تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چرا اصولگرایان فردوسی‌پور را به «بازجو - خبرنگاری» متهم کردند؟

عادل فردوسی پور مجری مغضوب صدا و سیما، مصاحبه‌های «فوتبال ۳۶۰» را با هفت ماه تاخیر با یک مصاحبه جنجالی از سرگرفت. او گفتگویی با علیرضا جهانبخش داشته و از او درباره چرایی عدم موضع گیری بازیکنان تیم ملی در جام جهانی درباره اعتراضات بعد از مرگ مهسا امینی سوال کرده است. اصولگرایان به خاطر این مصاحبه او را «بازجو - خبرنگاری» متهم کرده‌اند.

عادل فردوسی پور

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: عادل فردوسی‌پور مجری معروف برنامه تلویزیونی نود بعد از حذف از صداوسیما، در یک سایت خبری به نام ۳۶۰ مجموعه‌ای گفتگوی ورزشی راه‌اندازی کرده است. او چهار سال پیش به دلیل مخالفت علی فروغی رئیس جدید شبکه سوم صداوسیما از برنامه‌ای که به مدت بیست سال اجرا می‌کرد کنار گذاشته شد.

فردوسی‌پور بعد از هفت ماه غیبت اولین مصاحبه خود را با علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی فوتبال منتشر کرده است. اوابتدای مصاحبه از دلیل غیبت هفت ماهه خود می‌گوید. به گفته فردوسی‌پور دلیل این تعلل به اعتراضات بعد از مرگ مهسا امینی و جان باختن جوانان در جریان این اعتراضات ربط داشته است. او ابتدای گفتگو می‌گوید «ماه‌هایی که گذشت بسیار دردناک بود و اثرش از حافظه جمعی ما پاک نمی‌شود. جوانانی که از دست دادیم همه عاشق زندگی بودند و ما امید و عشق را از آن‌ها یاد می‌گیریم.»

فردوسی پور محور گفتگویش با علیرضا جهانبخش را هم بر حواشی جام جهانی اخیر گذاشته است. او از جهانبخش درباره سال ۱۴۰۱ و مسائل اجتماعی آن پرسیده و جزییات دو دستگی بین بازیکنان بر سر واکنش به اعتراضاتی که در زمان جام جهانی در کشور در جریان بود را جویا شده است. سوال و جواب‌هایی که هجمه جریان‌های نزدیک به حاکمیت را علیه فردوسی پور به دنبال داشته است.

در جریان گفتگوی «فوتبال ۳۶۰»، علیرضا جهانبخش درباره تولد علیرضا بیرانوند در اردوی تیم ملی، شادی بعد از گل در بازی با اروگوئه، ژست‌های شادی بازیکنان در عکاسی‌های فیفا، دیدار بازیکنان با رئیس جمهور قبل از اعزام به جام جهانی در حالی که کشور در التهاب اعتراضات سراسری بعد از مرگ مهسا امینی بود و تصمیم برای نخواندن سرود ملی در بازی با انگلیس توضیح داد.

واکنش اصولگرایان به مصاحبه فردوسی‌پور با علیرضا جهانبخش

سوالات فردوسی پور درمورد چرایی عدم موضع‌گیری جهانبخش و دیگر بازیکنان در حمایت از مردم مورد حمله برخی افراد و جریان‌های تندرو و نزدیک به دولت قرار گرفته است. حمید رسایی نماینده پیشین مجلس و عضو جبهه پایداری در توییتر شخصی خود فردوسی‌پور را «آزارگر ورزشی» و «مجری بازجو» خوانده است. امیرحسین ثابتی مجری برنامه جهان‌آرا در شبکه افق، فردوسی‌پور را به بازجویی علیرضا جهانبخش متهم کرده و گفته «کسانی که یک عمر شعار دروغین (رسانه باید بیطرف باشد) و (فوتبال از سیاست جداست) را سر می‌دادند، از دیشب مشغول تشویق فردوسی‌پور به خاطر بازجویی علیرضا جهانبخش هستند.» عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران هم گفته «فردوسی‌پور عجیب جهانبخش را بازجویی، استنطاق و تحقیر کرد.»

کلیدواژه «مجری بازجو» در ادامه این اظهارنظر‌های رسمی توسط اکانت‌هایی که به «سپاه سایبری» معروفند بار‌ها در توییتر بازنشر شده و شواهد و تجربه نشان می‌دهد فعالیت این اکانت‌ها از جایی هدایت می‌شود.

اما سوال اینجاست که آیا چنین صفتی برای فردوسی پور واقعیت دارد؟ ترکیب «بازجو-خبرنگار» اصطلاحی است که از چند سال پیش برای توصیف تعدادی از خبرنگاران و مجریان خبری صدا و سیما در سال‌های اخیر به کار برده شد.

ریشه اصطلاح بازجو خبرنگار

به گزارش رویداد۲۴ ریشه اصطلاح بازجو خبرنگار به اظهارات برخی بازداشت‌شدگان برمی‌گردد که از حضور گزارشگران صداوسیما حین بازجویی‌هایشان خبر داده‌اند. دی ماه ۹۸ سپیده قلیان از نقش آمنه‌السادات ذبیح‌پور گزارشگر برنامه ۲۰:۳۰  در تهیه اعترافات اجباری از او پرده برداشت. پیش از او، همسر کاووس سیدامامی فعال محیط زیستی که در زندان جانش را از دست داد هم از نقش علی رضوانی دیگر خبرنگار صداوسیما و برنامه ۲۰:۳۰ در اعترافات اجباری از همسرش خبر داده بود. پسر کاووس سید امامی گفته بود علی رضوانی در شب ساخت مستند «مظنونین همیشگی» به خانه آنان رفته سوال‌هایی را از مادرش پرسیده تا آنجا که بر اثر این فشار‌ها کار مادرش به بیمارستان کشیده است.

علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح‌پور به دلیل همین اتهامات در فهرست تحریم‌های انگلیس و آمریکا قرار گرفته‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشته که این دو «بازجو-خبرنگار»، با نهادهای امنیتی در پخش اعترافات اجباری به سبک مستند، همکاری داشته‌اند. این نهاد درباره آمنه‌سادات ذبیح‌پور مدعی شده که او در جایگاه رئیس گروه رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی صداوسیما سابقه طولانی در پخش اعترافات اجباری دوتابعیتی‌ها، فعالان مدنی، زندانیان سیاسی، نویسندگان، و اقلیت‌های مذهبی دارد.

پیش از این هم درباره نقش برخی مجریان و گزارشگران صداوسیما در جریان اعتراف‌گیری‌ها از متهمان به ویژه آن‌هایی که به جرایم سیاسی و عقیدتی بازداشت شده‌اند رسانه‌ای شده بود. علی افشار عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت سال ۱۳۷۹ از نقش اسماعیل فلاح مجری وقت برنامه‌های خبری صدا و سیما در فیلم اعترافات اجباریش خبر داده بود. فلاح بعد‌ها به عنوان مامور صداوسیما به لندن اعزام شد، اما دیگر به کشور برنگشت.

برخی زندانیانی که در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بودند هم به نقش حسن شمشادی، کی دیگر از خبرنگاران صدا و سیما در روز‌های قبل از دادگاه‌های نمایشی برای تمرین آن‌ها در جلسه دادگاه اشاره کرده اند. شمشادی بعد‌ها ضمن تایید گرفتن مصاحبه از زندانیان، گفته که اقداماتش تنها در قالب کار خبرنگاری بوده است.

بنابراین آنچه به عنوان بازجو-خبرنگار شهرت پیدا کرده نه سوال و جواب و مصاحبه با شخصیت‌ها و افراد بلکه نقش برخی خبرنگاران در سنگین شدن پرونده‌های بازداشت‌شدگان و نوع دسترسی آن‌ها به سیستم‌های قضایی و انتظامی است.

پر واضح است که یک خبرنگار و مجری با سابقه عادل فردوسی‌پور در برنامه‌ای که در یک پلتفرم خصوصی و مستقل ساخته شده، سوالاتی درباره موضع سیاسی مصاحبه شونده بپرسد و این هیچ شباهتی به ماجرای دارندگان صفت «بازجو خبرنگار» قبلی ندارد. اگر بنا بر این باشد که سوالات تند به عنوان «بازجو-خبرنگاری» شناخته شود، احتمالا اوریانا فالاچی بزرگترین «بازجو-خبرنگار» دنیا باشد، اما واقعیت این است که مصاحبه فردوسی‌پور با جهانبخش به شیوه مصاحبه‌های «هارد تاک» بود که در آن مصاحبه‌شونده به خاطر سوالات چالشی و تناقضاتی که با آن روبروست، گوشه رینگ قرار می‌گیرد.

وجه تمایز یک خبرنگار با بازجو تنها هدف و دسترسی آن‌ها به قوه قهریه و ابزار شکنجه است. وگرنه هر دوی این مشاغل در واقع وظیفه‌شان تحقیق و جستجوست، اما اهدافشان به طور کامل با هم متفاوت است. روزنامه‌نگار و خبرنگار درپی یافتن اطلاعات با هدف آگاهی‌بخشی است، اما بازجو از اطلاعات برای پرونده‌سازی علیه یک فرد به درخواست نهادی است که این بازجو را استخدام کرده است.

نکته دیگر آنکه «بازجوخبرنگار» مشغول گرفتن «مصاحبه اجباری» از کسی است که در بازداشت و مراحل قضایی است و برای انجام مصاحبه تحت فشار روحی و روانی و‌حتی جسمی است. بنابراین سخنانی که در آن مصاحبه مطرح می‌شود، از نظر اصول حرفه‌ای فاقد هرگونه ارزش هست و از نظر حقوقی هم دارای ارزش قضایی نیست. در واقع این مصاحبه صرفا برای شکستن و بی‌اعتبار و آبرو کردن افراد با هدف توجیه رفتار و یا روند امنیتی و قضایی است، در صورتی‌که جهانبخش با رضایت قلبی و بدون هرگونه فشار پای مصاحبه نشسته است و اتفاقا از اعتبار فردوسی‌پور نیز استفاده می‌کند.

البته ناراحتی جریان تندرو کاملا مشخص است، چون وقتی یک بازیکن به راحتی و در مقابل یک مجری بی‌طرف و مستقل از فشار‌های روحی و روانی در زمان بازی‌های جام جهانی سخن می‌گوید، معلوم است که نگرانی ایجاد شود؛ خصوصا وقتی مخاطب متوجه می‌شود بازیکنان مثلا برای بستن دستبند مشکی تا به چه اندازه تحت فشار روحی و روانی بودند یا برای خواندن سرود نگران وضعیت خانواده و دوستانشان بودند! اینجاست که جریان تندرو اصولگرا و اتفاقا کسانی‌که سابقه بازجو خبرنگاری دارند، صفت خودشان را به دیگران می‌چسبانند، چون با این کلیدواژه هدفی بالاتر از ترور شخصیت فردوسی‌پور را پیش می‌برند؛ هدفی مثل اینکه صحبت‌های مهم این‌چنینی فراموش شود و کسی به این موضوع فکر نکند که گروهی وجود داشته که در روز‌های جام‌جهانی وظیفه اصلی‌شان ساکت کردن بازیکنان در زمان اعتراضات در ایران بوده است!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۶
حجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
49
12
انتقاد به خاطر اینه که ایشون با نهایت قاطعیت میگه مردم فقط اونهایی هستند که ما میگیم!
واژه مردم رو درواقع انحصار کرده ایشون‌... در صورتی که خیلی از مردم دوست داشتند سرود رو بخونند و خیلی ها هم از بردشون خوشحال شدند و خیلی از مردم توقعی بابت بستن مچ بند و این حرفها نداشتن و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
اتفاقا کاملا برعکسه این امثال شماها وحکومتتون هست که مردم را فقط حامیان خودش میدونه اتفاقا این کارا مختص شماهاست مثل وقتی که میگین مردم کشته نشدند وارازل واوباش بودندکه کشته شدند!!!!! کارای خودتونو به بقیه نسبت ندید
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
آره رسانه های حکومت واقعیت رو گفتن!
فقط اراذل اوباش بی وطن و تروریستی مثل شماها پلیس میکشن،
پرچم ایران رو آتش میزنن،
چادر از سر زن محجبه میکشن،
موقع باخت تیم ملی شادی و هلهله میکنن،
کشور رو به آشوب و هرج و مرج میکشن،
درخواست تحریم ایران و حمله نظامی به کشور رو به دشمن خارجی میکنن،
با تجزیه طلب ها همکاری می کنند،
و هزار جور خیانت و وطن فروشی دیگه انجام میدن و به منافع ملی جفتک میندازن!!
این کارها فقط شما اقلیت های وحشی و داعشی های سکولار وطنی تروریست بر میاد!
راستی یه چیز دیگه، دی تموم شد، آخرین برف های زمستان هم بارید و تموم شد. هارت و پورت های شما عقب افتاده های اپوزوسیون هم به 44 سال رسید :)
تاریخ جدید کی تمدید میشه؟
سید حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
اتفاقا شما حکومتی ها به وطن و وطن پرسی اعتقادی ندارید و عملکرد غلط خودتون را به مردم معترض نسبت می دید.
اتفاقا شما نون امثال شما به این حرف هاست.
عادل فردوسی پور از شماها وطن پرست تر هست
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
به خدا ما هم مردم هستیم که از باخت ایران ناراحت شدیم


مرگ بر مجری خائن به وطن
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
سرود ملی زمان پهلوی رو نه تنها نخوندین بلکه به طور کامل تغییر هم دادین وطن فروشی نبود حالا به ما رسید شد وطن فروشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
لقب بازجو_خبرنگار فقط لایق اشخاص سرسپرده و بادمجان دور قاب چینی همانند آمنه سادات ذبیح پور و حسین شریعتمداری هست که با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نظام همکاری نزدیک و متقابل دارند و برای به دام انداختن و تهیه خوراک تبلیغاتی برای صداو سیمای میلی و سایر رسانه های وابسته به حکومت تلاش می‌کنند،به نظر می‌آید اشخاص و نهادهای وابسته به جریان غالب نظام یعنی اصولگرایان افراطی تندرو که از لو رفتن و افشای ماهیت حقیقی این بازجو_خبرنگاران به شدت ناراحتند می‌خواهند با نسبت دادن این موضوع به معترضین و مخالفان از بار تبلیغاتی شکست خود بکاهند...!!
در جواب وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تو وطن دوستی وطن تو فلسطین و سوریه و یمنه نه ایران کشیدن چادر از سر زنان هم کار لباس شخصی های حکومت بوده بعدشم خیانت اصلی رو امثال شما بی شرفا به این کشور کردید وقتی دیدین به مردم داره ظلم میشه و در برابر این ظلم خفه خون گرفتین اما هر سال واسه روز قدس میریزین تو خیابون بعدشم اسم خودتونو میزارین وطن پرست حداقل بزار سگ قلاده شکسته حسن نصرالله تا خندمون نگیره
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
وطن وست ، خیلی مزخرف بافتی. شما ها ۵۰۰ نفر را که اکثرا جوان بودند نوشتید ؟ شماره زنان را کتک نزدیک ؟ شماها به مردم توهین نمی کنید ؟چقدر پر رو هستید شماها.
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
اینهایی که سال قبل توی خیابون اومدن و اون فجایع رو به بار آورده چند نفر بودند؟ خوبه بگیم یک میلیون؟ ! ! ! خب! این یک میلیون مردم بودند و اون ۸۲ میلیونِ بقیه مردم نیستند؟! آقای فردوسی پور جمع کن کاسه کوزه ات رو،
به 19:09
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تموم شد؟ اصلا تاثیرگذار نبود!
بیا پایین سرمون درد گرفت ***شر نگو!
10:51
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
این چیزهایی که به من گفتی بیشتر برازنده خودته که عمله و نوکر امثال آمریکا و اسرائیل هستی.
وطن واقعی تو هم همون جاهاست.
بیشرف هم تویی و هفت جد آبائت که واقعیتی که مثل روز روشنه و سند و مدرکش هم موجود هست میخوای تحریف کنی و مخاطب رو تحمیق کنی!
بیشرف تویی بی همه چیز وطن فروش پست فطرت خائن بی ریشه هویت!
آره هرسال قدس برگذار می کنیم که شما تفاله های اسرائیلی فارسی زبان از ما تحت آتش بگیرید! خیلی درد داره نه؟ علی الخصوص الان که اربابتون داره به دست و پا زدن میوفته :)
حداقل سگ قلاده شکسته نتاهیاهو و بایدن رو بذار رو گردنت که خندمون نگیره :)
11:21
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
هنوز در اسرائیل به شما فارسی رو درست و دقیق یاد ندادن؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
28
6
ادعاهای مربوط به خبرنگاران صدا و سیما، در صورتی که درست باشه، مصاحبه با متهمین، مجرمین و یا با بستگان آنهاست، که کار خبرنگار هم همین هست. همه هم می دانند که بازجوهای حرفه ای، افراد دیگری هستند و نه خبرنگاران صدا و سیما. اما فردوسی پور در قالب خبرنگار داره بازجویی می کنه از کسی که نه متهم است و نه مجرم ونه از بستگان یکی از این دو. این نوشته خانم لیلا فرهادی یک خودزنی است و علیه فردوسی پور است تا به نفعش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
آیا به نظر شما کار بازجو_خبرنگاران صداوسیمای میلی یعنی همکاری نزدیک با نهادهای امنیتی نظام و اعتراف گرفتن از معترضین و منتقدین نظام و سپس پخش آن از تلویزیون ملی فقط کار خبرنگاری است و کار عادل فردوسی پور که دارای یک شخصیت و رسانه مستقل و غیر وابسته به نظام و برای برای روشن شدن ابعاد جنبش اعتراضات مردمی تلاش می‌کند کار خبرنگاری نیست!!؟؟ واقعا بی انصافی و سرپوش گذاشتن بر واقعیات برای طرفداری از نظام تا کجا!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
9
7
اعتراف تلوزیونی گرفته!؟
حسام
|
Canada
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
35
6
عادل با بلایی که به سر وجهه خودش آورد حالا فکر کرده با دو تا مصاحبه اینجوری همه چیر ماست مالی میشه. اما اشتباه میکنه
پاسخ ها
سید حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
کشتن بیش ۵۰۰ نفر توسط حاکمیت و گردن دیگران انداختن اندوه داره که امثال شماها ندارید.
جیره و مواجب بگیر هستید
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
خاک تو سر ظالم فردوسی‌پور که بخاطر پول هر ........ میخوره
سید حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
اتفاقا برای پول نیست اگر بود استاد شریف هست و مهاجرت می کرد ‌که این همه توهین رو به جون نمی خرید. عادل وطن پرست واقعی هست و پرسش های چالش برانگیز و خواسته امثال من را می گه و پرسش شونده از مصاحبه رضایت داشته.
او وطن پرست واقعی هست.
درود به شرفش
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
سیداحمد! ان شاالله جدت بزنه به کمرت! این آمار ۵۰۰ نفر رو از کجا اوردی؟
ناشناس
|
Turkey
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
3
7
يا سلام و خسته نباشيد بهترين معني و مبناي اصولگرا فقط و فقط دلار امريكاست(مرگ بر امريكا) اينها عاشق دلداده اين اسكناس شيطان بزرگ هستند و ديگر هيچ نه دين نه مملكت نه حجاب نه.................. با تشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
2
5
علت واضحه : تلطیف نام بازجو. چون اگر آن وصفی که از بازجویان بیرون امده، اگر درست باشد برای خیلی ها بد میشود.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
2
16
حکومت به شدت از محبوبیت عادل فردوسی پور وحشت داره . میلیون ها ایرانی او را دوست دارند. او سمت مردم است و مزدور رژیم نیست
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
شما مزدور کجا هستی؟
انسانم آرزوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
5
3
بازجویی و تحت فشار روحی و روانی گذاشتن انسان ها از هر طرفی که باشه شدیدا مردود و محکوم است .

تحت فشار روحی و روانی شخصیت و هویت فرد تخریب و له میشه و کار بسیار نادرستی است . خدایا به امید خودت به همه ما کمک کن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
15
6
رویداد ۲۴ عجب ماله کشی شده ، این جور وقتا معلوم میشه رسانه مستقله یا داره ادا در میاره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
19
1
کثافت تر از عادل فردوسی پور و امثالش شما سایت های خبری هستین
از خود شما رویداد ۲۴ ری های منافق گرفته تا اون اصلاحات تروریست پیشه و حامی رجوی های تروریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
خدایا این یه نگاه به اسم و عملکرد خودشون کنند بد نیست یه مشت مزور فاسد که به غیر از منافع حزب و باندی خودشون به هیچ فکر نمیکنند شدند واسه ما وطن پرست و با شرف
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
1
2
درود بر عادل خان فردوسی پور سمت درست تاریخ ایستادی
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
0
3
حملات و « هجمه » های این جماعت گواه روشنی است بر حقانیت طرف مقابل . توپخانه رسانه ای اینها به هر کجا شلیک کرد همانجا حقیقت است و صداقت .
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
1
9
ممنون از این نقد عالی
فردوسی پور حرف حق مردم زد
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
2
10
بازجو فقط علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور.....بقیه بچه بازیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
2
10
بازجو خبرنگار علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور هستند عادل باشرفه بامردم بوده و هست
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
3
0
واقعیت رو گفتند متهم نکردن
#بازجو _خبرنگار
#ناعادل _ فردوسی پور
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
3
0
آقای فردوسی پور با این حرفها دیگر پاک نمیشود.....الفاتحه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان