تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

نشست مجلس با وزرای کشور، ارشاد درباره مسئله حجاب

زهره الهیان نماینده تهران گفت: امروز ساماندهی پوشش درجامعه برای پیشگیری از آسیب‌ها و رعایت ارزش‌ها جهت ایجاد محیطی مساعد برای رشد وتعالی آحاد جامعه مطالبه ملت پر افتخار ایران از مسئولین است.

نشست مجلس با وزرای کشور، ارشاد درباره مسئله حجاب

رویداد۲۴زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و ضرورت برخورد با بدحجابی در جامعه، اظهار کرد: سلامت اجتماعی و سلامت فردی از موضوعاتی است که مسئولان وظیفه دارند تا شرایط تحقق آن در جامعه را فراهم بیاورند و قاعدتاً سلامت معنوی یکی از ابعاد سلامت است.

بخش‌هایی از گفت و گوی الهیان را در ادامه می‌خوانید:

 با یک نگاه همه جانبه می‌توان این‌گونه بیان کرد که علاوه‌بر مبانی دین مبین اسلام، حتی نگاه کشور‌های غربی و سازمان جهانی بهداشت هم به ابعاد سلامت و بعد دیگری از سلامت که همان سلامت معنوی است توجه پیدا کرده و قاعدتاً اگر قرار باشد سلامت اجتماعی و سلامت معنوی تضمین شود پوشش متناسب با ارزش‌ها وفرهنگ جامعه یکی از مؤلفه‌های اصلی آن است که درواقع پوشش متعارف و پوشش مبتنی بر اصول و ارزش‌ها می‌تواند تضمین‌کننده سلامت جامعه اعم از سلامت مرد و زن باشد.

متأسفانه در شرایطی که در چند ماه گذشته گریبان‌گیر کشور شد، نوعی عدم رعایت ضوابط و اصول در پوشش و عدم رعایت ارزش‌های اجتماعی، دیده شد.

البته بانوان ایرانی در طول تاریخ به نجابت و وقار شناخته شده‌اند و با پوششی که نشان از حیا و متانت دارد اصالت خود را حفظ نموده‌اند.

با توجه به این‌که وظیفه حاکمیت ایجاد زمینه لازم برای رشد و تعالی افراد و آحاد جامعه است، قاعدتاً پیگیری قوانینی که در حوزه پوشش داریم و ضوابط پوشش از موضوعاتی است که مطالبه جدی مردم نسبت‌به نمایندگان و مسئولین بوده‌است تا این اصول و قوانین موجود و اجرای راهکار‌های حفظ پوشش متعارف از سوی مسئولین پیگیری شود.

قاعدتاً مسئولین نیز دراین‌راستا بایستی پیگیر اجرای ضوابط و قوانین در این حوزه باشند. دراین زمینه مجلس ونمایندگان پیگری‌های لازم را داشته وخواهند داشت؛ که ازجمله آن برگزاری نشست‌ها وجلسات با وزرای مرتبط ازجمله وزیر کشور و وزیر ارشاد و فرماندهی انتظامی وپلیس امنیت اخلاقی وقوه قضائیه است؛ که البته این نشست‌ها ادامه خواهد داشت.

 درباب فرهنگ سازی به نظر بنده بیشترین نقش را گروه‌های مردمی خواهند داشت. قاعدتاً رعایت پوشش مناسب ودرشآن قبل از هرچیز نفع خود جامعه بانوان خواهد بود ونوعی حفاظت اجتماعی به شمار می‌رود چراکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بانوان ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، ومدیریتی و علمی فعال هستند و اگر ضوابط پوشش رعایت نشود اولین متضرر این امر خود بانوان هستند که نیاز به فعالیت اجتماعی و نیاز به محیطی امن وسالم برای کنشگری اجتماعی دارند.

 امروز ساماندهی پوشش درجامعه برای پیشگیری از آسیب‌ها و رعایت ارزش‌ها جهت ایجاد محیطی مساعد برای رشد وتعالی آحاد جامعه مطالبه ملت پر افتخار ایران از مسئولین است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
0
0
آسیب، دشمن، ارزش،رشد،تعالی، پوشش،فرهنگ سازی و.......حرفهای کلیشه ای تکراری و در عین حال بی نتیجه.با زور و اجبار ره بجایی نخواهید برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
0
0
نگو مطالبه مردم ایران بگو مطالبه علم الهدی و مفت خوران جمعه و خودسرانی که از داشتن عقل محرومن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان