تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

رکورد استثنایی کاپیتان پرسپولیس؛ نه به باخت در دربی!

ستاره باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت در سودای آن است تا رکورد استثنایی‌اش در دربی پایتخت را حفظ کند.

رکورد استثنایی کاپیتان پرسپولیس؛ نه به باخت در دربی!

رویداد۲۴ به گزارش فوتبال ۳۶۰، امید عالیشاه با وجود آنکه ۳۱ سال سن دارد، اما جزو باتجربه‌ترین پرسپولیسی‌های لیگ بیست‌ودوم است و سابقه ۱۰ ساله او باعث شده تا از او در نقش کاپیتان اول سرخ‌پوشان پایتخت در فصل جاری لیگ برتر یاد شود. عالیشاه همراه پرسپولیس توانسته ۴ قهرمانی لیگ برتر را تجربه کند و ناکامی او در ثبت گلات به واسطه گذراندن دوران خدمت سربازی‌اش در تیم تراکتور تبریز بوده است. ضمن آنکه در کنار ۴ قهرمانی در لیگ برتر، ۴ قهرمانی در سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی در کارنامه ستاره سرخ‌پوشان پایتخت به‌چشم می‌خورد.

عالیشاه که عضوی از نسل طلایی پرسپولیس در یک دهه گذشته بود، توانست همراه این تیم رسیدن به فینال آسیا را در ۲ دوره مختلف هم تجربه کند تا رزومه پربار ستاره پرسپولیس با کسب ۲ نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا درخشان‌تر شود. در کنار افتخارات به‌دست آمده، کاپیتان ۳۱ ساله پرسپولیس نقش مهمی در موفقیت سرخ‌پوشان پایتخت در دربی پایتخت داشته و در مسابقه امروز به دنبال تمدید رکورد تاریخی است!

سیزده، عدد شانس و خوشبختی برای «عالیشاه»؟

وینگر پرسپولیس که در فصل جاری ۲۰ بازی برای سرخ‌پوشان پایتخت انجام داده و یکی از مهره‌های مورد علاقه یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شود، در دوران حضورش در پرسپولیس توانسته در ۱۲ دربی به میدان برود که نکته جالب‌توجه در کارنامه امید عالیشاه، شکست‌ناپذیری او در دربی‌های پایتخت بوده که باعث شده از ستاره سرخ‌ها به عنوان کم‌باخت‌ترین بازیکن تاریخ دربی یاد شود.

امید عالیشاه با گذر از رکورد حمید استیلی و مجتبی جباری که مشترکاً ۱۰ دربی بدون باخت را همراه سرخابی‌های پایتخت تجربه کرده‌اند، در حال حاضر در قامت صدرنشین کار خود را پیش می‌برد و برای حفظ این رکورد استثنایی امروز در تلاش است تا بتواند شانس بازی در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت را به‌دست آورد و رکورد خود را دست‌نیافتنی‌تر کند.

خاطرات فراموش‌نشدنی ستاره سرخ‌ها از دربی

عالیشاه که در ۱۲ حضورش در دربی پایتخت شکست نخورده، خاطرات تلخ‌وشیرین پرشماری را هم از این مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز دارد. شاید فراموش‌نشدنی‌ترین خاطره برای ستاره ۳۱ ساله پرسپولیس به دربی دور برگشت چهاردهمین دوره لیگ برتر بازگردد، جایی که امید عالیشاه توانست با گلزنی خود در واپسین دقایق مسابقه، باعث ثبت کامبک به سود سرخ‌پوشان پایتخت شود تا آن مسابقه با برتری پرسپولیس به پایان برسد.

ستاره سرخ‌ها بعد از باز کردن دروازه استقلال، پیراهن خود را از تن خارج کرد و همین مسئله باعث شد تا او با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شود و یکی از دراماتیک‌ترین خاطرات دوران فوتبالی‌اش رقم بخورد. امید عالیشاه برای مسابقه امروز احتمالاً جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس نخواهد داشت و برخلاف بازی دور رفت، از روی نیمکت کار خود را آغاز می‌کند که امید دارد در صورت حضور در زمین مسابقه بتواند رکورد شکست‌ناپذیری‌اش برابر استقلال را حفظ کند و همچنین به شمار گل‌هایش در دربی پایتخت اضافه نماید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان