تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

احمد خاتمی: روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی مستکبران است و خواهد بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: روحانیت در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خدمات بسیاری کرده است. روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی مستکبران هست و خواهد بود.

احمد خاتمی: روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی مستکبران است و خواهد بود

رویداد۲۴ سید احمد خاتمی در نماز جمعه امروز تهران گفت: امروز درباره وعده‌های خداوند می‌گویم، خداوند در سوره محمد می‌گوید شما یار خداوند باشید خدا یار شما خواهد بود، شما را ثابت قدم و استوار می‌کند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: در راه خداوند ثابت قدم باشید. خداوند هیچ نیازی به عبادت ما ندارد. سوال این است که اگر خدا نیازی به کمک ما ندارد پس یاری خداوند چیست؟ قرآن دفاع از دین خدا را مصداق یاری به خداوند می‌داند. در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی محور باید دین‌مدارانه باشد. اگر مدافعان حریم نباشند، دشمنان خدا نمی‌گذارند نام خدا برده شود. دشمنان خدا با خود خدا دعوا دارند و هرجا دعوا باشد با او دعوا می‌کنند.

وی تاکید کرد: آن‌هایی که به یاری دین خدا بشتابند، حتما خدا کمک‌شان می‌کند. آرامش در دل خدا یاری خداست. یادمان نرفته می‌خواستند کشورهای همسایه ما را علیه ما متحد کنند اما ورق ۱۸۰ درجه برگشته و همسایه‌ها رقابت دارند با ما روابط برقرار کنند.

خاتمی بیان کرد: ما غرق نعمت‌های خداوند هستیم، شاکر او باشیم. قرآن می‌گوید مؤمنین یاری‌گر خداوند باشند. همان‌گونه که اطرافیان حضرت عیسی عمل کردند.

وی ادامه داد: حجت خداوند را یاری کنید تا شب اول قبر از ما پرسیدند چرا این‌کار را کردید بگوییم او گفته است.

خاتمی گفت: ولی فقیه حجت شرعی است و نباید حجت شرعی را تنها گذاشت، در عصر حاضر امام زمان عج‌الله است و ولی فقیه را او تعیین کرده است، یاری حجت شرعی یاری خدا است و خدا وعده داده است که هرجا هستیم شعائر دین را گرامی داریم و ولی شرعی را گرامی داریم و خداوند یاری‌تان می‌کند.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: شما حجت شر‌عی‌تان را تنها نگذارید یاری خداوند را دارید.


بیشتربخوانید: شیخ حسین انصاریان: برخی از ما آخوند‌ها به درد امروز نمی‌خوریم و منبر‌های ما جامعه را درمان نمی‌کند


خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز معلم بیان کرد: روز معلم و روز شهادت آیت الله مرتضی مطهری را گرامی میداریم.

وی با اشاره به شهادت آیت الله سلیمانی گفت: صحنه را همه شما دید با آرامش خاطر ضارب جنایتکار شهید سلیمانی را کشت، شهیدی که ۴دهه در سنگر مردم و انقلاب بود. در فضای مجازی دیدید که برخی دشمنان تجلیل کردند و این نشان دهنده این است که در قلب مردم محبوب است و علیرغم همه تخریب‌ها محبوب است. روحانیت در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خدمات بسیاری کرده‌ است. روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی مستکبران هست و خواهد بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: این تخریب‌ها یک هدف را دنبال می‌کند و هدف این است که روحانیت از موضع حقش عقب‌نشینی کند و این آرزو را به گور خواهد بود.

وی با اشاره شهادت الداغی بیان کرد: شهید حمیدرضا الداغی جلوی کسانی که می‌خواستند ناموس مردم را ببرند، ایستاد. خداوند بندگان غیورش را دوست دارد و این جوان غیرت خودش را نشان داد و روح غیرت را بار دیگر در جامعه دمید. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تشییع‌اش بودند و در تاریخ سبزوار تشییع اینچنینی بی‌سابقه است و نکته دیگر کاروان‌هایی است که از شهرهای دیگر به مزار این شهید می‌آید و این نشان دهنده این است که مردم غیرتمندان را بزرگ می‌شناسند.

خاتمی با اشاره به شهید شهرکی و همسرش نرگس صیاد گفت: این عزیز خدمت‌گذار و همسرش را به گلوله بستند و این جنایت را مرتکب شدند، این نشان می‌دهد نیروی انتظامی از خود می‌گذرند و خدمت می‌کنند‌.

وی افزود: نکته بعدی واکنش رئیس محترم قوه قضاییه در رابطه با پیگیری این مسئله است و سزای اعمال جانیان چه در قصه آیت الله سلیمانی، چه در قضیه شهید سبزوار و چه شهید شهرکی انصافا جان دار بود. به آقای رئیس محترم قوه قضاییه می‌گوییم همان گونه با رافت اسلامی و با تدبیر شما و موافقت رهبری ۹۰ هزار نفر آزاد شدند قاطعیت اسلامی را نشان دهید تا جانیان فرصت جنایت نداشته باشند تا بدانند تیغ نظام، این جنایت کاران را هدف قرار داده است و همان‌گونه که خودشان در کردستان فرمودند بعضی از پرونده‌ها را به سرعت بررسی کنند تا جانیان احساس ناامنی کنند مردم انتظار قاطعیت انقلابی دارند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سید احمد خاتمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
5
روحانیت در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خدمات بسیاری نکرده است و متاسفانه تاکنون هم هیچ کاری و هیچ اقدامی برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
چون روحانیت فقط حرف می‌زند و یاوه می‌بافد و شما نباید دلتان را به حرفهای آنان خوش کنید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
6
تا حالا خودم نمی دونستم مستکبرم. دمت گرم که گفتی. تا حالا فکر می کردم ...ولی به هر شکل از قیافه ی همه تون حالم بهم میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
6
فقط اگر خود آخوندها از خودشان تعریف کنند!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان