تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

ترور پوتین و تجزیه روسیه در راه است؟

به گفته یک تحلیلگر سابق سازمان سیا، حمله روسیه به اوکراین نتیجه‌ای جز تجزیه روسیه نخواهد داشت و پوتین نیز کشته می‌شود.

ترور پوتین و تجزیه روسیه در راه است؟

رویداد۲۴ پل گوبل استدلال می‌کند که روسیه به طور مهلکی توسط بی‌پروایی پوتین تضعیف شده است و او احتمالاً در آستانه حوادث پرتلاطمی که در سال‌های آینده آن را فرا خواهد گرفت، کشته خواهد شد. یک تحلیلگر سابق سیا پیش بینی کرده است که روسیه در نتیجه تهاجم فاجعه بار ولادیمیر پوتین به اوکراین به کشور‌های کوچک‌تر تجزیه خواهد شد.

گوبل کارشناس قدیمی روسیه و قبلاً اتحاد جماهیر شوروی است که به عنوان تحلیلگر برای سیا و همچنین وزارت خارجه ایالات متحده کار کرده معتقد است: «مردم اکنون نسبت به این احتمال که فدراسیون روسیه نتواند یکپارچه باقی بماند مطمئن‌تر شده اند. آنچه احتمالاً شاهد آن هستیم چیزی متفاوت از جدا شدن امپراتوری‌های بزرگ است.»

او با اشاره به فروپاشی خونین دولت سابق بالکان پیش بینی کرد که جهان با "یوگسلاوی با سلاح‌های اتمی" روبرو است. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به ۱۵ کشور جدید تجزیه شد، کشور‌هایی که زرادخانه عظیم تسلیحات هسته‌ای این ابرقدرت در آن‌ها مستقر بود متقاعد شدند که از آن‌ها دست بکشند.

به گفته او، دوره زوال، آشفته‌تر، طولانی‌تر و بسیار متنوع‌تر از آنچه در سال ۱۹۹۱ داشتیم خواهد بود. اما گوبل با سردرگمی هشدار می‌دهد: «من گمان می‌کنم که تعداد افراد دارای سلاح‌های هسته‌ای بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که همه درباره آن صحبت می‌کنند.»

گوبل می‌گوید: در سال ۱۹۱۶ روسیه ارتش گسترده‌ای داشت که در جنگ جهانی اول می‌جنگید و برای کسانی که از بیرون نگاه می‌کردند، تزار‌ها امن به نظر می‌رسیدند. اما سال بعد در انقلاب روسیه با تاسیس اتحاد جماهیر شوروی، تزار سرنگون شد. 


بیشتر بخوانید: روسیه: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت


گوبل استدلال می‌کند که روسیه در آستانه رویداد‌هایی است که می‌توانند حتی دراماتیک‌تر باشند. من می‌توانم استدلال کنم که این دوره از انحطاط در مقایسه با آنچه در سال ۱۹۹۱ داشتیم، آشفته‌تر، طولانی‌تر و بسیار متنوع‌تر خواهد بود.»

او می‌گوید پوتین «در حمله به اوکراین اشتباه مهلکی مرتکب شد» و نحوه حکومت او بر روسیه «این کشور را اساساً بی‌ثبات کرده است». وی ادامه داد: «جنگ در اوکراین توانایی پوتین برای اداره مجدد کشور را به خطر انداخته است.

او با این موضوع موافق است که روسیه با فروپاشی اقتدار دولتی، شروع به تجزیه به فدراسیون‌هایی خواهد کرد که توسط جنگ سالاران محلی کنترل می‌شوند: «این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا اتحاد‌هایی بین این افراد وجود خواهد داشت؟ آیا برخی از این اتحاد‌ها با یکدیگر و با خارجی‌ها خواهند جنگید؟ پاسخ هر دو مثبت است.»

او توضیح داد که «هیچ کس نمی‌داند چند کشور آنجا خواهند بود، اعداد از یک تا بیش از صد‌ها متغیر است.» هیچ کس نمی‌داند که مرز‌ها چگونه خواهد بود، هیچ کس نمی‌داند روابط سیاسی چگونه خواهد بود، هیچ کس نمی‌داند که چه کسی نخبگان سیاسی را تشکیل خواهد داد.

او قزاق‌ها را به‌عنوان گروهی که می‌توانند به دنبال جدا شدن از روسیه باشند، معرفی کرد. "من فکر می‌کنم شما ممکن است دولت‌های اولیه قزاق را ببینید. واقعیت این است که آن‌ها ممکن است نقش جالبی داشته باشند.» وی افزود: محتمل‌ترین وضعیت این است که پوتین توسط افرادی کشته شود که می‌دانند او کشور را ویران می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
1
0
تهدید مقام ارشد فدراسیون روسیه به بمباران هسته ایی تمام عیار ایالات متحده امریکا منجر خواهد شد.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
1
کاش روسیه و چین تجزیه بشه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان