تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

در پرونده خانه اصفهان چه گذشت؟

بامداد ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، سه متهم پرونده خانه اصفهان اعدام شدند. رویداد۲۴ در این گزارش آنچه در این پرونده گذشته را بازخوانی کرده است.

اعدام متهمان خانه اصفهان

رویداد۲۴ مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی بامداد ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ از اجرای حکم اعدام متهمان پرونده معروف به «خانه اصفهان» خبر داد. «صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی» متهمان پرونده «خانه اصفهان» در ارتباط با سوءقصد به دو بسیجی و یک سرهنگ یگان ویژه (اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی) در ۲۵ آبان سال گذشته (۱۴۰۱) در جریان اعتراضات پاییز در میدان نگهبانی محله «خانه اصفهان» بازداشت، محاکمه و محکوم به اعدام شدند.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی در ارتباط با حکم اعدام این سه نفر نوشته «با هماهنگی قبلی که با یکدیگر داشتند، دست به اقدام تروریستی زده و با کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ماموران اقدام به تیراندازی کردند.» در احکام صادره علیه میرهاشمی، کاظمی و یعقوبی آنچه منجر به اعدام آن‌ها شده، اتهام محاربه از طریق استفاده از سلاح بوده است.

بعد از اعدام این سه نفر، برخی به اجرای حکم اعدام انتقاد کردند. مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل تسنن زاهدان از جمله افراد منتقد بود. فیض‌الله عرب‌سرخی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم از اجرای سریع حکم اعدام محکومان انتقاد کرد. همچنین وزرای چند کشور اروپایی، استرالیا و آمریکا نسبت به اجرای حکم اعدام اعتراض کردند.

عمده انتقادات متوجه نحوه رسیدگی به پرونده «خانه اصفهان» بود. انتقاد نخست این بود که اتهام این سه نفر محاربه بوده و آن‌ها قصاص نشده‌اند. انتقادات دیگر درباره تفسیر جرم محاربه و دست باز قضات برای استناد به آن بود.

محسن برهانی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران در انتقاد از تفسیر موسع اتهام محاربه، در پی اعدام محسن شکاری یکی از معترضان در جریان اعتراضات پاییز گفته بود «هر چاقوکشی، محاربه نیست. هر قدرت‌نمایی با چاقو، محاربه نیست. هر زورگیری، محاربه نیست. هر جرح و قتلی، محاربه نیست. اگر شک کردید باید بگویید محاربه محقق نشده است.‌» برهانی همچنین در یادداشتی که شنبه ۲۶ آذر در اینستاگرامش منتشر کرد، نوشت: «ذیل ماده ۲۹۷ تصریح شده است اگر شخص به انگیزه شخصی سلاح بکشد، محارب نیست. این انگیزه کاملاً مرتبط با آن است که محارب باید نگاه به عموم مردم داشته باشد. لذا اگر نسبت به مأموری سلاح کشید، این انگیزه شخصی است و وی اساساً با مردم طرف نبوده است، بلکه با مأمور طرف بوده و انگیزه‌اش تقابل با اوست.»

نقد «محارب» بودن یا نبودن، بحثی حقوقی بود که میان حقوقدانان نیز اختلاف نظر وجود دارد و طبیعتا آنچه مورد استناد قرار می‌گیرد، نظر قوه قضاییه است. اما آنچه در پرونده «خانه اصفهان» بسیار بحث‌برانگیز بود، «تروریستی بودن یا نبودن» آن واقعه بود که با توجه به روایت‌های مختلفی که از آن حادثه وجود داشت، طبیعتا اختلافات زیادی هم نسبت به آن وجود داشت. اولین خبر توسط خبرگزاری فارس در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۱ یعنی همان روز حادثه «خانه اصفهان» در ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه شب منتشر شد. خبرگزاری فارس اعلام کرد «حوالی ساعت ۲۱ چهارشنبه، در منطقه خانه اصفهان دو نفر موتورسوار نیرو‌های مدافع امنیت مستقر در خیابان را به رگبار بستند.» فارس نوشت «در این حادثه تروریستی دو تن در صحنه تیراندازی به شهادت رسیدند و دو نفر دیگر در یکی از بیمارستان‌های اصفهان بستری شدند.»


بیشتر بخوانید: محسن شکاری اولین اعدامی اعتراضات ۱۴۰۱ که بود؟


اعدام خانه اصفهان

خبر دوم توسط خبرگزاری صدا و سیما و به نقل روابط عمومی سپاه پاسداران در اصفهان منتشر شد. این بار «دو موتورسوار» به «شش نفر با سه موتورسیکلت» تغییر کرد و عمق عملیات را هم گسترش داد. در گزارش فارس گفته شده بود که «نیرو‌های مدافع امنیت مستقر در خیابان» به رگبار بسته شدند، اما در خبر صداوسیما اعلام شده بود که «یک  پایگاه بسیج به رگبار بسته شد»

حادثه خانه اصفهان

خبرگزاری فارس صبح روز ۲۶ آبان اطلاعیه‌ای را تحت عنوان «اطلاعیه حمله تروریستی به حوزه بسیج در اصفهان» منتشر کرد و در آن به نقل از روح‌الله حکیمی‌فرد مسئول روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان، اطلاعیه منتشر شده حوزه بسیج را کذب خواند. البته او تایید کرده که «شامگاه چهارشنبه مورخ ۲۵ آبان ماه، عوامل تروریستی به سمت نیرو‌های مدافع امنیت تیراندازی کرده‌اند و ۲ نفر از نیرو‌های بسیجی به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.»

۲۹ آبان ماه صدا و سیما ویدئویی از زمان بازداشت، اعتراف دستگیرشدگان و تصاویر دوربین‌های مداربسته از محل حادثه منتشر کرد. در این ویدئو، یک موتورسوار هنگام عبور از کنار مردم، چند ثانیه می‌ایستد و با چند نفر صحبت می‌کند. در این تصاویر تیراندازی و اسلحه دیده نمی‌شود.

بخش دیگری از ویدئوی دوربین مداربسته مربوط به ساعت ۱۰ و ۹ دقیقه شب است که در آن فردی با یک وسیله شعله‌ور به سمت خیابان می‌دود و صدا و نور انفجار هم دیده می‌شود. احتمالا این صدا و نور متعلق به همان جسم مشتعل است و به کلت یا کلاشینکف مربوط نمی‌شود. این مسئله از آنجا محل سوال بود که در فهرست اتهامات سه محکوم پرونده، تیراندازی با کلاشنیکف و کلت ذکر شده نداشته باشد. البته این احتمال وجود دارد که فیلم‌های دیگری وجود داشته که منتشر نشده است. با این حال در فیلمی که از دوربین‌های مداربسته منتشر شده، خبری از اسلحه نظامی نیست.

فیلم دوربین مداربسته حادثه خانه اصفهان

در این ویدئو فردی که مشخص نیست چه کسی است، از مقابل یک پایگاه بسیج عبور می‌کند و می‌گوید «این یکی از پایگاه‌های مهمه» گوینده این جملات مشخص نیست. یکی از متهمان در اعترافاتش گفته هدف از فیلمبرداری این بوده که آن را برای مجاهدین بفرستند.

در یک پلان، گفت‌وگوی دو نفر در چت اینستاگرام منتشر شده که یکی از آن‌ها از دیگری خواسته هشتگ «زن، زندگی، آزادی» بزنند تا دلگرم شوند. دیگری با لهجه اصفهانی می‌گوید «تا تیم نشیم فایده نداره. میام می‌بینمت حضوری فقط یه تیم مسلح می‌خوایم همین»

ظاهرا یکی از دلایلی که عنوان تروریستی برای حادثه اصفهان استفاده شده است، استناد به همین مکالمه و همچنین ویدئویی است که از لحظه اقدام منتشر شده است.

فیلم لحظه عملیات حادثه خانه اصفهان


بیشتر بخوانید: محمدمهدی کرمی که بود و چرا اعدام شد؟


یکی از مواردی که در ماجرای خانه اصفهان مطرح شد، اعتراف محکومان پرونده است. اعترافات متهمان در برنامه‌های متعدد منتشر شده که بخشی از آن در جلسات دادگاه و بخشی در برنامه‌های تولید شده صداوسیما بوده است. صداوسیما فیلم اعترافات «مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی» را پخش کرده است. در برنامه پخش شده، هر سه نفر در محلی خارج از زندان و با لباس عادی در خصوص شب حادثه صحبت کرده و از دسترسی خود به «اسلحه» می‌گویند و این که «یک‌سری تیراندازی» انجام داده‌اند و حضور افراد دیگری که «تیراندازی» کرده‌اند را هم تایید می‌کنند، اما صحبتی از شلیک به نیرو‌های امنیتی نکردند.

در تاریخ ۲۵ دی سال گذشته (۱۴۰۱) حکم کاظمی و یعقوبی و میرهاشمی هر کدام بین ۵ تا ۱۰ سال حبس تعیین شده بود. آنچنان که رییس دادگستری استان اصفهان به خبرگزاری میزان گفته بود، هیچکدام از احکام صادره اعدام نبوده است.

جزییات پرونده خانه اصفهان

پرونده خانه اصفهان از سال گذشته در دست بررسی است و طی هفت هشت ماهی که از زمان رسیدگی به پرونده می‌گذرد، مطالب مختلفی درباره آن بیان شده است. احتمالا به دلیل همین روایت‌های متعدد، اعدام متهمان پرونده خانه اصفهان به تعویق افتاده بود. روز ۲۷ اردیبهشت خبرگزاری میزان متعلق به قوه قضاییه در خبری نوشت اعدام محکومان پرونده صحت ندارد و حتی تهدید کرد که با شایعه‌سازان برخورد خواهد شد. با این حال یک روز بعد از انتشار این خبر در رسانه رسمی قوه قضاییه، حکم اعدام اجرا شد.

دلیل اعدام متهمان پرونده خانه اصفهان

مجید کاظمی در ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ در یک تماس صوتی با نزدیکان خود گفته که اعترافات خود را قبول ندارد و هیچ سلاحی به همراه نداشته و کسی را نکشته است. مجید کاظمی می‌گوید: «نه اسلحه‌ای داشتم و نه کاری کردم خودشان گفتند اینها را بگو.»

به جز این فایل صوتی، نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که در آن امضای یعقوبی، میرهاشمی و کاظمی دیده می‌شود. آنها در این نامه خطاب به مردم خواسته‌اند که نگذارند اعدام شوند زیرا بی‌گناه هستند. تاریخ امضای این نامه دو روز قبل از اعدام آنهاست.

پرونده خانه اصفهان

فیلم اعترافات متهمان پرونده خانه اصفهان

البته اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان به اظهارات کاظمی پاسخ داده و گفته «صحبت‌های خلاف واقعی مطرح کردند که کذب بودن آن بر اساس اعترافات خود متهمان ثابت شده است.»

او گفته «بعد از صدور حکم متهمان پرونده موسوم به خانه اصفهان در دادگاه بدوی، به متهمان در زندان اجازه داده شد با خانواده‌های خود تماس بگیرند، اما متهمان پرونده در تماس با بیرون از زندان مطالب خلاف واقعی را مطرح کردند که کذب بودن این ادعا‌ها براساس مستندات موجود در پرونده و اعترافات خود متهمان اثبات شده است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۵
ناشناس
|
Turkey
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
50
7
حمایت از تروریست ها و قاتلین شغل شریف اصلاح طلبان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
این یکی از شغل های محمد حیدری مدیر رویداد 24 است که در سال 94با حمایت وزیر پاکدست راه اخوندی انتخاب شد.
البته می ذانم که شما این مطلب را مانند تمام مطالب سانسور خواهی کرد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
5
30
الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
6
40
رفتند رویداد! دیگه تموم شد....دیگه تموم شد ...فقط یه غم بزرگ یه درد بی درمان رو قلب ما گذاشتنو رفتن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
تروریست تسلیت
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
یه نفری زیر کامنتا چرت مینویسی نوبت تسلیت ما هم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
2
29
اگر خدا جای حق نشسته خون ....
پاسخ ها
راهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
فقط ما خودمون رو داریم
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
7
29
با تشکر ازتون که به این موضوع مهم پرداختید آن هم بی طرفانه و واقع بینانه نه مثل خبرگزاری های وابسته و سناریو درست کردن های نخ نما برای انحراف افکار عمومی.
هر چه بود در روایت های آقایان چه در صدا و سیمایشان چه خبرگزاری هایشان همه و همه اخبار ضد و نقیض بود که میترسم اگر موضوع را باز کنم نظرم سانسور بشه.در هر صورت این اتفاق افتاد و باز هم مردم بیتفاوت و ساکت نشستند ....
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
36
6
متاسفانه قیافه های فتوژنیکی ندارند که بشود برایشان دلسوزی کرد؟
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
بایدم اینو بگی قیافه های قبل و بعد توی دادگاهو با هم مقایسه کن آقااااااای فتوژنیک اصل!!!
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
آره. فتوژنیک خواستی ، توحکومتی ها پر آسیا مثل ضرغامی، جنتی، احمد خاتمی و‌‌‌‌‌....
راهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
6
32
فقط ایجاد ترس و رعب و جوونهایی که پر پر میشند.
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
یه مشت قاتل بودن
کیقباد ساسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
6
31
این بچه ها کاری نکرده بودند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
دلفین ها هم پرواز میکنن
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
از خدا هر کاری بر میاد حتا پرواز دلفینها
ناشناس
|
Sweden
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
6
36
در کدام جای دنیا و در چه دوره از تاریخ بشر حکومتی توانسته مشکلاتش را با مردم از طریق اعدام حل کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
شاه این همه کشت حکومتش باقی موند؟؟؟پس حکومت .... باقی نمیمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
6
29
ان شاله بزودی انتقام خون .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
زارت
راهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
همه وجودم خشم انتقامه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
33
9
وقتی قاتلان مظلوم می شوند؟......تطهیر قاتلان توسط سعودی نشنال و شبکه استعماری بی بی سی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
عزیز ...به سعود توهین نکن دیگه داداش شدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
6
30
ایشالا تقاصش را پس خواهند داد. اعتراف ... ا... برای گرفتن جان مردم! اف بر شما.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
برو تو قفست
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
29
5
خداکنه تواتیش جهنم بسوزین .اخه شما وجدان ندارین .که این کارارومیکنید به خاطر پول .شما انسان نبودید شماحیوانیدحالا برید توجهنم باهم خوش باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
مغزهای پوسیده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
اتفاقا اینا مغزشون پوسیده نیست.بخاطر حقوق ومزایا دهن کثیفشون رو باز میکنن و وجدانشون رو حراج
پروانه سلخشوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
28
7
تطهیر جنایت کاران....چرا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اسم ابجیت امنه سادات رو به عنوان نام بنویس نه سلحشوری !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
35
9
از صورت منحوس شان شرارت می بارد.....لعنت بر این اراذل و اوباش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
خدا کنه معیار قضاوت قوه قضاییه هم مثل شما ظاهرشون نبوده باشه من که بعد نمازم برا هر سه تاشون فاتحه خوندم چون خوابشون رو دیدم میگفتن بگو ما نکشتیم کسی رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اهالی البانی نشین تسلیت....
حجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
4
6
یه جای متنن نوشتین که در دی ماه 401 حکمشون اعدام نبوده و عکس صفحه خبر رو هم گذاشتین و زیر یه قسمتهاییش رو خط قرمز کشیدین... در حالی کمی قبل از همون خط قرمزهای شما نوشته اعدام! و بعد حبس رو نوشته! درست ببینید! بعد تحلیل بزنید!
عبد الله
|
United States of America
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
19
3
یارو جنایت کرده نیروی امنیتی مملکت را زده بعد شما با این تفکراتتون بعداز آخوندها چگونه میخواهید مملکت داری کنید ؟؟!!تحت تاثیر منافقین وبهاییان و تجزیه طلب ها وبقیه اوباش قرار میگیری دری وری می بافی مگه آن قاضی کیه ؟؟!!منم تویی فامیل من فامیل. شما قاضی هم همین مردم هست مگه همین جوری میشه ومیتونه سه تا جوان را حکم اعدام بده !! چرا بعضی ها اینقدر تحت تاثیر پمپاژ اسکولیسم شبکه های صهیونیستی وبهایی هستند؟؟؟!!!
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خیلی ساده ای . از این الکی تر هم می تونن حکم اعدام بدهند .
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
8
2
من مخالف اعدام این افراد هستم!
شما در مخالفت با اعدام اینها عمداً دروغ مینویسید اولاً با استناد به گزارش روزنامه‌ها خلط مبحث میکنید چون روزنامه مثل شما چیزی مینویسه که الزاماً درست و دقیق نیست. بعد هم در سندی که خودتون منتشر کردین هر سه نفر محکوم به اعدام شده بودند ولی شما زیر ۱۰ سال حبس رو خط میکشید یعنی عامدانه دروغ به خورد مخاطب میدین!

من مخالف اعدام این افرادم!
اما برای رویداد۲۴ هدف وسیله رو توجیه میکنه واسه همین براحتی دروغ مینویسین و ترویج دروغ و دغل میکنین یعنی بعنوان یک رسانه زرد وقیحانه و آگاهانه حداقل باندازه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
اینها ماکیاول کوچولو هستن.
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
22
5
...تو روحشون ب درک واصل شدند
پاسخ ها
مفعول مدنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اقای محمد حیدری مدیر محترم هلدینگ 24و دوستان تسلیت...
پروانه سلخشوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
5
2
اراذل و متجاوزین به بهشت نخواهند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
3
7
خدا نابودتون کنه انشالله
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
3
8
ظاهرا یکی از دلایلی که عنوان تروریستی برای حادثه اصفهان استفاده شده است، استناد به همین مکالمه و همچنین ویدئویی است که از لحظه اقدام منتشر شده است.
به استناد به همین مکالمه حکم محاربه دادن به این سه تا بدبخت. حالا معلوم نیست این سه تا کدوم بدبخت بودن ایا قبلا سو سابقه ای چیزی داشتن!
سامان
|
Estonia
|
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
0
سلام و خسته نباشید.
بعید میدونم نویسنده این مقاله نمی داند به نام و نام خانوادگی نوشته شده روی یک نامه نمی گویند امضاء.
متاسفانه برای شعور مخاطب ارزش قائل نیستین.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان