جلوه بدین تاکی؟
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
از قدیم گفتن هر چی بکاری همونو درو میکنی , هیچ بچه ایی حتی اون مریض روانی هم حاضر نیست کسی که بهش محبت کرده و عشق داده رو آزار بده این پدره انعکاس رفتارهاش داره میبینه تو موقع سر حالی بد کرده و حالا که بچه هاش بزرگ شدن باید تحمل کنه
یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
11
94
شمافقط سیلی زدن لیلابه صورت پدرودستشویی کردن پدررودرسینک ظرفشویی دیدید؟!به کل محتوای فیلم توجه کردید؟!به خودپسندی پدر ومردسالاری وتبعیض بین دختروپسربعدازتولدنوه ی پسری.به فقروبدبختی پسران ودخترخانواده.به ارجعیت گذاشتن واولویت فامیل درسطح دیدگاه پدر که باعث کم توجهی پدربهقربانی شدن خانواده وفرزندان شد..به خودخواهی وخودپسندی پدر...اینهاکلادر۹۰درصدخانوادهای ایرانی هست کتمان نکنیم وفقط سیلی خوردن پدرتوسط لیلارانبینیم قبل ازنمایش فیلم نه تنهاسیلی ندیدیم دردنیای واقعی بلکه بیرون کردن پدرازخانه وگذاشتن پدردرتوالت عمومی که اآنجامحل زندگی بودراهم دیدیم...چشمانمان راخوب بازکنیم وتمامی معضلات اجتماعی راببینیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
67
24
به نظر من فیلم جالبی نبود
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
27
72
توی اون سکانس لیلا بهترین کار رو کرد
وقتی پدر خانواده یا پدر جامعه داره باعث نابودی خانواده یا جامعه میشه باید جلوش گرفته بشه وگرنه پدر و خانواده با هم نابود میشن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
خب شما بگو اون سیلی رو که زد ،خانوادش رو از نابودی نجات داد یا بدتر شد؟!
رادمان تبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
یعنی حیف یونجه، گمشه بره واسه خودش زندگی درست کنه. بیجا کرد به پدرش بی احترامی کرد، سرش با داس نبریده که انقدر هار شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پیرمرده دو هزاری بود دختره هم از اون دوهزاری تر
صادیه خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
74
31
حالم بهم خورد کجا یه دختر ایرانی به پدرش سیلی میزنه ...فقرا ندارند ولی بی حرمتی تو خونه هاش نیست..مانداریم ولی همه باهمه خوبیم وراضی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
از جامعه و اوضاع احوال عقبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
کامنتی که هی میگی از جامعه عقبی،باشه تو جلویی، ما که اصن تو جامعه نیستیم از هیچی خبر نداریم ،فقط تو خبر داری ،دمت گرم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
52
18
نشان دادن چنین تصویر سیاهی از مردم ایران برای فستیوال های استعماری دنیا و تخریب ملت بزرگ ایران فقط از امثال سعید روستایی بر میاد که اگر پول مزدوری برای ساختن این فیلم ؟؟؟!!! نگرفته باشه قطعا وطن فروشی است که از بعد شخصیتی دچار بیماری است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
وطن فروش کسایی هستن که اقتصادو نابود کردنو باعث فقر خانواده ها شدن .سپاه و رهبرشون
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
همون روضه های صد من یک غاز همیشگی ...سیاه نمایی !!!مزدوری !!!!وطن فروشی !!! شما واژه ها رو هم به ابتذال کشیدین . دید فرقه ای دارین و خودتون رو معیار حق و باطل میدونین . احتمالا منافع دارین از این شرایط
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
5
42
نام پدر مقدس است ادعای احترام به همه ی پدران دنیا رو دارم از خدا سلامتی وعمر باعزت برای پدران خواهانم.وموضوع فیلم برادران لیلا واقعا لذت بردم خیلی عالی بود درد بیشتر مردم جامعه است برا خودمون هم پیش اومده
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پدری مرام است
فرزندی مرام است
نام نیست
اسم دروغین
زبان دروغین
ادعای دروغین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
62
22
من اگر جای ترانه علیدوستی بودم هرگز چنین نقش منحوسی که روی پدر دست دراز بکنه راقبول نمی کردم ترانه علیدوستی یک بازیگر خودخواه وبی ادبی هست که لیاقت بازیگری راندارد.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
منم اگه جای توبودم کمتراراجیف میبافتم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
مطلب شما کاملا درسته خود خارجی ها وقتی به ایران می آیند کلی از فرهنگ ایرانی تعریف می دهند من خودم با یک آلمانی صحبت کردم به من گفت آنچه در مورد بدی ایران شنیدم صدو هشتاد درجه با آنچه که دیدم متفاوت است. این سلبریتی ها دوریالی و خائن هستند برای خوشایند خارجی ها اینجوری دم تکان می دهند
به کجا چنین شتابان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خودت رو کنترل کن یک فیلم که بیشتر نبود و نیست .تازه مگه نقش منحوس و غیر منحوس داریم ؟ این منبرها با مغز آدم چکار میکنن ؟
ناشناس
| Luxembourg |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ترانه علیدوستی یک بازیگر خودخواه وبی ادبی هست که لیاقت بازیگری راندارد.
در عوضش خیلی از مسئولان هم عرضه گله داری هم ندارند
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
51
18
مسخره ترین فیلمی بود که تا حالا دیدم .واقعا این فیلم فرهنگ خانواده های ایرانی نیست پدر جایگاه خیلی بالایی داره .با همه ی کم و کاستی هاش .زن ایرانی اینقدررر سنگ دل و بی احساس نیست که از مرگ پدرش احساس خوشحالی کنه
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
این فیلم
نمایش خانواده چند نفری است
چه ربطی دارد
خانواده های ایرانی
هشتاد و پنج میلیون نفر هستند
آیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
9
42
فیلم بسیار خوبی بود مخصوصا دیاگولهایی که بین کاراکترها رد و بدل میشد .
پدر خانواده هم نقش خودش رو خیلی عالی بازی کرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
43
19
من وقتی با خانواده ام این سکانس رو دیدم خیلی ناراحت و نگران شدم ،و گفتم ای کاش بچه ها این صحنه رو نمیدیدن، از اول فیلم هم به اطرافیان میگفتم این فیلم فقط سیاه نمایی و ترویج ناامیدی و سیاه بخت نشون دادن ایران و ایرانیه اما این سکانس واقعاً افتضاح اخلاقی و فرهنگی و اعتقادی بود.
در فرهنگ ایران و اسلام پدر نماد عزت و احترام وبزرگیست و جای تأسف داره که توسط دختر خانواده تو صورتش زده میشه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
بچه درست کردن و تولید مثل هنر نیست ، هر کس بچه درست کردن و تولید مثل انجام داد مورد تایید و احترام نیست نه نیست
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پس شما اصلا فیلم نبین . شما که همه چیز رو سفید میبینی و خیلی امیدواری و غم و غصه بقیه اذیتت نمیکنه . در ضمن جمله آخر تو مغلطه بود . چیزی به اسم فرهنگ اسلامی نداریم که بخای بچسبونی به فرهنگ ایرانی . همون واژه .....ایرانی اسلامی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
9
56
من خودم پدر هستم با ۶۰سال سن مگرهرکسی بچه پس انداخت حرمت داره مگر بچه نامه برای او نوشته که منو به این دنیای کثیف بیار...باشه درست حرمت باید باشه ولی حرمت را باید انسان برای خوش فراهم کنه نه اینکه بنام پدر یا بزرگتر هر کار کثیفی که میخواد انجام بده..حرمت واحترام فقط دست خود آدم‌هاست نه فقط یک اسم....
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پدری مرام است نه نام
آدمیت مرد نه در جهل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
7
26
این فیلم هست تو ایران بعضی خانوادها از این مسائل هست اما فیلم واقعی مردم ایران هستن سرمایه های این کشور که هرروز داره سفرشون خالی تر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
منم با شما موافقم ولی سیلی سزاوارش نبود
مریم
|
Germany
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
9
40
فیلم عالی بود واقعا مشکلات جوانان روز رو گفت فقر ک باشه خانواده هم متلاشی میشه آفرین ب کارگردان و بازیگران فیلم و..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
نه بابا همش حرفه بیشتر ایرانیا در این حدم گدا گشنه نیستن هرچی گرون تر شده بیشتر خریدن به نظرم مشکلات جوونای ما اینا نیس چیزا دیگس
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
7
45
به نظرم سیلی مستحق این پدر بود پدرهایی رو می شناسم به خاطر خودخواهی بچه بیچاره را به کشتن داده این مدل پدرا تو طایفه ما زیاد هست
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پدری مرام است
آدمیت مرد
تاریکی و ظلمت
جهل دشمن عقل
دشمن زندگی
نام دروغین
زبان دروغین
ادعای دروغین
جاده جهنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
3
5
از نظرا معلومه که چه خط فکرایی دارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
5
21
حالا درسته که این کارش شاید بی احترامی رو رواج بده
امااااا
واقعا کار پدره تو فیلم خیلی اشتباهههه بود
خودش به تنهایی زندگی ۶ نفر رو خراب کرد.
سیلی ش به حق بود.
اما شاید برای کسانی که منتظرن به بهونه ای بی احترامی رو رواج بدن بهونه ی خوبی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
5
10
حالا درسته که این کارش شاید بی احترامی رو رواج بده
امااااا
واقعا کار پدره تو فیلم خیلی اشتباهههه بود
خودش به تنهایی زندگی ۶ نفر رو خراب کرد.
سیلی ش به حق بود.
اما شاید برای کسانی که منتظرن به بهونه ای بی احترامی رو رواج بدن بهونه ی خوبی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
11
9
به نظر م بچه ها تو آن سن باید دیگه دست از سر پدر بردارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
معلوم بچه هات ول کن نیستن، خخخخخخخخ
اگه بچه را خوب تربیت کنی در آن سن نه تنها دست از سرت برمیداره بلکه کمک حالتم میشه
تربیت درست ، جامعه درست ، فرهنگ درست ، رفتارهای درست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
5
13
دقیقابچه ها تواین سن به حمایت پدرومادرنیاز دارند وبایداین توهم که همیشه احترام پدرومادر واجبه از بین بره پس حق وحقوق وآینده ی بچه هاچی می شه خدااز سرهمچین والدینی نگذره که عامل بدبختی بچه ها تاچند نسل هستنداین سیلی حالمو خوب کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
31
9
کارگردان خیلی احمقه که همچنین فیلمی ساخته

ایران و ایرانی هیچ وقت یعنی هیچ وقت تو بدترین شرایط تو گوش باباها شون ، نمی زنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
آره تو خوبی ، چی میگی از مرحله‌ خیلی پرتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
27
6
کارگردان خیلی احمقه که همچنین فیلمی ساخته

ایران و ایرانی هیچ وقت یعنی هیچ وقت تو بدترین شرایط تو گوش باباها شون ، نمی زنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
25
6
کارگردان خیلی احمقه که همچنین فیلمی ساخته

ایران و ایرانی هیچ وقت یعنی هیچ وقت تو بدترین شرایط تو گوش باباها شون ، نمی زنند
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
سال 1375
پسری که پدر را بناحق
با تبر کشته بود
جهنمی بود
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
19
11
آهای کسانی که موافق سیلی زدن به گوش پدر ایرانی هستید، از فردا دیگه میتونید براحتی تو گوش پدرتون کشیده بزنید، چند روز دیگه هم ی فیلمساز خودی دیگه ای کشیده زدن تو گوش مادرهای ایرانی رو نشونتون میده و میشه شاه سکانس وِرد زبانها و شما طرفدارش می شید مثل همیشه به به و چه چهتون میره بالا. لطفا قبل تایید یک حرکت وقیح اول خوب فکر کنید.کی چنین فرهنگی ما توی تاریخ تمدن ایران و ایرانی داشتیم. اگر هم بوده جز انگشت شمار بوده و کار وقیح و پست دونسته شده. کاری که حتی در هیچ فرهنگ و ملتی هم پسندیده نیست.قطعا مسوولین مملکت ۷۰ درصد مقصر فلاکت این خانواده ها در کشور ما هستند.ولی فیلمساز فقط اشاره به حرص و طمع پدر ایرانی و بی عرضه گی جوان ایرانی داشته.شاید ۱۰ درصد والدین مقصر بیچارگی فرزندانشون باشند.ولی این پدر، نماد یک آرزوی برباد رفته ی هر پدر ایرانی است و نباید به اون خرده گرفت.۳پسر بزرگ را روستایی جوانان ایرانی کم لیاقت و بی فکر نشان داده که قطعا نماد حماقت و بی عقلی جوانان ایران تعبیر شده اند.نشان دادن این شکل زندگی از خانواده های فلاکت زده خوبه، ولی روش ارایه ی اون نباید به هر قیمتی باشه. طرح و فکر جناب روستایی قابل ستایش است ولی نوع و روش ارایه ی برخی از صحنه های آن( ادرار در سینک دستشویی، کشیده در گوش پدر، نشان دادن مداوم دستشویی) متاسفانه کمیاب و گاها اغراق شده است. کجای فیلم با شجاعت به عاملین اصلی این فلاکت تلنگر زده شده ؟ جز چند بار نام آمریکا و تحریم و برجام در پوسته ی فیلم. با این فیلم اکنون پدر و جوان و فرهنگ ایرانی با این مدل و نماد به جهانیان معرفی شد.کاش فقط چند سکانس گفته شده را که قطعا بی هدف و بدون دلیل است را در فیلم نمی گنجانیدید جناب روستایی عزیز. سیبل و هدف شما مستقیما به عمد یا به سهو، عزت و فرهنگ ایرانی و حرمت مردم ایران شد نه انتقاد از عملکرد سیاسیون، بلاتکلیفی جوانان بی انگیزه و پریشان، و والدین ستم خورده و در نهایت فقر.
لطفاکمی تفکر
زنده باد ایران و ایرانی
این یک نظر شخصیست.
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
فیلم و نقش
میگویند
لیلا سیلی زد
اشتباه بود زد اما
صورت جهل خود نیز
مقصر بوده است
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
4
10
دوستان همگی از جهاتی درست میگید ولی باور کنید هنوز هستند همچین پدرهایی که باید کارها و گفتار غیر منطقیشون رو صرفآ جهت پدر بودن پذیرفت نمونش پدر شوهر خودم یک پدر سالار به تمام معنا تا سر سفره شروع به غذا خوردن نکرده کسی حق نداره دست به قاشق بزنه پنج کلاس بیشتر سواد نداره اگر حرفی و موضوعی رو عنوان کنه همه اگاه هستند که هیچ سندیتی نداره اما کسی جرات نمیکنه بهش بگه اشتباه میکنی مادر شوهر من خانم بسیار ساده و مظلومی هست خدا نکنه این زن در جمع حرفی بزنه سکه یه پولش میکنه پسراش و دختراش هم هیچ اعتراضی بهش نمیکنند یعنی نمیتونند اعتراض کنند از خدا و پیغمبر میگه ولی هیچ کدام از دستوراتشونو رو انجام نمیده هیچ وقت ندیدم در سلام کردن پیش دستی کنه وای به اون ساعتی که وارد خونه بشه و به احترامش بلند نشی واویلایی میشه تمام اینها رو گفتم که بدونید هستند از این دست پدرانی که به حرمت پدر بودنشان در حق فرزندانشون ظلم دقیقآ ظلم میکنند خداوند همشون رو حفظ و به راه راست هدایت کنه و سیلی رو از رفتارهای خودشون بخورند نه از دست اولاد
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
بله درسته پدرهای وجود دارند که زن و بچه هاشون ظلم می کنند منهم یک پدرم که حاضر نیستم یک لحظه اخم خانوادم رو ببینم از طرفی مادرم را هم تا میتوانم احترام می گذارم اما در این فیلم آبروی همه ایرانی ها رو بردند و فیلم بردند بعنوان جامعه ایرانی به خارجی ها نشان دادند از این موضوع ناراحت هستم. از طرفی در همین اروپا خانواده ارزشی نداره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
1
13
کاش که افراد آزمند، تنگ نظر و حیله گر از فرزند داشتن دوری کنند و به راه و زندگی خود ادامه دهند و موجب تولد افراد دیگری بدین گونه مستاصل نباشند آن هم در جامعه ای که افراد بدون کار و ثروت محکوم به فنا هستند.
اذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
10
10
چقد دلم میسوزه برای خودمون که مجبوریم این صحنه ها رو ببینیم و بچه هامون ببینن و بعد بهش بگیم هنر
و دنیایی که گرد هست و ممکن یه روزی خودمون از این سیلیا بخوریم و تازه به فکر بیفتیم چرا اینطور شد
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
برداشت وراونه
یعنی برعکس
فیلم می‌گوید
زشتی بوده است
تماشاگر
آموزشی فکر کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
این کامنته محمد معصومی چرا تو جواب کامنتا چرت و پرت میگه درس بگو مام بفهمیم
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ناشناس
بی وجود
درس ت
ترا گوشزد
بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
محمد معصومی خوب شد گفتی واقعاااااااا نمیدونستم شرمندم کردی به بزرگی، کوچیکی ،متوسطی ،هرچی که داری و نداری ببخش. شرمندت شدم مشتی......
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
جوجه شرمنده رمنده نباش
گرگ که با جوجه کاری نداشت
خنده دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
14
6
از کامنتها قشنگ معلومه ملت چه دل پری دارن بخاطر همینم الکی و کورکورانه از فیلم تعریف میکنن فقط بخاطر اینکه به زعم خودشون سیاسیه
ستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
5
17
ای کاش بجای تعصب کمی هم عاقلانه حرف میزدیم..پدر من باعث مردن مادرم...کشته شدن تنها برادرم شد الان باید احترام ببینه شما که انتقاد میکنی از سیلی خوردن پدر..کاش جای اون کسایی باشین که از دست پدرانشان تا آخر عمرم داغ روی دلشان میگذارن اون وقت انتقاد بکنید....انسانها هرکس چه پدر باشد..چه برادر..چه خواهر..چه مادر...خودش باید جایگاهش را بشناسد...
رادمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
16
12
یادم فیلم قرمز رو ابوالفضل پور عرب بخاطر اینکه نمیخواست با سیلی بزن تو صورت ی زن رد کرد، و نقش و قبول نکرد فرمود قباهت داره. بعضی دوستان میگن بازیه بابا، خب فیلم پورن هم بازیه بید این خانم انجام بده، با احترام میگم... تو بازیتون... تو معرفت و شعور و مرامتون. دستی که بصورت پدر سیلی میزنه رو نباید شکست باید قطع کرد. مشمئز کننده ترین صحنه تمام عمرم بود، اوف
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
قیاس و مقایسه
غلط در غلط
چپ و راست
راست و چپ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
10
8
بابا جان فیلمه، فیلم!
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
نمایش صادقانه
پند و عبرت آموز
Raz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
11
11
بله این بدترین صحنه ای بود که تا به حال در سینمای ایران و البته جهان دیدم حتی توی فیلمهای غربی هم بزرگ و کوچیک سرشون میشه حتی اگر اون بزرگ بهشون ظلمی کرده باشه به ویژه وقتی اون بزرگ پدر و مادرشون باشه
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
15
10
اکثراً چون فیلم جنبه سیاه نمایی ایران و ایرانی رو داره و سیاسی هست ازش تعریف میکنن وگرنه فیلم مزخرفه
تمامی بازیگران هم که گرین کارت آمریکا در جیب مبارکشونه،میخوان قهرمانی ایران رو به تصویر بکشن؟عه عه عه نمیشه دیگه باید ایران رو داغون ترین و بدبخت ترین نشون بدن تا اون گرین کارت لعنتیشون باطل نشه یوقت

خدا نگذره از این نمک به حروما
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
7
7
چرا نمی‌فهمید این فیلمه نه مستند از قدیم میگن آدم سیر از حال گرسنه بیخبره من صدتا خونواده نشونتون میدم که همه مثه حیوون رفتار میکنن باهم صدتا فیلم گل و بلبل ساخته شده یه دونه هم فیلم خاکستری و این مدلی همه شدن با فرهنگ البته پشت گوشی این همه بی فرهنگ تو خیابونام همه اسرائیلی هستن ما نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
منم هزارتا خانواده باشخصیت میشناسم پرچم ما بالاتره الکی شاخ بازی در نیار
باغچه خودت رو بیل بزن اگر بیل زنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
5
4
فیلم، حقیقت تلخ بعضی از خانواده های ایرانی ک بت مشکلات بی پولی و اعتیاد و... درگیرند نشون میداد
خودخواهی پدر موجب بدبختی فرزندان شد بحث تربیت نیستا خود شما یا منم باشم بخاطر ی همچین کاری ی سیلی محکم تو اون گوش پدر میزنم تا با این رفتار غلط از این کارا کنه
مث همیشه سعید روستایی ترکوند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
5
7
فیلم سیاهی ایران رو نشون میده و خدایی مافقرا اینقدر باهم مشکل نداریم تو خونمون...نداریم ولی باهم خوبیم و راضی هستیم به رضای خدا..بعد هم خانواده ایرانی رادرمقابل جهانیان بی ارزش نشون میده اونهم درمقابل اروپاییها و غربی هایی که در کشورشون خانواده بنیان وارزشی نداره..انسان ازاین ناراحت میشه که ایرانی ها اینقدر هم بی صفت نیستن که روسفره پابزارن وروی پدر دست بلند کنند...به عنوان مثالزدرکودکی به ما یاد دادن که توخیابون یه تیکه نونی که وسط کوچه یاخیابان می بینیم را یه گوشه میزاریم ...سعیدروستایی هرچه فیلم ساخته دریغ از دوتا سکانس برای پند ویادگیری فقط بی حرمتی وکلمات کجملات زننده
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
این فیلم
جهل در یک خانواده چند نفری را
نمایش داده است
ولی
ایرانیان و ایران
هشتاد و پنج میلیون نفر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
6
4
اونی که میگی سیلی زدن خوبه وفردایه فیلم نشون میدن توگوش مادره میزنه خیالت راحت وتوایران این مادراانقدردختروراحت میذارن که هرکاری و...دلش خواست میکنه که دیگه نمیشه جمعش کرد.
خنده حضار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
8
14
سیلی نسل من بود به همه متولدین دهه ۳۰ و ۴۰ که با جهل و تعصب و عقب موندگیشون سالهاست که مایه عذاب بقیه هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پدر و مادر من دهه 50 هستن الهی شکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
بیخود نسل تو فقط ادعا دارن در حالیکه خودتون هم دارید همون کارهای نسل‌های قبل رو میکنید ولی فکر می‌کنید خیلی بیشتر میفهمید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
14
9
کلا فیلم یک کثافت به تمام معنا بود پدر ۶۵ ساله من باوجود نداری جاش روی سره منه و هرچیز که دارم از احترام به پدرم هست فرزند حق توهین به پدر را ندارد خدالعنت کند تفکر لیبرالیستی شما را که بااسلام ناب محمدی تضاددارد
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
فیلم برادران لیلا
یک خانواده را نمایش می‌دهد
زخم جهل و زخم تکبر
نمایش
پند و عبرت بود
و
ایرانیان دانایی و عقل
دین خدا حرف حق
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پدرت خیلی میفهمیده که جاش رو سرته .اسلام میگه پدر به وظیفش عمل کنه و فرزند هم به وظیفش .بحث نداری نیست .وکثافت خودتی که به فیلم توهین میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
سلام دوست عزیز بهتره توهین نکنید دم پدرتونم گرم که هواتونو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
تفکر لیبرالیستی !!!!!! میشه توضیحش بدی ، فکر کنم زیاد صدا و سیما میبینی خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
اونوقت کسانی که تفکر لیبرالیسم دارن ، میزنن توی گوش باباشون ؟؟؟؟؟ آره ؟؟؟؟
میدونی اصلا لیبرالیسم چیه ؟؟
میدونی یا فقط حرف های یه عده رو تکرار میکنی ؟؟؟؟
برو مطالعه کن برو
بعدشم به کارهای بدت فکر کن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چه ربطی داره به پدرتو خودتو نخودهرآشی میکنی نیازنیست ازخودت تعریف کنی
فبهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
5
6
تمام نقدهایی را که درموردفیلم نوشته بودند خواندم جامعه نابالغ به این میگند همه فیلم را ول کرده اند فقط سیلی زدن دختری به پدرش رازیرذره بین گذاشتندفیلم درباره خانواده ای است که درمشکلات اقتصادی جامعه خودگیر کرده اندشرایط به گونه ای است که جامعه وفرهنگ آن به آنها تحمیل کرده است دختر که آگاهی وشجاعت بیشتری دارد برای نجات خانواده دست به عمل می‌زند
هر کی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
7
12
واقا واسه اون احمقایی که میگن سیلی زدن ب بزرگتر زشته و این باباش بوده و این حرفا
خب چرا فقط اینو دارید نگاه میکنید چرا نمیگید چهل سال دختره رو زجر داده بودن با این بزرگ کردنشون بخاطر اینکه دختر بوده تحقیرش کرده بودن فقط دارید میگید زد تو گوش باباعه؟
باباعه اینقد احمق و گاو بوده که با این نداری این همه زاییده
چرا اینا رو نمیگید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
6
7
این فیلم نماد فرهنگ رفتار خیلی از پدرا تو کشور ماست و فرهنگی که متاسفانه یاد داده به پدر که توهر کاری میخوای بکن فقط احترام بگیر .این فیلم به نوبه ی خودش شاهکاره و این سیلی از اون شاهکار تر .مشت نمونه خرواره .بنده مهندس معمارم .چند سال پیش تو این مملکت کوفتی ورشکست شدم ابروم رفت شرفم رفت دینم رفت همه چیم ازم گرفته شد ولی پدرم با این که وضعش خوب بود خم به ابروش نیومد ایکاش ای سیلی را من میزدم .شریعتی میگه فردی از گرسنگی مرد اقوامش در عذای او گاو سر بریدند .به مولا قسم کار بزرگی کردی سعید روستایی دم اون دانشگاه سوره گرم که به تو سینما را یاد داد.پرچمد بالاست برو جلو من هواداردم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
فیلسوف تو که میگی دینم رفت اونوقت به مولا قسم میخوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پرچم سعید روستایی رفت بالا
یه فرزند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
5
12
منم با پدرم اختلاف دارم جوری که تو ۳۶۵ روز سال ۳۶۴ روز دعوا داریم ولی هیچ موقع حق چنین طرز فکری و به خودم ندادم چه برسه عملش؟
اختلاف بین والدین و فرزندان فقط از سر فقر و نداری نیست، دلایل متعددی داره
این دلیل قانع کننده ای نیست
فرزند میتونه با پدر و مادرش زندگی نکنه ولی حق بی احترامی بهشون و نداره
چرا آقای روستایی تو فیلماش فرزندی و نشون نداده که از یه خانواده فقیر ولی موفق باشه؟
یعنی واقعا همچین افرادی وجود ندارند؟
تمامی فیلمنامه های ایشون یه قانون داره که حتما همه خانواده های ایرانی زیر خط فقر هستن و به نون شب شون محتاجن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
برو بچه دوغ تو بنوش ، برو از ددی پول تو جیبی ات را بگیر ، سنجیده سخن بگو ، مگه تمام فیلمسازان باید گل و بلبل نشون بدهند ، معضلات هست ،
برو دوغ تو بنوش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
بچه ، عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
چی میگی ؟
با کیا رفت و آمد داری ؟
فیلم اجتماعی ساخته ، از زندگی ها گفته
میدونی فقر چیه ؟ یا فقط تو خیابون آدم فقیر دیدی ؟؟
۳۶۵ روز سال با بابات درگیری و دعوا داری ؟
اونوقت دعواتون سر چیه ؟؟
برو در متن جامعه و مشکلات را ببین
برو درس بخون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
3
1
این انتقام جیغ علی دوستی از پیرمرد ست چون تو فیلم درباره الی پشتشو تو حموم کشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
انتقام جیغ دوست داری ؟؟؟؟؟ خخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
7
8
نوش جانش اون سیلی که خورد، این سیلی باید روی صورت خیلیا بشینه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
2
6
در هر جامعه ای زشتی هایی است هیچ وقت از آدم خواری (اهل ینگه) دیگران فیلم تهیه نشده اینها از بزرگ نمایی ایرادات جامعه نقش اول می شوند نه از معرفی افتخارات علمی صنعتی و ...
ارزش ها را بی ارزش کردند و ضد ارزش ها را جهانی کردند تا چه شود و چه شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
3
7
آن کسی که لیاقت مدیریت و راهبری نداره ، اگه ادامه بده خیانت کرده ، به خانواده به جامعه ، این سیلی نماد است ، نماد حسرت ها و کینه ها ، کارگردان این فیلم جامع نگاه کرده و همه جانبه .
بچه درست کردن و به قول قدیمیا بچه پس انداختن لیاقت میخواد ، اداره امور لیاقت میخواد ، این فیلم خیلی حرف ها زده و خیلی عمیق مشکلات را عنوان کرده ، آره .
محمد
|
France
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
8
6
خداروشکر کارگردانهایی مثل آقای روستایی هستند تا فرق بین فیلمهایی که منتقد سیاسی اجتماعی جامعه هستند و فیلمهایی که فقط واسه حفظ ظاهر ساخته میشن مشخص بشه.اتفاقا اوج هنر کارگردان بجای مدارا کردن و احترام همین صحنه سیلی زدن به پدر ظالم و خودخواه خانواده بود. دست مریزاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
8
14
عزیزانی که در یک فیلم از سیلی زدن یک دختر به پدری که ۴۰ سال بهش ظلم کرده ناراحت شدید و به عوامل فیلم فحش دادید، در جامعه ما در واقعیت پدرانی هستند که دخترشان را سر بریدند، نظرتون راجع به اینا چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چه ربطی داره اونی که تو میگی جنایته اینجا بحث اخلاقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
دخترانی هم هستند که کل خانواده رو تکی به فنا دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
میشه یه مثال بزنید، از دخترایی که تکی کل خانواده رو به فنا دادند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
من ربطشو نپرسیدم ، نظر پرسیدم.
در ضمن جنایت یک رذالت اخلاقی هست. پست ترین نقطه اخلاق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
9
5
ترانه‌ علیدوستی در این فیلم هم حجاب و پوشش درست و حسابی نداره
بعد میگن تئوری توطئه دارین این فرد در این فیلم هم حجاب و پوشش درست ندارد
آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
1
8
توی فیلم حتی این پیر خرفت نماز نمیخواند. یا دعا نمی کرد برای طلب آمرزش و یا هر چیز دیگه ای.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
9
4
این فیلم اصلا ارزش نگاه کردن هم نداشت در اخر فیلم دختر با سیلی پدرشو زد خیلی نارحت کننده وزننده بود میخوان جایگاه زن رو زیر سوال ببرند و ترویج بی احترامی به پدر ومادر واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
6
6
فرهنگ ایرانی این نیست حالا هی بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
کسی نگفته این فرهنگ ایرانه، ولی می تونی خودت مقایسه کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
1
1
زتیغ م سلام مرا بپذیر شیطان. تاج رونگاه کن دیار ادم است... من از تو زیبا ترم...... جانان.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
7
6
متاسفانه ما دوست نداریم واقعیت‌های کشورمونو نشون بدیم به نظر من هیچ جای فیلم ایرادی نداشت خیلیم عالی بود تمام واقعیت‌هارو به نحو مطلوب به نمایش گذاشتند در مورد اون صحنه که خانم علیدوستی سیلی زد به پدرش هم خدمتتون عرض کنم که این حرکتو من دوبار به چشم از دو نفر دیدم پس دور از واقعیت نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
5
6
خدا وکیلی فیلم را به یه آدم بی سواد وغیر فنن نشون بدی زود میگه لحظه لحظه اش نمادینه. این همه خودتون را به کوچه علی چپ نزنید. فقط می خوام به این کارگردان دست مریزاد بگم بابت این حس پیش گوییاش
راستین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
3
7
من داشتم از دیدن این فیلم خوش ساخت و موفق، لذت می بردم که این صحنهٔ زشت و افراطی آخر آن،حالم را به هم ریخت....
من خودم دخترم و گاها با پدرم تندی کردم که علی الظاهر حق با من بود ولی اکنون با مرور گذشته متوجه اشتباهاتم در رفتارم شدم و نشناختن جایگاه پدر ولو پدری با اشتباهات و خطاها شدم...
چه صحنه ای لود این؟؟ آنهم بدون ندامت زنندهٔ سیلی: لیلا....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
3
5
چرا واقعیت های جامعه را نمی بینید ، با واقعیت ها روبرو شوید .
خیلی از پدر ها و مادر ها فقط بچه دار شدن
نسل پریشان و مانده در تضادها
فیلم انعکاسی از جامعه است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
4
4
کاش سینما ما سالی دو تا فیلم میساخت.... مثل همین.... همین قدر شبیه واقعیت....
احمدبوستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
4
4
دستش دردنکنه این پدرنبودخودخواه ظالم و شقی بود حقش بود 10تاکشیده میخورد میخواست پول باخودش ببره توگور .خاک برسرچنین والدینه خودخواهی.والدینی که ازخودگذشتگی ندارن درواقع فقط سرپست بودن نه پدر ومادر .آدم زندگی میکنه تافرزنداش دررفاه باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
7
5
با دیدن نظرات بچه مثبت ها و ریا کارا که وای وای میکنن که پدر ایرانی سیلی خورد انگار پدر ایرانی با پدر هلندی و روسی و عرب و..... فرق میکنه اینا تمام بدبختی و صحنه های فیلم و خانواده رو ندیدن و فقط سیلی رو دیدن یاد شیخ رسایی و رقص دختران در بیستون افتادم که شیخ بزرگوار راه افتاده تا بیستون هیچ بدبختی توی این مملکت رو
ندیده غیر از شادی چند تا دختر و فریاد
وا مصیبتا وا مصیبتا سرداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
6
4
واقعیت واقعی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
بچه درست کردن و تولید مثل هنر نیست ، هر کس بچه درست کردن و تولید مثل انجام داد مورد تایید و احترام نیست نه نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
3
چه ربطی داره اونی که تو میگی جنایته اینجا بحث اخلاقه
من ربطشو نپرسیدم ، نظر پرسیدم.
در ضمن جنایت یک رذالت اخلاقی هست. پست ترین نقطه اخلاق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
1
5
فیلمی که بحث برانگیز نباشه که فیلم نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
1
2
نظر اکثریت مهم نیست ؟؟ مشارکت مهم نیست ؟؟
قدرت ، تجمیع قدرت
مجلس حداقلی مشارکت حداقلی
نماینده مجلسی که میگوید نظر مردم برام مهم نیست، خیلی عجیبه عجیب ولی واقعی
صدا و سیمایی که بودجه میگیرد ولی ریزش مخاطب دارد و نظر مخاطبان را بازگو نمی کند
فیلم هایی که سانسور میشوند ولی مردم استقبال میکنند
کوبیدن بر تبل و فریاد کشیدن ، ولی نشنیدن
این چند سال چقدر طول کشید چقدر سخت گذشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
1
4
سلام وقتی مردم یک کشور هر روز فقیرتر می شوند، گرانی و تورم بیداد میکند، پدرها و مادران سرپرست خانوار شرمنده بچه ها هستند! چرا هرمند فیلمساز نباید واکنش نشان دهد

زنان و دخترانی برای تامین زنده بودن تن به تن ....... میدهند

ناکارآمدی، فساد اداری، اختلاس، غارت هست

ریاکاری و کاسبی رونق گرفته است

افسردگی در جامعه گسترش عجیبی یافته است.

جوان ها بیکارند، از بی سواد و کم سواد گرفته تا فوق لیسانس و دکترا.

امید به آینده مدام ضعیف تر و ضعیف تر می شود.

پول ملی ما روز به روز دارد بی ارزش تر می شود

..........

منزوی شدن یا مهاجرت کردن
واقعیت ها هستند اگر چه بعضی در خوابند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
2
3
سانسور جواب نیست
حذف نکنید
فیلم خوب
انعکاس جامعه
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
فیلم برادران لیلا
پند و عبرت جامعه است
انعکاس جامعه نیست
نمایش جهل در یک خانواده
بوده است
جهل و تکبر
نماینده جامعه ایران نیست
دشمن انسانیت
دشمن آدمیت
دشمن ایرانیان بوده است
وزن کشی انسانها
در راه و روش از هم جداست
آرتمیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
4
5
به خاطر یه سیلی این همه الم شنگه به پا کردین؟ پس زنایی که هرروز بدست پدر یا شوهر یا برادر کتک میخورن چی؟چرا فکری برا اینا نمی‌کنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
2
5
مشکل از ماست که هر کس باعث پس انداخته شدن یه بچه شده رو پدر صدا میکنیم. کسی که خرج تحصیل بچه هاش رو داشته و نداده ، روی دخترش عیب دروغ گذاشته که ازدواج نکنه و با مظلوم نمایی و دروغ کاری کرده که پسراش بدبخت شن همه چی میتونه باشه جز شخص مقدسی به نام پدر!! صحنه ی سیلی خوردنش برای من هم شوکه کننده بود اما فقط واکنشی بود از طرف لیلا ، به سال های سال مورد اهانت قرار گرفته شدنش. کسی اصلا حواسش هست که کل فیلم همه به لیلا گفتن تو خانواده ات رو نابود کردی در حالی که لیرا برادر هاش رو تشویق به راه اندازی یه کار درست حسابی ( و نه دختربازی و اولواتی!!) میکرد و مدام در خدمت والدینش بود ، که دسشویی مثلا پدرش رو از توی سینک ظرفشویی تمیز میکرد وقتی بقیه خاموشی زده بودن!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
2
4
کاش منم یروز همچین سیلی به پدرم بزنم که زندگیمونو تباه کرد . یه پدر که هیچوقت به فکر بچه هاش نبود و فقط دنبال عیاشی بود . همه دوستام دارن با پول باباشون زندگی میکنن و باباشون خونه ماشین بهشون داده ولی پدر من حتی پول عروسی هم نداره بهم بده و یعمر دنبال زن بازی و مشروب و رفیق بازی و مواد بود . من هیچوقت حس نکردم پدری دارم
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
0
در اکثر خانواده ها دیدم که پدر و مادر از کار افتاده هستند و بچه ها کار میکنند و خرج خانواده رو میدن
از بی فکری پدر و مادر برای آینده بچه هاش
پدر و مادر نه بیمه و مستمری بگیر هستن
از طرفی فرزندانشون میخوان متاهل بشن با این شرایط نمیتونن و هر چی کار میکنن فقط واسه خانواده شون کار میکنن و نتیجه ش میشه این چیزی که در این فیلم دیده شده و فرزندانی که در سن ۴۰ سالگی در آرزوی تاهلن در حالی که پدرشون توی اون سن بچه ی بزرگش ۲۰ سالش بوده و چند تا بچه داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
1
نمیشه گفت همه پدر ها ومادرها وفرزندان کامل با ادب هستنند نمیشه همه فیلمها نمای کامل ادب باشند اتفاقا هستنند خانواده های زیادی که جایگها عوض شده خیلی ادمها هستنند که نمیدانند با همسر وفرزند چگونه رفتار کنند این ریشه در مهارت دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
1
اعتیاد همه چیز به دنبال دارد از بی ابرویی تا بی غیرتی دیدم که میگم کسی که معتاد شد خودشو علامه میدونه
مستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
4
4
میتونست با پدرش بحث کنه داد بزنه تا تخلیه شود ولی سیلی ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
1
5
فیلم برادران لیلا خیلی مورد توجه قرار گرفته
دورغ گویی همه را بدبخت می کنه ، فقر و فساد و ........
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
4
5
با سلام
بعضی از دوستان چجوری این صحنه وسکانس فیلم رو به باد انتقاد و قضاوت گرفتن که انگار ی صحنه بیگانه و خارجی تو فیلم وارد شده تو بعضی خانواده ها چه در این کشور و چه کشورهای مختلف جهان این اتفاق میفته و خواهد افتاد
خدایی بیخیال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
7
1
مرگ برکارگردانش.مرگ برترانه علیدوستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
این قدر نگو مرگ بر ... بدبخت ها رو کشتی.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
1
1
اگه از کن جایزه بگیره که گرفته کارگردان به هدفش رسیده
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
1
احترام به بزرگان بویژه پدرومادراز عناصرفاخرفرهنگ وتمدن ایرانی است ونبایدتضعیف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
چقدر شعار میدی؟ بیا پایین.
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
0
چوایران نباشد جهانی مبادبه کل جهان هیچ کشور مباد
بسم الله النور_ ۰۲۰۰۰۱_حاج_۱۲/۱/۱۴۰۲,تاریخچه چنددهه اخیرنشان میدهدملت بزرگ ومتمدن ووارث تمدن ایران کهن نهایت رفق ومداراوحسن همجواری رابافرزندان جداشده ازمام میهن که ازاوجداافتاده اند داشته است تمامی همسایگان درروزگاری نه چندان دور عضومجموعه امپراطوری ایران بزرگ بوده اند که باکمال تأسف این فرزندان عزیزازمام میهن جداشدندواکنون مائیم وایران فعلی که تحت هیچ شرایطی اجازه جدایی یک میلیمتر مربع انراهم به قیمت دریای خون نخواهیم داد،درخصوص تحرکات اخیر فرزندبی تجربه وناشی مام میهن یعنی آذربایجان به نمایندگی از ملت رشیدومتمدن ایران اینجانب حسین اراکی نامزد چنددوره انتخابات ریاست جمهوری وطراح طرح استثنایی راهگشا و عملیاتی بحران اتمی، مواردبسیارمهمی رااعلام می کنم۱_ملت بزرگ ایران ازتمامی همسایگان وفرزندان مام میهن بویژه آذربایجان و ارمنستان می خواهد به قوانین وحقوق بین الملل احترام گذاشته و اختلافات ارضی ومرزی خودراازطریق قانونی وروش های مسالمت آمیزحل وفصل کرده واکیدا ازتجاوزبه قلمرویکدیگر واشغال خودداری کنندد راین راه مام میهن بهترین داورومشاوراست۲_به مصداق اگربامن نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرابشکست لیلی تحرکات و مواضع سران آذربایجان راحمل برعطش سیری ناپذیروزایدالوصف دولت وملت عزیزاذربایجان برای بازگشت و الحاق به مام میهن ایران عزیز میدانیم که خاطرات ۱۹۸۹رادراذهان زنده می کند ملت بزرگ مام میهن ضمن استقبال ازاین حس وطن دوستی آرایشان می خواهدطبق قوانین وحقوق بین الملل دولت آذربایجان همه پرسی الحاق به مام میهن ایران را برگزارکندکه قطعابااکثریت آرای مثبت همراه وموجب استقبال باآغوش بازوگرم مام میهن خواهدشد۳_فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وایجادکشورهای جدیدنباید کوچکترین خللی درمنافع اقتصادی سیاسی ارضی بری وبحری ایران ایجادکندوکوچکترین اقدام درمحدودکردن منافع ملت بزرگ ایران چنان میهن بویژه درتغییرمرزهاواشغالگری بامشت پولادین ومحکم وله کننده نیروهای مسلح مام میهن ایران به نمایندگی از ملت مواجه خواهدشد لذا به احمقانه که خیال خام هماوردی بامام میهن

وتحدیدمنافع مادرسردارندبه شدت هشدارمیدهیم۴_ملت بزرگ مام میهن ایران به کلیه نیروهای مسلح خود اختیارووکالت تام و تمام میدهددرصورتی که شدت تهدید برخی همسایگان غافل ومتوهم منافع اساسی ملت راتهدیدکنددرصورت نیاز تارفع کامل تهدید نسبت به تصرف موقت برخی مناطق ایشان درقالب دفع تهدید وتجاوز اقدام قاطع نمایند،ازملت عزیزفرزندمان آذربایجان خواستارهوشیاری ومنع عناصر غافل حکومتی ازماجراجویی بچه گانه پشیمان شونده هستیم .
میک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
0
0
فیلم با محتوای درام اجتماعی هستش و کارگردان دنبال موارد چالشی هستش البته به نظر تا حدود زیادی نگاه سیاسی هم داره صحنه سیلی زدن واقعا دردناکه اما دور از واقعیت نیست میتونه سیلی به نگاه های مرتجع و سنت های عقب افتاده باشه
پژمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
3
1
نمیدونم چرا گفتمان و دلایلی که باعث این سیلی به حق به پدر شد چرا نادیده گرفته میشه و فقط اثر عمل سیلی زدن رو‌ میبنیید. پدر اگر در این سالهایی که گذشت درست و بموقع از فرزندانش حمایت عاطفی مالی و فکری میکرد شاید اوضاع کل خانواده به این شکل وخیم و درمانده نبود. و هر کدام از فرزندان به جایگاه اجتماعی درستی میرسیدند. پدر فقط منافع کوتاه مدت خودشو میبینه که مبادا پولی که ذخیره کرده و هیچ خرجی برای رفاه خانواده نمیکنه به باد بره. که الحق با رفتار و حماقت های خودش به باد رفت. به نظرم بزرگی به سن نیست به وظایفی هست که پدر بایستی در قبال خانواده و فرزندانش داره و انجام بده. مقصر اصلی فلاکت خانواده در درجه اول پدر اون خانواده بوده.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
0
1
پس هر کی خودش رو عاقل می‌دونه بزنه.
مجوز کتک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
این دختر از سال ها پیش برنامه نریخته بود پدرشو بزنه، واکنش آنی بود که زمینه اون رو خود اون پدر چیده بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
1
سلام.نظر بنده اینه که پدر هر کاری کنه بازم به عنوان پدر احترام داره و کار خانم درست نبود.هر چند من این فیلم رو ندیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
شما بهتره یکبار فیلم رو ببینید، این فیلم هم واقعیت رو نشون میده و هم نماد خیلی چیزهاست.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
0
این روستایی همش تو مستراح فیلم می‌سازه.....
ولی گذشته از شوخی خودم پدر هستم سیلی حقش بود اگه اون سکه های لعنتی رو کادو می داد دفعه بعد چی می خواست کادو بده ملت بازم دعوت می کردن عروسی دیگه لابد می خواس خونشو بده اگه نمی مرد باید می‌کشتنش...اونا ب هر حال کارتن خواب می شدن دیر یا زود...اون دروغ سند خونه آماده سازی بقیه بود برای جشن بعد که پول نداشت سند خونه رو گرو بزاره....فقط اونی ک رفت خوشبخت شد....اون پدره به بچه خودش ۲ تا تخم مرغ نداد ۴۰ تا سکه رو می خواس بندازه جلو سگ وصیت نامه ای هم در کار نبود نقشه بد تر کشیده بودن واسشون اگه سکه را رو می دادن معلوم می شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
0
جایگاه هر چقدر هم مقدس باشد، کسی که به آن جایگاه می‌رسد باید لیاقت آن را داشته باشد. باید قابلیت نقد داشته باشد ، مورد بازخواست قرار گیرد، حتی می تواند آن جایگاه را از دست بدهد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
1
خوشم میاد این ملت ایران با دیدن یه فیلم همچین فیلسوف و کارشناس میشن نظر میدن که آدم میگه چرا با داشتن همچین مردم فهمیده با کلاس با کمالات و فرهنگ تبار چرا اوضاع کشور بهم ریخته و در قعر عقب افتادگی سیر میکنه
اینا وقتی خودروهای آشغال به قیمت نجومی رسید و گرونی تورم دزدی اختلاص و........جنایت های بیشمار دیدن چرا لال بودن بعد با دیدن یه همچین سکانسی زبون در آوردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
0
با سلام به همگی آره واقعا خیلی از پدر مادر ها فقط بلدن یه بد بخت به دنیا بیارن و بد بچشون میشه دشمنشون لیلا این سریال اون سیلی رو به پدرش زد درست در هر صورت نباید این کارو میکرد ولی جواب اون همه سختی و بد بختی که بخاطر تبعیض مادر و پدرش بود چی عمر بر باد رفته بچه ها چی نابودشدنشون چی بخدا اگه پدر مادری پولم نداشته باشن ولی تبعیض نزارن بین بچه ها شون دروغ نگن تو این شرایط بد اقتصادیم میشه زندگی خوبی بکنن من از این جور پدر مادرا زیاد دیدم یا فقط به یه بچه میرسن یا به دوتا بقیه رو بد بخت میکنن نمی دونم پدر یا مادری که یه بچه رو با خون دل بزرگ میکنن چطور میتونن با تبعیض گذاشتن نابودشدن کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
0
با سلام به همگی آره واقعا خیلی از پدر مادر ها فقط بلدن یه بد بخت به دنیا بیارن و بد بچشون میشه دشمنشون لیلا این سریال اون سیلی رو به پدرش زد درست در هر صورت نباید این کارو میکرد ولی جواب اون همه سختی و بد بختی که بخاطر تبعیض مادر و پدرش بود چی عمر بر باد رفته بچه ها چی نابودشدنشون چی بخدا اگه پدر مادری پولم نداشته باشن ولی تبعیض نزارن بین بچه ها شون دروغ نگن تو این شرایط بد اقتصادیم میشه زندگی خوبی بکنن من از این جور پدر مادرا زیاد دیدم یا فقط به یه بچه میرسن یا به دوتا بقیه رو بد بخت میکنن نمی دونم پدر یا مادری که یه بچه رو با خون دل بزرگ میکنن چطور میتونن با تبعیض گذاشتن نابودشدن کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
2
0
فیلم ‎برادران لیلا را دیدم. بحق یکی از فیلمهای سیاسی دوران معاصر است:
پدر دیکتاتوری بی عرضه، متوهم و احمق است که درحالیکه فرزندانش بیکار و گرسنه اند، ۴۰ سکه (نماد ۴ دهه حکمرانی) را میخواهد تقدیم عروسی فامیل دورش (سوریه، لبنان و یمن...)  کند تا جایگاه توهمی «بزرگتر خاندان»  را از آن خود کند!

برادران لیلا نماینده اقشار مختلف جامعه هستند که در نتیجه نادانی و توهم پدر، تمام سرمایه و جوانی خود را از دست داده اند و فقط یکی از آنها به جبر حوادث و بصورت شانسی، موفق به فرار از ایران میشود.

و لیلا نماد زن آگاه و عصیانگر جدید ایرانی که حماقت دیکتاتور را تاب نمی آورد و سیلی را به صورت او مینوازد.
دیدم برخی انتقاد کرده اند که حرمت پدر شکسته شده، گویا اینان از مفهوم فیلم هیچ نفهمیده اند و فقط داستان ظاهری برای آنان معنا دارد!

پدر دیکتاتور در سکانسهای پایانی فیلم خودبخود می میرد و پسر طرفدار او، ضمن پک گرفتن از ته مانده سیگار پدر فوت شده، به جمع نسل جدیدی می پیوندد که با مرگ دیکتاتور، جشن تولد آزادی را برپا کرده اند.
این فیلم را یکی از بهترین فیلمهای سیاسی معاصر میدانم، که روزگاری را که حکومت یک دیکتاتور بر سر ایران و مردمان آن آورده، بخوبی ترسیم کرده است...

ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
1
3
سیلی زدن دختر به پدر نقطه ی عطف فیلم بود
عالی و بجا بود
پدری دروغگو
بد دهن
که خودش تمام بچه هاشو بدبخت کرده بود
و از بچه هاش انتظار داست خرجب بدن
بخودش حق میداد که توی ساک عروسش بگرده
و اسم نوه انتخاب کنه
نظر مادری که ۹ ماه بچه را با فقر حمل و بعد زایمان کرده بود براش مهم نبود
همش پسر پسر می کرد در حالیکه زشت ترین رفتار ممکنه را با پسراش داشت
مادر که مرتب دخترش را تحقیر می کرد
بی مسیولیت ترین فرد بعد از پدره بود
در واقع بزرگ خانواده لیلا بود
پاسخ ها
Arseeen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
دمت گرم بلاخره یه کامنت دیدم ک حالم سرجا اومد و معلومه ک درکت خیلی بالاست از زندگی...واقعا مرده حقش بود بیشتر از اینا سیلی بخوره..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
0
قطعا کار ناشایستی است، نشان دهنده فروپاشیدگی خانواده است.
علب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
0
حالم به هم خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
0
عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
0
1
فیلم برای جامعه برای شفافیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
0
0
پدر خانواده ب دلیل اعتیاد و بی غیرتی شخصیت نداشت ولی سیلی زدن دختر ب پدرش واقعا کار اشتباهیه همون حرفا براش بس بود طبق واقعیت همین سیلی رو این دختر از بچش در واقعیت میخوره گذر زمان نشون داده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان