تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

رکورد جذاب علیرضا بیرانوند در تاریخ لیگ برتر!

دروازه‌بان پرسپولیس به شکلی ویژه صاحب رکورد خاص گلرهای لیگ برتر شد.

علیرضا بیرانوند

رویداد۲۴ مصاف پرسپولیس مقابل ملوان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر علاوه بر اینکه سه امتیاز حیاتی برای قرمز‌های تهرانی به همراه داشت، رکوردی ویژه نیز برای دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم رقم زد.

علیرضا بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در این بازی توانست به رکورد ۱۰۰ کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر دست پیدا کند. البته او تنها دروازه‌بانی نیست که به این رکورد می‌رسد، اما نگاهی به عملکرد گلر‌هایی که پیش از این موفق به ۱۰۰ کلین شیت شده‌اند نشان می‌دهد مرد شماره یک پرسپولیس و تیم ملی خیلی سریعتر از همتایانش به این رکورد رسیده است.

بیرانوند در لیگ برتر با پیراهن دو تیم نفت تهران و پرسپولیس در مجموع ۱۸۲ بازی به میدان رفته است و در ۱۰۰ بازی موفق به کلین‌شیت شده است. در این بین ۳۰ کلین‌‎شیت مربوط به زمان حضورش در نفت تهران و ۷۰ کلین‌شیت مربوط به دوران حضورش در پرسپولیس است.


بیشتر بخوانید: عصبانیت علیرضا بیرانوند به خاطر اخراج و امتناع از ترک زمین +فیلم


تا به امروز بجز علیرضا بیرانوند، چهار دروازه‌بان دیگر در این فهرست جای گرفته‌اند؛ مهدی رحمتی با ۲۷۰ بازی، حامد لک با ۲۷۳ بازی، رحمان احمدی با ۲۸۹ بازی و شهاب گردان با ۳۱۰ بازی. نکته جالب آنجاست که به جز رحمتی سایر رکوردداران، سابقه بازی برای پرسپولیس را در کارنامه دارند.

بیرانوند بیشترین کلین شیت خود را مقابل استقلال داشته و ۹ مرتبه در مصاف با رقیب سنتی هیچ گلی دریافت نکرده است. تراکتور با ۷ و ذوب آهن با ۶ بازی تیم‌های دوم و سوم جدول کلین‌شیت‌های علی بیرو را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه این دروازه‌بان با ۵ کلین شیت مقابل هر یک از تیم‌های سایپا، فولاد، نفت مسجدسلیمان، استقلال اهواز و صنعت نفت آبادان نشان داده با ۲۰ کلین‌شیت مقابل تیم‌های جنوبی همیشه کار آن‌ها را سخت می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان