تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

واکنش اسلامی به اظهارات گروسی درباره بعید بودن احیای برجام: آژانس مسئول مذاکرات نیست

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به اظهارات اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مذاکرات احیای برجام گفت: آژانس مسئول مذاکرات نیست؛ این مسئولیت به عهده گروه ۱+۵ است.

واکنش اسلامی به اظهارات گروسی درباره بعید بودن احیای برجام: آژانس مسئول مذاکرات نیست

رویداد۲۴ محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات گروسی مبنی بر اینکه بعید است در ماه های آینده برجام احیا شود، اظهار کرد: آژانس مسئول مذاکرات نیست، این مسئولیت به عهده گروه ۵+۱ است.

وی توضیح داد: روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و معاهده ان پی تی برقرار است و نظارت ها ادامه دارد و هیچ خدشه ای در آن نبوده و خللی به وجود نیامده است و تداوم دارد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در بحث برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی طرف مذاکره نیست.

وی ادعای خبرگزاری بلومبرگ برای کاهش نظارت ها را رد کرد و در رابطه با برقراری مذاکرات گفت: روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار است و در حال تدوام است.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برای اکتبر ۲۰۲۳ تحریم های تسلیحاتی کشورمان لغو خواهد شد، بیان کرد: بله طبق برجام باید تحریم تسلیحاتی لغو شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی در مصاحبه با شبکه سی بی سی کانادا گفته است: توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در ماه مارس سال میلادی جاری (اواخر اسفند ۱۴۰۱)، گامی در مسیر صحیح بود و به نفع تمام طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود.

وی در عین حال بیان داشته است: به نفع تمامی طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد اسلامی ، برجام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
3
من هم میگویم با توجه کارشکنی های بعضی از افراد برجام هیچ زمانی به نتیجه نخواهد رسید
رایش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
1
برجام
برای
سوریه
لبنان
فلسطین
عراق
خوب هست
ن ه
برای ملت رنج دیده ام
نظرات شما
پیشخوان