تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

امروز؛ بارش باران و تگرگ در بعضی مناطق کشور/ آخر هفته این استان‌ها بارانی‌اند

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در بعضی مناطق کشور و خیزش گرد و خاک در دیگر نقاط و همچنین بارش باران در روزهای پایانی هفته در چند استان خبر داد.

امروز؛ بارش باران و تگرگ در بعضی مناطق کشور/ آخر هفته این استان‌ها بارانی‌اند

رویداد۲۴ ‌سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه‌) سامانه‌ بارشی‌ در برخی‌ نواحی‌ نوار غربی‌ کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی‌ البرز، استان‌های یزد و فارس‌ فعال است. در دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی واقع‌ در غرب‌ کشور و دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در قزوین‌، البرز و زنجان رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ و نواحی‌ مستعد ریزش‌ تگرگ‌ انتظار می‌رود. در ضمن‌، در سواحل‌ دریای خزر بارش‌آغاز می‌شود.

همچنین‌، با گذر امواج‌ تراز میانی‌ از نوار جنوبی‌ کشور در جنوب‌ سیستان و بلوچستان و شرق‌ هرمزگان رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید بویژه در ساعات‌ بعدازظهر رخ‌ می‌دهد و در جنوب‌ ایلام و نیمه‌ غربی‌ خوزستان وزش‌ باد و نفوذ گرد و خاک‌ از مرزهای غربی‌ کشور انتظار می‌رود.

چهارشنبه‌ بارش‌ در نوار غربی‌ کاهش‌ می‌یابد و گستره فعالیت‌ سامانه‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در البرز، تهران و سمنان و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان است. همچنین‌، در سواحل‌ شمالی‌ و شمال آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

پنجشنبه‌ در شرق‌ سواحل‌ دریای خزر و خراسان شمالی‌ بارش‌ رخ‌ می‌دهد. همچنین‌، در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه‌ و بویراحمد، یزد، نیمه‌ شرقی‌ فارس‌، کرمان، هرمزگان و جنوب‌ سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی‌ رعد وبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

جمعه‌ با تداوم بارش‌ در این‌ مناطق‌، گستره فعالیت‌ سامانه‌ مناطقی‌ از دامنه‌های جنوبی‌ البرز و استان‌های مرکزی، قم‌ و شرق‌ لرستان را نیز دربر می‌گیرد.

شنبه‌، علاوه بر اینکه‌ در مرکز، شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد. در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز نیز افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی‌می‌شود.

چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ خلیج‌ فارس‌ مواج‌ است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان