تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

مراسم اختتامیه دومین دوره پارلمان دانشجویی برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین دوره پارلمان دانشجویی به همت مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه در تالار شهید مدرس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پارلمان دانشجویی

رویداد۲۴ مراسم اختتامیه دومین دوره پارلمان دانشجویی به همت مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه در تالار شهید مدرس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که شبیه سازی صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود زنگ شروع صحن پارلمان دانشجویی توسط هیات رییسه به صدا درآمد و دستور جلسه صحن قرائت شد. طی این نشست دانشجویان یوسف رضا زارع ایوکی در نقش رییس مجلس، محمد حسین محتشمی پور نایب رییس، محمد ابراهیم فرقانی در جایگاه دبیر و محمد فضلی به عنوان ناظر صحن شبیه سازی شده را اداره نمودند.

در ادامه این جلسه لوایح پیشنهادی کمیسیون‌های تخصصی شبیه سازی در پارلمان دانشجویی مورد بررسی نمایندگان پارلمان قرار گرفت. روند بررسی لوایح بدین صورت بود که ابتدا سخنگوی کمیسیون مفاد لایحه را قرائت کرده و سپس نمایندگان مخالف و موافق به بیان نظرات خویش پرداخته و در ادامه نماینده مرکز پژوهش‌های شبیه سازی در پارلمان دانشجویی نماینده مرکز در مورد لایحه را بیان کرده و در انتها نمایندگان پارلمان به لایحه پیشنهادی رای دادند.

در میانه مراسم بابک نگاهداری به عنوان سخنران ویژه مراسم اختتامیه پارلمان دانشجویی گفت: یکی از اهداف مرکز پژوهش‌های مجلس برگزاری جلسات در قالب رویداد‌ها و نشست‌های دانشجویی است تا بتوانیم بهترین استفاده را از ظرفیت نسل جوان تحصیلکرده و نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در شرایط بحرانی کشور اتخاذ کنیم، براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری باید آماده سازی و توانمندی نخبگان جهت مدیریت و حکمرانی آینده کشور مهیا شود؛ بنده علاقمندم که زمینه را برای آشنایی جوانان با روش‌های حکمرانی و مدیریت کشور آماده کنم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: حکمرانی اقدامی نخبگانی است و حضور کمرنگ نخبگان در مسئولیت‌های مختلف کشور آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت. باید موانع مختلفی از قبیل عدم همخوانی علم وعمل، عدم تطبیق دروس دانشگاه‌ها و یا نداشتن مهارت اساتید را برطرف کنیم، آنچه امروز کشور نیاز دارد حل نوآورانه مسائل است دقیقا مثل همین فعالیتی که شما در این یک ماه انجام دادید.

نگاهداری در پایان صحبت‌های خویش خاطر نشان کرد: بزرگترین عامل موفقیت کشور مردمی سازی است که در سایه آموزش، توانمندی، افزایش آگاهی و دانایی مردم نسبت به اداره کشور اتفاق می‌افتد؛ رفتار‌های پوپولیستی با روح مردم سالاری در تضاد است به گونه‌ای که شفاف سازی برای مردم جامعه‌ای قوی و آگاه به دنبال دارد که مبارزه با فساد را به همراه خواهد داشت.

در انتهای مراسم نیز بابک حمیدیا رییس مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با تاکید بر اینکه این ماراتن شبیه سازی نتیجه یک ماه تلاش نخبگان دانشجویی است، گفت: بسیار خرسندیم که دومین دوره پارلمان دانشجویی مسیر اصلی خود را طی کرده و امروز در قالب دغدغه‌های روزمره و مشکلات عمومی کشور از زبان دانشجویان مطرح شد.

وی در پایان یادآور شد: تلاش می‌کنیم این رویدادها، همایش‌ها و کلاس‌ها ادامه دار باشد تا بتواند نسل آینده را توانمند کند، اما باید بپذیریم آنگونه که می‌اندیشیدم ساده و دست یافتنی نیست، تصمیماتی که در عرصه حکمرانی کلان اتخاذ می‌شود آینده ۸۵ میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، رسیدن به هر جایگاهی در تصمیمات کلان کشوری بی تاثیر نخواهد بود و می‌تواند در آینده دیگران نیز نقش داشته باشد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان