تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
آصفری، نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:

وزارت کشور به نحوه پرداخت حقوق‌ها در شهرداری تهران ورود کند

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: به هیچ وجه نباید خالص دریافتی کارکنان و مدیران نهاد‌های دولتی و عمومی که تمام یا بخشی از اعتبارات آن‌ها از بودجه عمومی کشور تامین می‌شود، بیش از سقف حقوق تعیین‌شده توسط مجلس یعنی هفت برابر حداقل حقوق باشد.

وزارت کشور به نحوه پرداخت حقوق‌ها در شهرداری تهران ورود کند
رویداد۲۴ در روز‌های اخیر انتشار فیش حقوقی ۱۰۶ میلیون تومانی یکی از مدیران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مجددا باعث ایجاد ابهامات و گلایه‌های فراوانی در میان شهروندان درباره پرداخت ارقام غیرمتعارف به عنوان حقوق و مزایا در مدیریت شهری پایتخت شده است؛ زیرا در ماه‌های اخیر چند مرتبه شاهد انتشار فیش‌های حقوقی کارکنان و مدیران شورا و شهرداری تهران در فضای مجازی بوده‌ایم که همگی از پرداختی‌های ماهانه بالا از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان به این افراد حکایت داشتند.

به گزارش ایلنا، در چنین شرایطی انتشار فیش حقوقی ۱۰۶ میلیون تومانی بار دیگر این سوال را برای افکار عمومی به وجود آورده است که اساسا دریافتی ماهیانه برخی افراد در شورا و شهرداری تهران چگونه محاسبه می‌شود که فاصله زیادی با بسیاری از کارکنان دستگاه‌های دولتی و عمومی دیگر و حتی پرسنل خود مدیریت شهری پایتخت دارد و چرا برخی مدیران میانی و نه الزاما مدیران ارشد شورا و شهرداری تهران، چنین حقوق‌های بالایی را دریافت می‌کنند؟

البته اخیرا پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران به ایلنا گفته است که تمام فیش‌های حقوقی منتشرشده از کارکنان و مدیران شورا و شهرداری در ماه‌های اخیر شامل معوقاتی از ماه‌های قبل بوده و ارقام درج‌شده در این فیش‌ها نشان‌گر میزان واقعی دریافتی ماهیانه این افراد نبوده است؛ درباره فیش حقوقی اخیر نیز رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند این‌طور توضیح داده است که ۵۷ میلیون تومان از رقم ۱۰۶ میلیون تومانی درج‌شده در این فیش مربوط به معوقات چهارماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بوده و حقوق ماهیانه فردی که فیش او منتشر شده، در مرداد سال گذشته ۴۹ میلیون تومان بوده است.

در این میان نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که رقم ۴۹ میلیون تومان، سقف حقوق ماهانه تعیین‌شده توسط مجلس شورای اسلامی برای کارکنان نهاد‌های دولتی و عمومی مختلف از جمله شهرداری تهران در سال گذشته محسوب می‌شد و توضیحات اخیر مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بازهم این سوال را در افکار عمومی پدیده آورده است که چرا یکی از مدیران میانی شهرداری تهران، هر ماه باید به اندازه سقف تعیین‌شده توسط مجلس حقوق بگیرد؟

شهرداری تهران موظف است خالص دریافتی کارکنان خود را در سامانه «پاکنا» ثبت کند

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شهرداری تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
دانستنیها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
3
وجود ندارید در کار زاکانی دخالت کنید ،حد اقل تا پایان حکومتش بر شهر داری ،،،مانند قاضی ..م.. که تامین اجتماعی را تا آنجا بود کاملا حساب بانکی آنجا را تخلیه کرد و رفت و دیار هم هیچ کس جرات نکرد به او بکوبید بالای چشمش ابروست ،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
3
رییس کارتل جناب زاکانی مفسد فی الارض
نظرات شما
پیشخوان