تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

معرفی مناطق بکر ایران برای سفر در بهار

همان‌طور که می‌دانید، سفرهای نوروزی را می‌توانید با قطار، هواپیما یا حتی ماشین شخصی خودتان بروید. در این میان بسیاری از افراد به‌دنبال خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل هستند که ما پیشنهاد می‌کنیم هتل متل را انتخاب کنید.

رویداد۲۴ ایران به‌عنوان یک کشور زیبا در شرق، غرب، جنوب و حتی شمال پُر از شگفتی و زیبایی است. این کشور، مکان‌های دیدنی زیبایی دارد که حتی شاید نام آن هم به گوش کسی نخورده باشد! در این مقاله می‌خواهیم به معرفی جاذبه‌های بکر ایران در بهار بپردازیم که کمتر کسی درباره آن‌ها شنیده است و می‌تواند مقصد اصلی سفر بعدی شما باشد.  اگر می‌خواهید در این مورد بدانید، حتما تا پایان این متن همراه ما باشید.

زیباترین مکان‌های کمتر دیده شده در ایران

همان‌طور که می‌دانید، سفرهای نوروزی را می‌توانید با قطار، هواپیما یا حتی ماشین شخصی خودتان بروید. در این میان بسیاری از افراد به‌دنبال خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل هستند که ما پیشنهاد می‌کنیم هتل متل را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بکرترین مناطق زیبا و دیدنی ایران می‌پردازیم که در سفر نوروزی‌تان می‌توانید دیدن از این مناطق زیبا را امتحان کنید.

معرفی مناطق بکر ایران برای سفر در بهار

مناطق بکر ایران

دریاچه مهارلو

همه ما شیراز را با عنوان شهر شعر، شهری با مساجد شیشه‌ای، معماری غنی و زیبایی‌های خاصی می‌شناسیم! اگر برای اولین بار رنگ صورتی دریاچه مهارلو شیراز را ‌ببینید، بی‌شک از خودتان می‌پرسید که آیا واقعا این دریاچه در ایران است!

دریاچه مهارلو شیراز یکی از جذاب‌ترین دریاچه‌های ایران است که تاثیر چشمگیری بر طبیعت ایران گذاشته است. زیبایی این دریاچه صورتی به‌حدی است که یکی از مقاصد گردشگری مسافران داخلی و خارجی است؛ حتی شاید خیلی از افراد تا به امروزه این دریاچه زیبا را ندیده باشند.

روستای پامنار

پامنار یکی از روستاهای دزفول در جنوب خوزستان است. تنوع حیات‌وحش و گیاهان پامنار و دریاچه‌ای که از آب سد دز جمع آوری شده است، فضای بسیار خوبی را برای سفر و گشت‌وگذار فراهم می‌کند.

پریدن به داخل دریاچه و شیرجه زدن در آب یکی دیگر از قسمت‌های وسوسه انگیز سفر به پامنار است. البته اگر سفر شما به پامنار در فصل زمستان باشد، چندان جالب نیست؛ بهترین زمان برای سفر به این دریاچه فصل بهار است؛ اگر در فصل بهار به پامنار بروید، گل‌های لاله را در اطراف دریاچه خواهید دید.

تنگه راغز

آبشارهای دیدنی زیادی در ایران وجود دارد. اما اگر تا به حال به این جای دیدنی نرفته‌اید، باید بگوییم که فرصت آشنایی با یکی از جذاب‌ترین مناطق جهان را از دست داده‌اید. این تنگه بهشتی پنهان در کوه‌های جنوب استان فارس است. در منطقه فسارود استان، تنگه اسرار آمیز رغز با آبشارهای مرتفع در انتظار کسانی است که از سفرهای ماجراجویانه لذت می‌برند. فرقی ندارد که  بخواهید به دل دره بروید یا فقط از دور به تماشای آن بپردازید، در هر صورت، این سفر یکی از رویایی‌ترین و زیباترین سفرهای شما خواهد شد.

برکه‌های شادگان

علاوه بر پامنار و زیبایی‌هایش که در بالا به آن اشاره شد، حوض‌های شادگان در استان خوزستان نیز یکی از زیباترین نقاط ایران است که شاید کمتر کسی به آنجا سر زده باشد.

 معرفی مناطق بکر ایران برای سفر در بهار

قایق سواری در برکه‌های شادگان مانند کاوش در یک فیلم سه بُعدی هیجان انگیز است؛ زیرا در حالی که از فضای آرام و بکر تالاب لذت می‌برید، ممکن است یک گاومیش قایق شما را همراهی کند یا یک یا چند پرنده مهاجر سکوت تالاب را بشکنند. در اطراف تالاب خانه‌هایی با سقف‌های گرد ساخته شده از کاه و مواد طبیعی، وجود دارد که زیبایی خاصی دارند. حوض‌های شادگان بی‌شک یکی از بکرترین نقاط ایران هستند.

دره کال جنی

شاید اسم این دره برایتان کمی عجیب باشد؛ اما اگر اهل افسانه و تماشای فیلم‌های ترسناک هستید، قطعا از دیدن این دره هم لذت خواهید برد. این دره اسرارآمیز در طبس در استان خراسان جنوبی قرار دارد. جریان آب و فرسایش در طول قرن‌ها باعث پیدایش دره کال جنی شده است. شکل این دره به گونه‌ای است که به سختی می‌توان باور کرد که به تدریج و به‌طور طبیعی شکل گرفته است.

به همین دلیل است که برخی ادعا می‌کنند که اجنه در روزهای بادی و طوفانی سنگریزه را به منطقه پرتاب می‌کنند و شکل دره را ایجاد می‌کنند.برای مثال این فرضیه که در زمان‌های قدیم رودخانه‌ای متلاطم در این منطقه جاری بوده و بر اثر سیل و فرسایش دیواره‌های بلند دره به این شکل رسیده‌اند، برای شما جالب خواهد بود.

دره هفت غار

دره هفت غار یکی از شاهکارهای طبیعت است. این دره که در شمال غربی نیشابور قرار دارد شامل هفت دره است که شما را به چشمه‌ای طبیعی می‌رساند. با رفتن به این دره از آب و هوای مطلوب آن لذت خواهید برد.

دره‌های هفت غار سرخ و زیبا هستند و البته غاری در این منطقه وجود ندارد. در عوض، شما با دره‌هایی به نام هفت غار روبرو هستید. خاک این منطقه از خاک رس است و آب چشمه طبیعی آن خنک و گواراست.

دریاچه ممرز

«درختان شکسته در دریاچه‌های باتلاقی و اغلب مه‌آلود»؛ این منظره توصیفی از دریاچه ارواح در نزدیکی نوشهر استان مازندران است.

 معرفی مناطق بکر ایران برای سفر در بهار

قدیمی‌ها، ساکنان دریاچه ارواح، معتقد بودند که این مکان طلسم شده است. در هر صورت درختان داخل باتلاق و اطراف آن مناظر خاص و جالبی را ایجاد می‌کنند که می‌توان آن را یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های ایران دانست.

قلعه کرشاهی

این قلعه آجری دارای پنج برج دیده بانی است و با بازدید از آن به راحتی می‌توانید تصور کنید که در زمان خود چقدر شکوهمند بوده است. این قلعه در شهر ابوزیدآباد در استان اصفهان قرار دارد. در زیر این قلعه، مسیرها و هزارتوهایی ساخته شد که به کوه‌های پشت بنا منتهی می‌شد.

در بیابان‌های اطراف قلعه کرشاهی درختان زیبای انار هر گردشگری را وسوسه می‌کند که در کنار آن و اطراف قلعه چادر بزند. اگر دوست دارید در طبیعت و کمپ بخوابید، مطمئنا از دراز کشیدن در کف کویر و خیره شدن به آسمان پرستاره شب لذت خواهید برد؛ قلعه کرشاهی یک انتخاب عالی برای شما است.

سخن پایانی

 هرچقدر از مناطق زیبا و بکر ایران بگوییم، بازهم کم است؛ اگر دائما اهل گشت‌وگذار هستید، بهتر است امسال خود را متفاوت بگذرانید و به‌جای بازدید از جاهای دیدنی و تکراری در هر شهر، از مناطق خاص و کمتر شناخته شده آن دیدن کنید. برای رزرو هتل  می‌توانید به سایت هتل متل مراجعه کنید.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان