تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد

یحیی گل محمدی کیست؟

مردم، حتی استقلالی‌ها یحیی گلمحمدی را تحسین می‌کردند و از طرف دیگر چهره‌هایی مثل حمید رسایی خواستار برخورد قضایی با یحیی گلمحمدی می‌شدند. همچنین افکار عمومی جای خالی اسم در لیست مربیانی که فدراسیون از آن‌ها برنامه خواسته بود را به واکنش‌های او در روز‌های ملتهب کشور ربط دادند. او اخیراً قهرمانی پرسپولیس را هم در کارنامه افتخارات خود ثبت کرده است.

مربی پرسپولیس کیست؟

رویداد۲۴ سعید شمس: یحیی گل محمدی از مربیان موفق فوتبال ایران است. او که چهره‌ای پرسپولیسی شناخته می‌شود، سه قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در سوپرلیگ و همچنین سابقه فینالیست شدن در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه پربارش دارد. امروز نیز تیم فوتبال پرسپولیس تهران با کسب ۶۶ امتیاز از ۳۰ بازی موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم فوتبال ایران شد. این هشتمین قهرمانی این تیم در لیگ برتر و پانزدهمین قهرمانی در ادوار مختلف لیگ بود. 

بیوگرافی یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی در بیست و هشتمین روز از اسفند ۱۳۴۹ در میناباد اردبیل دنیا آمد. او فارغ التحصیل فوق دیپلم دانشسرای تربیت معلم در قم است که در دهه هفتاد خطاطی و زبان انگلیسی تدریس می‌کرد و حالا نه به عنوان دبیر بازنشسته که بیشتر به عنوان یک مربی فوتبال شناخته می‌شود. یحیی گل محمدی به عنوان شغل دوم یک قهوه خانه سنتی دارد و یک مرکز آرایشگاه بنام هنر پرشیا نیز به او تعلق دارد.

مربی پرسپولیس کیست؟

مربی پرسپولیس کیست؟

یحیی گل‌محمدی بیشتر دوران حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن را در تیم فوتبال پرسپولیس بازی کرد. او نخستین‌بار به عنوان بازیکن فوتبال در سال ۱۳۶۸ در تیم فوتبال تراکتورسازی بازی کرد. دو سال بعد با پورا قرارداد بست. گل محمدی چهار سال در پورا بازی کرد و بعداً در سال ۱۳۷۴ با پرسپولیس قرارداد بست و کار خود را با استانکو پوکله‌پوویچ آغاز کرد که در اولین فصل در لیگ قهرمان شد. در سال ۱۳۷۸ به باشگاه فولاد اهواز رفت و پس سه فصل به پرسپولیس بازگشت. در سال ۱۳۸۴ یحیی برای عقد قراردادی سودآور با صبا باتری از پرسپولیس جدا شد. بسیاری از منتقدان نسبت به موفقیت وی در این تیم تازه بنیان‌گذاری شده، تردید داشتند، اما صبا باتری با کمک گل محمدی و دیگر بازیکنان، با بردن جام حذفی همه را غافلگیر کرد و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوب ظاهر شد او تا سال ۱۳۸۵ در صبا بازی کرد و به عنوان بازیکن فوتبال، بازنشستگی خود را اعلام کرد.

افتخارات یحیی گل محمدی 

یحیی گلمحمدی سه عنوان قهرمانی در لیگ آزادگان و یک جام حذفی با پرسپولیس دارد. او همچنین در سال ۱۳۸۴ به همراه صباباتری در سوپرجام قهرمان شد. این تعداد کمِ قهرمانی گل محمدی دو دلیل دارد که اول به بیماری و دروی از فوتبال و دوم جدایی از پرسپولیس و رفتن به فولاد اهواز است.

یحیی گل محمدی؛ مربی

یحیی گل محمدی در هفتمین دوره لیگ برتر مربیگری اش را از صباباتری شروع کرد و در طول ۱۵ سال اخیر در تیم‌های صباباتری، تربیت یزد، نساجی مازندران، راه آهن، پرسپولیس «بار اول»، نفت تهران، ذوب آهن، اصفهان، گل ریحان البرز، تراکتورتبریز، شهرخودرو و برای بار دوم در پرسپولیس مربیگری کرده است.

بیوگرافی یحیی گل محمدی

افتخارات مربیگری گل محمدی

یحیی گلمحمدی برای اولین بار در نفت تهران کارایی‌اش را به عنوان مربی موفق نشان داد. در واقع اولین عنوان مهم نفت تهران که چند سال پیش منقرض شد، رسیدن به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان با مربیگری گلمحمدی بود. او با ذوب آهن هم دو بار قهرمان جام حذفی شد و یک بار هم در سوپرجام برنده شد. گل محمدی برخلاف دوره اول مربیگری در پرسپولیس که ناکام بود، در دوره دوم که از ۲۳ دی ماه ۹۸ شروع شد، با سه عنوان قهرمانی در لیگ برتر و یکبار فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شدن نشان داد، در حال حاضر یکی از برترین مربیان فوتبال ایران به شمار می‌رود.

 

مربی پرسپولیس کیست؟

بیوگرافی یحیی گل محمدی


بیشتر بخوانید: امیر قلعه‌ نویی کیست؟


یحیی گل محمدی در تیم ملی

یحیی گل محمدی برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ توسط علی پروین به تیم ملی پیوست و برای آخرین بار در دومین بازی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ برابر پرتغال پیران ملی را بر تن کرد. او در این مدت در یک دوره بازی‌های آسیایی حاضر بود که در سال ۲۰۰۲ به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد. او همچنین عضوی از تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۰۴ بود که زیر نظر برانکو به مقام سومی رسید و نقطه پایانی بازی‌های ملی یحیی گل محمدی جام جهانی آلمان بود که برابر مکزیک ۹۰ دقیقه بازی کرد و برابر پرتغال در دقیقه ۸۰ به دلیل مصدومیت تعویض شد تا با بازی‌های ملی برای همیشه خداحافظی کند. گل محمدی در ۷۵ بازی ملی ۵ گل زد.

گل یحیی گل محمدی با طعم گس

تیم ملی فوتبال در ۲۴ آبان در ورزشگاه آزادی برابر مکزیک در دیدار برگشت پلی آف جام جهانی ۲۰۰۲ به یک بر ۲ بر صفر نیاز داشت تا جواز حضور در جام جهانی ژاپن و کره جنوبی را بگیرد. حملات ایران فقط در دقیقه ۹۰ و با ضربه سر یحیی گل محمدی گل شد تا ایران حسرت جام جهانی را بخورد و یحیی با چشمانی اشکبار که عکس این صحنه یکی از ماندگارترین فریم‌های فوتبال ملی است، افسوس گل بی‌اثرش را بخورد.

پنالتی چیپِ بی‌موقع یحیی

تیم ملی در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۴ برابر چینِ میزبان در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی یک بر یک رسید تا کار به پنالتی بکشد. یحیی گل محمدی در حالی پشت توپ ایستاد که اگر خراب می‌کرد، کار برای ایران تمام شد. یحیی پنالتی‌اش را چیپ زد تا دروازه بان به راحتی توپ را بگیرد و کارِ ایران در جام ملت‌ها تمام شود و عادل فردوسی پور آن جمله معروف را بگوید «این چه وقت چیپ زدن بود، آقای گل محمدی»

گل محمدی، گلزنِ جام جهانی

تیم ملی ایران در بازی اول جام جهانی ۲۰۰۶ برابر مکزیک صف آرایی کرد و طبق انتظار اولین گل را هم خورد. اما در حالی که کسی انتظار نداشت، یحیی گلمحمدی سانتر مهدی مهدوی کیا را وارد دروازه کرد تا یکی از مهمترین یا شاید بشود گفت، مهمترین لحظه فوتبالی یحیی گل محمدی رقم بخورد.

نظر گل محمدی درباره مرگ مهسا امینی

یحیی گلمحمدی یکی از سلبریتی‌هایی بود که در پی اعتراض پس از مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد و بعد از آن بنا را بر همراهی با اعتراض‌ها  گذاشت.
«امیدوارم بتوانیم خوب بازی کنیم تا حال دل مردم را خوب کنیم. در مورد مسائل فنی صحبت نمی‌کنم. عزادار افرادی هستیم که از دستمان رفتند؛ چه نیرو‌های پلیس و چه جوانانی که از دست دادیم. در مورد بازی حرف خاصی ندارم چراکه این روز‌ها حال دل خوبی نداریم. در شرایطی که مردم حال دل خوبی ندارند، فوتبال دیگر معنایی ندارد. نمی‌توانم زیادی در مورد بازی و مسابقه صحبت کنم. هم بدون تماشاگر است و هم در روز‌هایی هستیم که اکثریت مردم با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، ناراحت هستند» این سخنان گل محمدی قبل از بازی پرسپولیس و تراکتور و همچنین استوری‌هایی که می‌گذاشت، به ویژه استوری‌ای که در واکنش به دیدار ملی پوشان با ابراهیم رئیسی داشت، شرایط خاصی را پیش او قرار داد. از طرفی مردم، حتی استقلالی‌ها او را تحسین می‌کردند و از طرف دیگر چهره‌هایی مثل حمید رسایی خواستار برخورد قضایی می‌شدند. همچنین افکار عمومی جای خالی اسم گل محمدی در لیست مربیانی که فدراسیون از آن‌ها برنامه خواسته بود را به واکنش‌های او در روز‌های ملتهب کشور ربط دادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یحیی گل‌محمدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
6
درود بر شرفت و قهرمانی مبارکه.من فوتبالی نیستم ولی بخاطر یحیی خوشحالم.پشت مردم رو خالی نکرد.عزیز یک ملت است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
1
0
گل محمدی صورتکی است که پشتش چند تا مربی اروپایی هستند و همچنین کل حکومت و فدراسیون و داور و ...یار چند دهم پرسپولیس بودند تا با تقلب قهرمان شود! درست مثل ناتخابات حکومت وظیفه خودش را خوب بلده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
3
1
کدام مردم
خانواده شهدای امنیت
یا جانیان قتل ارمان علی وردی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان