تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

محسن رضایی: زندگی ما قبل از انقلاب زندگی نبود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مخروبه‌های اقتصادی در کشور مربوط به تردید در راه شهدا و سیره امام شهداست گفت: اگر اعتماد به نفسی که در جبهه بود در دوران سازندگی هم ادامه می‌یافت این مشکلات را نداشتیم.

محسن رضایی: زندگی ما قبل از انقلاب زندگی نبود

رویداد۲۴ محسن رضایی پیش از ظهر امروز در یادواره سرداران، فرماندهان و ۸۵۳ شهید شهرستان نهاوند با درود بر شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب اظهار کرد: شهدای گرانقدر با فداکاری و دریادلانه بدون تردید و با یقین سینه خود را سپر حوادث ایران کردند و دشمنان را از خاک کشور بیرون راندند.

وی با بیان اینکه نهاوند مانند جای جای ایران اسلامی مردان و زنان بزرگی را در دامان خود پرورانده است گفت: در دهه‌های اخیر نهاوند با تمام وجود در صحنه مبارزه با ظلم و دفاع از انقلاب وارد شد که نمونه آن را می‌توان گروه انقلابی ابوذر دانست که با وجود اختناق شدید در دوران ستمشاهی اما وظیفه دینی خود را انجام دادند.

معاون رئیس جمهور، علمدار بودن نهاوند را یکی از ویژگی‌های آن دانست و بیان کرد: نمود آن را نه تنها در گردان ابوالفضل(ع) شاهد هستیم که در دوره‌های مختلف شاهد این علمداری و پیشگامی بودیم که جوانان این دیار نیز باید در عرصه‌های دینی، علمی، فرهنگی و فناوری این منش علمداری را حفظ کنند.

شهدا مسیر احیای تمدن ایران اسلامی را جلوی ما قرار داده‌اند

وی با اشاره به بمباران‌های مکرر دشمن در نهاوند گفت: بمباران‌های متعدد این شهر از سوی دشمن بعثی نشان می‌داد که این شهر راز و سری داشت که بارها توسط دشمن مورد تهاجم قرار گرفت.

رضایی با نثار درود به روح پرفتوح شهید احمد کاظمی، شهید تازه‌ تفحص‌شده که یادواره شهدای امروز را نورانی‌تر کرده بود اظهار کرد: وجود این شهید عزیز و شهدای بزرگوار نشانه‌ای است مبنی بر اینکه شهدا و امام شهدا مسیر احیای تمدن ایران اسلامی را جلوی ما قرار داده‌اند و بر ادامه این مسیر تأکید دارند.

وی با اشاره به مقاومت شهدا در برابر گرگ‌ها و دزدهای بین‌المللی گفت: وجود شهدای عزیز و ایثار آنها علامت یک حادثه بزرگ در آینده است و نشان از آن دارد که راه بزرگی در پیش روی این ملت است بنابراین دشمن در حال حمله به مبانی این راه، به امید ملت بزرگ ایران و ارزش‌هاست.

شهدا می‌خواهند به ما بگویند اعتماد و ارزش‌های الهی را از دست ندهید

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تجهیزات نظامی ایران با تجهیزات کشورهای پیشرفته دنیا برابری می‌کند که خواب را از چشم دشمنان ربوده است گفت: بیش از ۲۰۰ سال است که جریان استعمار ملت ایران را در ترس نگاه داشته بود اما امروز خود به خاطر پیشرفت‌های ایران در عرصه دفاعی و امنیتی در وحشت است و می‌ترسد این پیشرفت در فناوری و صنعت ایران نیز رخ دهد بنابراین دنبال این است ریشه اعتماد و خودباوری ملت را بزند تا نگذارد کشور پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه شهدا می‌خواهند به ما بگویند اعتماد و ارزش‌های الهی را از دست ندهید اظهار کرد: هر روز ممکن است با حوادث مختلفی مواجه شویم اما نباید از خودباوری و حرکت به سوی تمدن اسلامی دست برداریم.


بیشتربخوانید: جدایی محسن رضایی از دولت/ رضایی عزم بهارستان کرده است؟


ارزش‌هایی چون ایثار، خودباوری، برادری و حق‌طلبی باید در کشور احیا شود

رضایی با اشاره به اینکه ارزش‌هایی چون ایثار، خودباوری، برادری و حق‌طلبی باید در کشور احیا شود افزود: شهدا معنای حقیقی را به زندگی بخشیدند، مادران شهدا ثابت کردند پشتوانه عظیم بقای ایران همان گهواره‌هایی است که از آنها شهدای بزرگ تربیت شدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن موضوع زن را در ایران هدف قرار داده است چراکه از نوع تربیت زنان، احیای مادری در ایران و فداکاری آنها برای دین و وطن در ترس است اظهار کرد: دشمن از غیرت مردان و حیای زنان ایران در ترس است بنابراین حجاب را دستاویزی قرار داده است برای ایجاد اختلاف در کشور که البته با هوشیاری مردم راه به جایی نخواهد برد.

شهدا آمدند زندگی واقعی را به ما نشان دادند

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ایران بتواند اقتدار گذشته‌اش را به دست بیاورد دشمن دچار وحشت می‌شود اظهار کرد: زندگی ما قبل از انقلاب زندگی نبود بلکه وابستگی بود که شهدا آمدند زندگی واقعی را به ما نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد یادواره‌های شهدا یاد گرفتن از سیره آنهاست که چگونه مشکلات کشور را حل کردند گفت: البته آنها علاوه بر حل مشکلات کشور، مشکل جهان اسلام را نیز حل کردند و با صدور فرهنگ ایستادگی، اعتماد به نفس و نوآوری زمینه‌ای را ایجاد کردند که امروز در غزه، اسرائیل در برابر موشک‌های مقاومت خوار و زبون شده است.

امروز در غزه و لبنان روح خلاقیت به وجود آمده است

رضایی اظهار کرد: امروز در غزه و لبنان روح خلاقیت به وجود آمده و آنها با الگو گرفتن از فرهنگ شهدا و روح اعتماد به نفس توان ساخت موشک را پیدا کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما در داخل کشور با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با مدیریت درست نسبت به حل آنها اقدام کنیم تأکید کرد: این مخروبه‌ها مربوط به تردید در راه شهدا و سیره امام شهداست، اگر اعتماد به نفسی که در جبهه بود در دوران سازندگی هم ادامه می‌یافت این مشکلات را نداشتیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: نیروهای انقلابی آمده‌اند تا خرابه‌هایی که ناشی از گذشته و تردید در ادامه راه شهدا و عوض کردن مسیر شهدا و خودباوری بوده را اصلاح کنند.

وی با بیا اینکه ما باید انقلاب را به ریل اصلی و مسیر خودباوری برگردانیم تأکید کرد: باید با خودباوری مسائل و مشکلات اقتصادی را در کشور حل کنیم که حل هم خواهد شد چراکه راه شهدا حلال تمام مشکلات است.

رضایی با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس مجددا غیرت پیدا کردیم و زندگی را آموختیم تصریح کرد: دشمن به دنبال از بین بردن این ارزش‌ها و غیرت‌هایی است که با انقلاب احیا شد.

وی با بیان اینکه دشمن برنامه‌ریزی کرده که مردم ایران را سر جای خودشان بنشاند و آنها را وابسته کند اظهار کرد: از دید استکبار، چشم ملت ایران باید به خارج باشد و نتواند از سرمایه‌های خود بهره لازم را ببرد که باید نسبت به این توطئه هوشیار بود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محسن رضایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
سوسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
بوتاکستو سروقت میزنی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
7
اون که البته.الان چهل و چند سال است که فرمانده و جزو خواص هستی و کاری نیست که نتوانی انجام دهی.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
1
چرت و پرت نگو
آریوبرزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
2
دقیقا درست میگه تو قبل انقلاب مستضعف و پا برهنه بودی .منتها زندگی مردم قبل انقلاب زندگی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
2
بله موجودات سفیهی مثل شما قبل از انقلاب تو جایگاه خودشون زندگی می کردند وسطح زندگیشون هم در حد عقل و شعور خودشون بود!!!!!تو خواب هم نمی دیدید که با یک اشتباه تاریخی از هیچ به همه چیز برسید!!!! ایکاش لیاقت پست و مقامتون و داشتید!!!!
میرزا شمشم کشکولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
2
خب ... الان شکر خدا زندگی شما زندگی هست ولی زندگی 60 _ 70 میلیون آدم مردگی !!! واقعا شاهکار کردین .
نظرات شما
پیشخوان