تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵

حمایت مازیار ناظمی از گزارشگری که می‌گویند حراستی است و البته واکنش مردم!

حواشی پیرامون انتخاب گزارشگر بازی دیروز پرسپولیس زیاد بود.
رویداد۲۴-حواشی پیرامون انتخاب گزارشگر بازی دیروز پرسپولیس زیاد بود.

خبر در نوع خود عجیب و قابل تامل بود. خبری که در فضای مجازی به سرعت دست به دست می شد و اتفاقا روی جلد یکی از روزنامه های ورزشی پنجشنبه صبح کشور هم رفت. اینکه یک مسئول حراستی صدا و سیما بعد از یک ماه تعطیلی قصد دارد هفته یازدهم لیگ برتر و بازی پرسپولیس و پیکان را گزارش کند. عنوانی که قبل از نام محمد رجبی ثبت شده بود، دلیلی بر این بود که ساعت ها قبل از گزارش او حواشی شروع شوند. اما بازی برگزار شد و اینکه او چطور کار خودش را انجام داد بحثی تخصصی است و البته می شود روی نظر مردم متمرکز شد.

مازیار ناظمی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت ورزش که خودش هم سابقه اجرا در تلویزیون را دارد، از سوابق رجبی نوشته است. ناظمی در متنی حمایت گونه از گزارشگر دیروز بازی پیکان و پرسپولیس نوشته: « فكر كنم ده سال قبل بود در مركز رسانه دانشكده صدا وسيما، محمد رجبى دانشجوى كاردانى ژورناليسم تلويزيونى من بود. جوان و جوياى نام، زحمت زيادى هم كشيد و امروز هم با توجه مديران ورزشى سيما موفق تر هم شده. بالاخره يك روزى بايد اين دايره تنگ  مجرى گرى، گزارشگرى و گويندگى را شكست و به همه جوان ها اجازه ورود داد. واقعا شهامت بچه هاى جديد اين عرصه را با نقدهاى نامنصفانه سركوب نكنيم. گاهى از همكاران قديمى سوال مى كنم چند جوان را تا حالا براى ادامه كار تربيت كردى؟ پاسخش خيلى سخت نيست! »

این پست ناظمی در صفحه اجتماعی اش بهترین فرصت برای سنجش عملکرد گزارشگر بازی را فراهم کرد. یکی در جواب ناظمی گفته بود: « با عرض شرمندگی. ولی بهتر است قبل از اینکه گزارشگری برای یک بازی مهم انتخاب شود، آموزش های اولیه را ببیند. » یکی دیگر از اشتباهات رجبی که اتفاقا فقط هم مختص به او نیست و در بین گزارشگران دیگر هم دیده می شود، گفته بود: « کسی که سرپرست پرسپولیس را محمد خوردبین اعلام می کند ... » مخاطب دیگری از این گفته بود که شرکت کنندگان مسابقه « آقای گزارشگر » که 3 سال است روی آنتن می رود، چیز کمی از گزارشگر بازی نداشتند. جمله ای که همه را مشتاق نگه داشته که جوابی داشته باشد. چون در لا به لای حمایت مازیار ناظمی اتفاقا همین بحث شکستن دایره تنگ گزارشگری مطرح شده بود.

در بین همه نظرات یک نظر جالب هم دیده می شود که متعلق به خود رجبی است. او حمایت ناظمی را اینطور پاسخ داد:

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان