تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

۲۴ ساعت سرنوشت‌ساز برای استقلال

باشگاه استقلال برای فرار از صادر نشدن مجوز حرفه‌ای و حذف از لیگ قهرمانان آسیا فرصت زیادی ندارد.

۲۴ ساعت سرنوشت‌ساز برای استقلال

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری تسنیم، بالأخره روز موعود استقلال فردا (پنجشنبه - ۱۰ فروردین) فرا می‌رسد و تکلیف صادر شدن یا نشدن مجوز حرفه‌ای این باشگاه در این روز مشخص خواهد شد. آبی‌ها در مجموع هفت پرونده دارند که برای حذف نشدن مجدد از لیگ قهرمانان آسیا، مکلف به حل و فصل همه آن‌ها هستند.

آندره‌آ استراماچونی که در لیگ نوزدهم ۱۳ هفته هدایت استقلال را بر عهده داشت و با دریافت نکردن مطالبات خود از ایران رفت، دغدغه اصلی آبی‌ها در یک ماه اخیر بوده است. مرد ایتالیایی مطابق قانون فیفا خواستار دریافت مبلغ قرارداد دو ساله خود شد و استقلال باید مبلغ یک میلیون و ۵۷۰ هزار یورو (حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) پرداخت کند. استراماچونی در ماه‌های گذشته به هیچ وجه کوتاه نیامده و بعید به نظر می‌رسد با مدیران استقلال توافق کند.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، سرمربی پیشین اینتر تنها چالش استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای نیست. با وجود حل شدن پرونده هروویه میلیچ ظرف ماه‌های گذشته، این باشگاه با گابریله پین برای پرداخت مطالبات او به‌صورت اقساطی توافق کرده که قسط دوم به مبلغ ۲۵ هزار دلار پرداخت نشد. اگر دستیار فعلی فرهاد مجیدی در اتحاد کلبا این موضوع را به اطلاع فیفا رسانده باشد، باشگاه باید این مبلغ را پرداخت و رضایت پین را جلب کند.

پرداخت نشدن مبلغ انتقال قرضی مهدی قایدی و محمد محبی به شباب الاهلی و سانتاکلارا، دو چالش مهم استقلالی‌ها محسوب می‌شود. باشگاه پرتغالی درخواست ۶۰۰ هزار دلار جریمه دریافت نکردن مطالبات خود از استقلال را مطرح کرده و آبی‌ها حدود ۱.۵ میلیون درهم نیز به شباب الاهلی بدهکار هستند. تسویه نشدن حساب‌های مربوط به این دو پرونده تا فردا، مانع حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

احمد موسوی، مدافع پیشین استقلال هم این باشگاه را به پرداخت ۴ میلیارد تومان محکوم کرده و باید ۱۰۰ هزار دلار نیز به لئاندرو پادوانی پرداخت شود. شیخ دیاباته مهاجم فعلی پرسپولیس هم شکایت خود را علیه استقلال در فیفا مطرح کرده و بستن همه این پرونده‌ها، بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان خرج روی دست استقلال خواهد گذاشت.

علی فتح‌الله‌زاده ظرف روز‌های اخیر با مدیرعامل اپراتور همراه اول مذاکراتی را دنبال کرده تا مبلغ لازم برای دریافت مجوز حرفه‌ای را تأمین کند. با این حال باشگاه استقلال روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در انتظار برگزاری نشست هیئت مدیره شرکت همراه اول است تا تصمیم نهایی درخصوص کمک به این باشگاه گرفته شود.

استقلال فصل گذشته با قهرمانی لیگ برتر، یکی از سهمیه‌های قطعی ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ را به دست آورد. آبی‌ها که سال گذشته هم موفق به صدور مجوز حرفه‌ای نشدند، در صورت تکرار این اتفاق برای دومین سال متوالی فرصت شرکت در لیگ قهرمانان را از دست می‌دهند. هواداران قهرمان دو دوره مسابقات آسیایی در ۲۴ ساعت آینده چشم به اقدامات و رایزنی‌های مدیران خود دارند تا بار دیگر شاهد رقابت تیم محبوب خود در تورنمنتی بین‌المللی باشند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
آبی دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
1
یادش بخیر در دولت روحانی برای پرسپولیس همه کار می‌شد، اما استقلال تنها شده! عشق است استقلال.
نظرات شما
پیشخوان