تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

رئیسی فقط در صورتی دو دوره‌ای می‌شود که برایش دروازه خالی مهیا کنند/ در یک انتخابات رقابتی ۹۰ درصد نمایندگان کنونی رای نمی‌آورند

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده سابق مجلس معتقد است در صورت برگزاری یک انتخابات رقابتی، نه ابراهیم رئیسی دوباره رییس جمهور خواهد شد و نه ۹۰ درصد نمایندگان کنونی مجلس رای خواهند آورد.

جعفرزاده ایمن آبادی

رویداد۲۴ محمد آیتی: یک سال و نیم از عمر دولت گذشته و نه تنها تحریم‌های اقتصادی کم نشده، بلکه در طول این مدت، نهاد‌های جدیدی تحت تحریم قرار گرفته‌اند. توافق هسته‌ای که در پایان دولت حسن روحانی رسماً به سرانجام رسیده بود، در دولت ابراهیم رئیسی چنان به حاشیه رفته که دیگر هیچ امیدی به آن نیست. ایران درگیر بالاترین نرخ تورم چهار دهه اخیر است. جالب اینجاست که در این وضعیت نابسامان اقتصادی و دیپلماتیک، سه وزارتخانه کلیدی دولت بدون وزیر است.

به زعم بسیاری از کارشناسان، دولت ابراهیم رئیسی یکی از ضعیف‌ترین یا شاید ضعیف‌ترین دولت بعد از انقلاب است. غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس معقتد است مردم امیدشان را به دولت رئیسی از دست داده‌اند و عملکرد دولت سیزدهم حتی به شمار دشمنان و ضدانقلاب هم اضافه کرده است.  

لازم نیست اقتصاددان باشید که بفهمید دولت سیزدهم مردم را به خاک سیاه نشانده

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید: ابراهیم رئیسی به کاری که بلد نبود، ورود کرد و حالا بعد از یک سال و نیم می‌بینیم که چطور اوضاع خراب شده است.

وی می‌گوید: برای ارزیابی عملکرد آقای رئیسی در حوزه اقتصاد، نیازی به داشتن علم اقتصاد هم نیست. کافیست ببینید ایشان دلار را با چه قیمتی تحویل گرفت و الان قیمت چند است یا مثلاً سیب‌زمینی، روغن، برنج، شیر یا حتی نان چند بوده و الان چه قیمتی دارد؟ مردم روز به روز گرفتارتر شده‌اند و هزینه‌هایشان تا ۴۰۰ درصد رشد پیدا کرده است. از طرفی می‌بینیم که دولت تنها ۱۰، ۲۰ درصد افزایش حقوق اعمال کرده است.

نماینده سابق مجلس درباره احتمال بهبود اوضاع بعد از انتخابات مجلس، می‌گوید: عملکرد دولت سیزدهم مردم را به خاک سیاه نشانده است. این دولت اگر بنا بود کاری به نفع مردم بکند، در این ۱۹ ماه، فرصت داشت که خودی نشان بدهد. از دولتی که ۱۹ ماه کاری نکرده و فقط نق زده و هوش و حواسش هنوز در فضای انتخابات است، شما انتظار دارید از این به بعد بتواند کاری کند؟

نمی‌شود با چند هزار رای برای ۸۵ میلیون ایرانی تصمیم گرفت

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی می‌گوید: اگر فضایی در کشور ایجاد می‌شد که تضارب افکار داشته باشیم و احزاب و گروه‌های سیاسی موجه با پایگاه مردمی وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شدند، شاید مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم بیشتر بود. به باور من، تیغ شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها باید کمی کُندتر شود. نمی‌شود فردی با چند هزار رای و در یک فضای سرد انتخاباتی وارد بهارستان شود و برای ۸۵ میلیون ایرانی تصمیم بگیرد.


بیشتر بخوانید: کسانی که در انقلاب نقش نداشتند در مراکز قدرت لانه کردند/ عده‌‎ای می‌خواهند لاریجانی رئیس جمهور و باهنر رئیس مجلس شود


وی با بیان اینکه جایگاه مجلس در دوره یازدهم نسبت به مجلس دهم، بی‌نهایت تضعیف شد، گفته:  مجلس یازدهم به گونه‌ای عمل کرد که جایگاهش را در بین مردم از دست داد. وضعیت به جایی رسیده که بسیاری از مردم در فضای مجازی، رویکردشان به مجلس فقط حاوی جوک و طنز شده است. برخی نماینده‌های مجلس، سرشان به زندگی خصوصی مردم است، در حالی که باید به این افراد گفت شما‌ها نماینده مردم هستید و باید مراقب دولت باشید. همین عدم مراقبت از دولت باعث شده کلاه گشادی بر سر مجلس و مردم در دو لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برود. در دو لایحه بودجه اخیر، بسیاری از ردیف‌های بودجه حذف شده است؛ با تاسف باید گفت نقش نظارتی مجلس نابود شده است.

در یک انتخابات رقابتی، ابراهیم رئیسی تک دوره‌ای خواهد شد

این نماینده مجلس دهم با اشاره به صفت «انقلابی» برای مجلس یازدهم، می‌گوید: با این رویکرد و عدم‌نظارت مجلس، واقعاً دلم برای رهبری می‌سوزد. این مجلس با کارنامه‌اش، لیاقت مدالی که رهبر معظم انقلاب به آن‌ها داد را نداشت.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی به جنجال‌های اخیر بر سر واگذاری خودرو‌های رانتی به نمایندگان مجلس گفته: برخی آقایان خودروی شاسی بلند و رانت یک میلیارد تومانی گرفتند و در توجیه می‌گویند این خدمات رفاهی است. این حرف‌ها در حالی زده می‌شود که خیلی از مردم توان خرید یک پاکت شیر را ندارند یا اصلا شکر در بازار پیدا نمی‌شود. برای مردم، نان، پنیر، شیر و شکر آرزوست، بعد نماینده مجلس انقلابی می‌گوید این خودرو‌های شاسی بلند، خدمات رفاهی است. خوب است مردم، رفاه خودشان را با نماینده‌ها مقایسه کنند.

او افزود: باید پرسید این مجلس، مجلس انقلابی است؟ من قطعاً می‌گویم نیست. مجلسی که مردمش را از انقلاب ناامید کند، انقلابی نیست. همچنین دولتی که با عملکردش، تورم، فقر، بیکاری و افزایش طلاق را به بار بیاورد، دولت مردمی نیست.

وی می‌گوید: به نظر من، در انتخابات مجلس پیش رو، ۹۰ درصد افرادی که امروز در بهارستان حضور دارند، رای نخواهند آورد و اگر در انتخابات ریاست جمهوری، رقابتی شکل بگیرد، یا حتی یک نامزد جدی وارد رقابت با رییس جمهور فعلی شود، حتماً آقای رئیسی، رییس جمهور یک دوره‌ای خواهد شد؛ مگر اینکه برای او دروازه خالی ایجاد کنند و به لطف فقدان رقابت، فضا را برای رای‌آوری‌اش مهیا کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
خالدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
6
27
ریسی چکاره است؟؟ این بنده خدا هم مثل خاتمی احمدی روحانی هاشمی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
4
8
آقایان بدانید که فرصت شما هم تمام شد. ثابت کردید که شما هم آزادی فقط برای خودتان می خواهید.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
3
26
جناب انتخابات در ایران وجود نداره همش انتصاباته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
1
23
دروازه باز شدن همانا و اوج گرفتن اعتراضات همانا......درصد بالای مردم هم که رآی بی رآی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
3
26
این سید ابراهیم رئیسی که من دیدم در مقابل دروازه خالی هم قرار بگیرد توپ را به اوت می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
خخخخخ
چه بامزه گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
1
3
شما هم سوپاپ اطمینان هستید نظرهای تتد و خشمگین رو نمایش میدید ولی نظراتی که به علت و ریشه های مشکل میپردازه سانسور میکنید . اولش تعجب کردم چگونه در یک دیکتاتوری یه رسانه اینجوری نظرات رو منعکس میکنه ولی الان مطمئنم شما هم از ابزار همین دستگاه هستید
نظرات شما
پیشخوان