تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

آموزش و پرورش همچنان به دنبال رفع مشکلات طرح رتبه بندی معلمان

مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در قالب طرح «شهید همت» با شبکه سازی نوین توانمندی معلمان، آنها را در ۱۲ هزار حلقه کشوری، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای به هم متصل کردیم تا معلمان مقطع ابتدایی تجربیات خود را به هم انتقال دهند.

آموزش و پرورش همچنان به دنبال رفع مشکلات طرح رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ دکتر محمد محمدی درباره موضوع شاخص‌های معلم نمونه با بیان اینکه شاخص‌های معلم نمونه شاخص‌های برازندگی یک جامعه آرمانی و دلخواه است، گفت: بالاترین شاخص، عشق و دلسوزی معلم است.

وی افزود: هیچ انگیزه مادی معلم را به مناطق محروم برای آموزش نمی‌کشاند و تنها عشق است که معلم را هدایت می‌کند. مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: معلم بهترین لحظات زندگی خود را با خلوص و عشق در اختیار کودکانی قرار می‌دهد که لحظه به لحظه آرزو‌های خود را در معلم می‌بینند و خداوند معلم را واسطه فیض دانش آموزان قرار داده است.

محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره احساس مسئولیت در برابر معلمان، گفت: معلمان با تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی که دارند، اما با عشق و علاقه وظایف خود را انجام می‌دهند و وقتی وارد کلاس درس می‌شوند تمام مشکلات خود را پشت در گذاشته و با صبر و متانت با دانش آموزان برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بحث رتبه بندی، هم به معیشت معلمان کمک می‌شود و هم کیفیت آموزش و پرورش بالا می‌رود، ادامه داد: آموزش و پرورش همچنان به دنبال رفع مشکلات مربوط به طرح رتبه بندی بوده و از مسیر قانونی به دنبال گرفتن حقوق همکاران است.


بیشتر بخوانید: فراز و نشیب‌های رتبه‌بندی معلمان؛ ۱۲ سال چشم‌انتظاری برای اجرای عدالت


محمدی از آموزش و پرورش به عنوان کانون خلق آینده مطلوب تعبیر کرد و افزود: عمود خیمه آموزش و پرورش و تنها کسی که این خیمه را می‌سازد، معلم است.

وی با بیان اینکه معلم در بحث توانمندی خود مسئول است و آموزش و پرورش هم باید در این راستا به معلمان کمک کند، اظهار کرد: ما در دوره ابتدایی در سال جدید در طرح «شهید همت» با شبکه سازی نوین توانمندی خود معلمان، آن‌ها را در ۱۲ هزار حلقه کشوری، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای به هم متصل کردیم تا معلمان تجربیاتشان را به یکدیگر انتقال دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم تا سال آینده ۳۰ درصد از معلمان و ۳۰ درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی شناخت کامل از محتوای دیجیتال داشته و بتوانند محتوا بسازند.

محمدی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، افزود: مقام معظم رهبری از معلمان خواستند که دانش آموزان را بچه‌های خود بدانند و همانطور که برای آینده فرزندان خود تلاش می‌کنند برای آن‌ها هم دلسوزی کنند و از طرف دیگر به علم روز و روش‌های نوین یادگیری نیز مجهز شوند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
به عمل کار برآید به سخن دانی نیست
نظرات شما
پیشخوان