تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

اتفاق جالب در دربی‌های اردیبهشتی استقلال و پرسپولیس

سرخابی‌های پایتخت تاکنون تجربه انجام ۵ مسابقه رودررو را در اردیبهشت‌ماه در کارنامه خود دارند.

اتفاق جالب در دربی‌های اردیبهشتی استقلال و پرسپولیس
رویداد۲۴ هواداران پرسپولیس و استقلال چشم‌انتظار رسیدن به موعد دربی هستند؛ مسابقه‌ای که طبق آخرین زمان اعلام شده از سوی سازمان لیگ قرار است روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ آغاز شود و روز گذشته فعالیت سامانه بلیت‎‌فروشی در کمتر از ۵ ساعت به پایان رسید تا با استقبال چشمگیر علاقه‌مندان ۲ تیم، شرایط برای برگزاری دوئل حساس هفته بیست‌وهفتم آماده باشد. ۲ تیم در شرایطی اولین بازی خود در ماه اردیبهشت ۱۴۰۲ را انجام می‌دهند که در تاریخچه دربی پایتخت، سابقه انجام مسابقه بین ۲ تیم در اردیبهشت‌ماه وجود دارد.

شروع موفق استقلالی‌ها در دربی‌های اردیبهشتی

سرخابی‌های پایتخت تا پیش از برگزاری مسابقه امروز، تاکنون تجربه انجام ۵ رویارویی را در ماه اردیبهشت دارند. ۲ مسابقه دو تیم پیش از شروع به کار رقابت‌های لیگ برتر، در جریان مسابقات جام تخت‌جمشید برگزار شده که در اتفاقی جالب‌توجه هر ۲ مسابقه با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسیده و آن‌ها توانسته‌اند حریف سنتی خود را شکست بدهند.

آبی‌ها در سومین دوره لیگ تخت‌جمشید، پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۴ با دبل گلزنی غلامحسین مظلومی و تک گل مسعود مژدهی در مقابل تک گل صفر ایرانپاک توانستند بردی ۳ بر یک را به‌دست آورند و دومین برد تاج (استقلال) در دربی‌های اردیبهشتی هم در پنجمین دوره لیگ تخت‌جمشید به‌دست آمد که آن‌ها هجدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۶ توانستند با گلزنی محرم عاشری، حسن روشن و سعید مراغه‌چیان بردی ۳ گله را برابر پرسپولیس جشن بگیرند.

کفه ترازو در لیگ برتر به سود سرخ‌ها سنگینی می‌کند

پرسپولیس و استقلال با فاصله ۲۵ سال از رقابت‌های جام تخت‌جمشید، در دور برگشت اولین دوره مسابقات لیگ برتر، نوزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۱ به مصاف هم رفتند که این مسابقه با قضاوت گومز کاستا برنده نداشت و ۲ تیم با تساوی بدون گل کار خود را به پایان بردند تا اولین تساوی در رویارویی‌های ۲ تیم در اردیبهشت‌ماه به‌ثبت برسد.

سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ چهاردهم توانستند در مسیر جبران شکست‌های متحمل شده قدم بردارند و گلزنی علی علیپور باعث شد تا بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، اولین برد پرسپولیس در دربی‌های ماه اردیبهشت به‌ثبت برسد. سرخ‌ها توانستند در لیگ بیستم، برتری به‌دست آمده در لیگ چهاردهم را تکرار کنند و در چهارمین رویارویی ۲ تیم در اردیبهشت‌ماه، گلزنی عیسی آل‌کثیر باعث شد تا پرسپولیس مقابل استقلال در مسابقه‌ای که بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، با یک گل به پیروزی برسد.

تقارن آماری جالب‌توجه؛ این دربی برنده دارد؟

پرسپولیس و استقلال آخرین‌بار در لیگ برتر در همان مسابقه دور برگشت لیگ بیستم در اردیبهشت‌ماه به مصاف هم رفتند که آن مسابقه با برتری یک‌گله سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید. اتفاق جالب‌توجه اینکه بعد از آن مسابقه، دیگر نبرد سرخابی‌های پایتخت در وقت قانونی برنده نداشته و با گذشت حدوداً ۲ سال از آن دیدار و انجام ۴ مسابقه دربی، این طلسم شکسته نشده است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی و ریکاردو سا پینتو برای بقا در کورس قهرمانی نیاز مبرمی به کسب پیروزی در مسابقه امروز دارند و باید دید در ششمین رویارویی پرسپولیس و استقلال در اردیبهشت‌ماه، چه نتیجه‌ای در این مسابقه رقم خواهد خورد و آیا یکی از ۲ تیم به سومین بردش دست پیدا می‌کند یا دو تیم به نتیجه تساوی رضایت خواهند داد تا بعد از ۲ برد برای پرسپولیس و استقلال، دومین تساوی دو تیم در دربی‌های برگزار شده در ماه اردیبهشت به‌ثبت برسد.

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان