تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

تصمیم جنجالی توییتر برای انتخابات ترکیه

تصمیم توییتر در ایجاد محدودیت برای دسترسی کاربران ترکیه‌ای با انتقاد کابران فضای مجازی روبرو و ایلان ماسک به عدم پایبندی به آزادی بیان متهم شد.

تصمیم جنجالی توییتر برای انتخابات ترکیه

رویداد۲۴ یکی از حساب‌های رسمی این رسانه اجتماعی دیروز (۲۳ اردیبهشت) و یک روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه خبر داد که برای مسدود نشدن توییتر در این کشور، این رسانه اجتماعی به محدودیت برخی از مطالب برای کاربران داخل ترکیه تن داده است.

در ادامه این توییت آمده که کاربرانی که مطالب آنان در ترکیه فیلتر خواهد شد، از این تصمیم مطلع شده اند. با این حال این محتوا در دیگر نقاط دنیا در دسترس خواهد بود.

ایلان ماسک مالک توییتر در توییتی از این تصمیم دفاع کرد و نوشت: شما بودید بین ممنوعیت کامل توییتر و محدودیت دسترسی به برخی از توییت‌ها کدام را انتخاب می‌کردید؟

در پی زلزله ۷.۸ ریشتری زمستان گذشته، دولت ترکیه مدتی کوتاه دسترسی به توییتر را قطع و آن را فیلتر کرده بود.

جیمی ولز، بنیانگذار فرهنگنامه آنلاین ویکی پدیا امروز در توییتی به ماسک واکنش نشان داد و نوشت: باید مثل ویکی پدیا عمل می‌کردی. ما بر اصولمان پافشاری کرده، قضیه را به دیوان عالی ترکیه کشانده و پیروز شدیم. این همان پایبندی عملی و نه شعاری به آزادی بیان است.

کاربران توییتر نیز یکی از توییت‌های پارسال ایلان ماسک را برای یادآوری او بازنشر کردند که به درخواست "برخی از دولت ها" که خواهان فیلتر رسانه‌های روس در اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شده بودند، واکنش نشان داده و نوشته بود: چنین کاری را انجام نخواهیم داد مگر به زور اسلحه. شرمنده که حامی بی، چون و چرای آزادی بیان هستیم.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان