تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

یحیی گل‌محمدی همه را برده جز یک نفر

سرمربی پرسپولیس در تقابل با مربیان خارجی لیگ برتر نتایج بدی نگرفته است.

یحیی  گل‌محمدی همه را برده جز یک نفر

رویداد۲۴ ‌یحیی گل‌محمدی حساس‌ترین دربی دوران مربیگری‌اش را با برد پشت سر گذاشت و فشارهایی که طی چند ماه گذشته روی او بود، کاملا برداشته شد. تیم یحیی در این فصل ۴ شکست را تجربه کرده که نصف این باخت‌ها مقابل تیم‌هایی بوده که مربیان خارجی داشتند. یحیی به طور کلی آمار بدی مقابل مربیان خارجی لیگ ندارد ولی آمارش فوق‌العاده هم نیست. در این گزارش به بهانه پیروزی بزرگ پرسپولیس مقابل استقلال و شکست ساپینتو مقابل یحیی، تقابل‌های گل‌محمدی را با سرمربیان خارجی لیگ برتر بررسی می‌کنیم.

قربان بردیف

تراکتور فصل را با بردیف شروع کرد و تیمش هم انصافا بازی‌های خوبی انجام می‌داد. بردیف و تیمش اولین باخت فصل پرسپولیس را آن هم در خانه رقم زدند و موفق شدند این تیم را با تک‌گل محمد عباس‌زاده شکست دهند. تیم یحیی در آن بازی یک پنالتی را هم توسط ترابی خراب کرد تا در شروعش مقابل مربیان خارجی در این فصل ناامیدکننده باشد.

پاکو خمس

سرمربی اسپانیایی تراکتور که در نیم‌فصل جایگزین قربان بردیف شد، تراکتور را متحول کرد و در کنار ارائه بازی‌های خوب، نتایج مناسبی هم کسب کرد و این تیم الان در رتبه چهارم قرار دارد و حتی می‌تواند امیدوار به کسب سهمیه آسیایی باشد. با این حال گل‌محمدی در اولین تقابلش با خمس موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ او را در تبریز شکست دهد و پیروزی مهمی را در آن بازی به‌دست بیاورد.

ژوزه مورایس

یحیی در این فصل بیشترین تقابل را در بین خارجی‌ها با مورایس سرمربی موفق سپاهان داشت. این دو در جام حذفی هم به غیر از دو بازی رفت و برگشت در لیگ به مصاف هم رفتند و البته رقابت سختی هم برای قهرمان شدن در این فصل دارند. بازی رفت پرسپولیس و سپاهان در لیگ با نتیجه بدون گل به پایان رسید ولی در بازی برگشت این مورایس بود که مچ گل‌محمدی را در تهران خواباند و با تک‌گل محمد کریمی که در دقایق پایانی به ثمر رسید، پرسپولیس و یحیی را مغلوب کرد. یحیی هم در این بین و در جدال حساس دو تیم در جام حذفی نتیجه‌ای فوق‌العاده در اصفهان کسب کرد و با حساب ۴ بر ۲ از سد مورایس و تیمش گذشت و طلایی‌پوشان را از این رقابت‌ها کنار زد.


بیشتر بخوانید: دربی، همه چیز لیگ را عوض کرد!


ریکاردو ساپینتو

به غیر از سپاهان، استقلال هم دیگر رقیب مستقیم پرسپولیس در راه قهرمانی این فصل بود و هنوز هم به‌شمار می‌رود. در واقع یحیی برای قهرمانی و گرفتن جام باید دو مربی خارجی که از قضا هر دو هم پرتغالی هستند را کنار بزند که تا حالا این کار را انجام داده و تیمش صدرنشین لیگ است.

به غیر از حساسیت‌های جدولی این فصل، دربی همیشه برای هواداران دو تیم مهم بوده و این قضیه بین همه اعضای دو تیم هم وجود دارد. اولین تقابل گل‌محمدی و ساپینتو با نتیجه دو بر دو به پایان رسید و برنده‌ای نداشت. بازی برگشت اما متفاوت بود و درحالی که مربی برنده می‌توانست تیمش را نزدیک به قهرمانی ببیند، این یحیی بود که مچ ریکاردو را خواباند و در یک بازی فوق‌العاده حساس به پیروزی رسید و خودش را به جام قهرمانی نزدیک کرد. با توجه به حضور هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، در صورتی که دو تیم بازی‌های خود را در این مرحله با برد پشت سر بگذارند، احتمال تقابل دوباره گل‌محمدی و ساپینتو در این رقابت‌ها هم وجود دارد. حتی احتمال دارد این دو در فینال به هم بخورند که در آن صورت یک دربی فوق‌العاده حساس در انتظار هواداران و اهالی فوتبال خواهد بود.

ادسون تاوارس

مربی برزیلی صنعت نفت تنها چند هفته در این تیم دوام آورد و بعد از کسب نتایج ضعیف اخراج شد. تاوارس باخت‌های زیادی در زمان حضورش آورد که یکی از آن‌ها در آبادان و مقابل یحیی گل‌محمدی بود. یحیی و تیمش در این بازی موفق شدند با نتیجه دو بر یک صنعت نفت را شکست دهند و به ۳ امتیاز بیرون از خانه برسند. هر دو گل پرسپولیس در آن بازی را شیخ دیاباته به ثمر رساند.

نکته : اگر جام حذفی را کنار بگذاریم، یحیی یک تقابل دیگر با مربیان خارجی لیگ خواهد داشت و در هفته پایانی این فصل که احتمالا بازی قهرمانی هم خواهد بود، باید به مصاف نساجی برود که هدایتش را هرناندس اسپانیایی برعهده دارد. در واقع جنگ اصلی یحیی برای قهرمانی در این فصل با خارجی‌ها بوده و بازی قهرمانی این تیم هم در هفته پایانی مقابل یک خارجی خواهد بود. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان