تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

متهم: خواهرم خودسوزی کرد، او را نکشتم

مرد متهم به قتل در بازجویی‌ها ادعا کرد در مرگ خواهرش بی‌گناه است.

متهم: خواهرم خودسوزی کرد، او را نکشتم
رویداد۲۴ مرد جوانی که متهم است به خاطر اختلاف ارثیه، خواهرش را در حادثه آتشینی داخل خودروی شاسی بلندش به قتل رساند، در بازجویی‌ها مدعی شد مقتول خودش اقدام به خودسوزی کرده‌است.

به گزارش جوان، اوایل اردیبهشت ماه به مأموران پلیس تهران خبر رسید برادر و خواهری در یکی از خیابان‌های منطقه تهرانپارس دچار آتش‌سوزی و برای درمان به بیمارستانی منتقل شده‌اند.

با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس راهی بیمارستان شدند و دریافتند در حادثه آتش‌سوزی که داخل خودروی چانگان سفید‌رنگ رخ داده‌است، راننده آن که دختر ۳۴ ساله‌ای به نام ملیحه است به شدت سوخته‌است و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، اما برادرش دچار سوختگی کمتری شده و تحت درمان قرار دارد.

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، تیم پزشکی اعلام کردند ملیحه بر اثر شدت سوختگی به کام مرگ رفته است. بدین ترتیب با اعلام خبر مرگ دختر جوان پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور قاضی محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند.

تیم جنایی در نخستین گام، فیلم صحنه حادثه را که از سوی شهروندی فیلمبرداری و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌بود، بازبینی کرد. فیلم نشان می‌داد ملیحه پشت فرمان خودروی چانگان سفید‌رنگش نشسته و با سرعت کمی در حال حرکت است که برادر ۳۶ ساله‌اش به نام پرویز در خودرو را باز می‌کند و با او درگیر می‌شود. او همزمان با کتک‌کاری خواهرش مایع داخل بطری را روی ملیحه می‌پاشد و با شیئی نیز به او ضربه می‌زند. خواهرش هم سعی می‌کند با حرکت خودرو از دست برادرش فرار کند، اما ناگهان داخل خودرو آتش می‌گیرد و مرد جوان در حالی که آتش گرفته به کنار خودرو پرت می‌شود. دختر جوان هم که آتش بدن او را کامل فراگرفته است، از خودرو خارج می‌شود و با داد و فریاد و درخواست کمک، شروع به دویدن می‌کند تا اینکه لحظاتی بعد مردی با کپسول آتش‌نشانی به کمکش می‌رود و آتش را خاموش می‌کند.

تحقیقات کارآگاهان جنایی نشان داد مقتول و برادرش از مدتی قبل به خاطر ارثیه با هم اختلاف داشته و روز حادثه هم به همین دلیل با هم درگیر شده‌اند؛ بنابراین با به دست آمدن این اطلاعات پرویز با عنوان قاتل خواهرش در بیمارستان تحت نظر قرار گرفت تا اینکه صبح دیروز پس از بهبودی نسبی از بیمارستان به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

در حالی که شواهد و دلایل همگی حکایت از آن دارد مرد جوان در حادثه آتشین خواهرش را به قتل رسانده وی در بازجویی‌ها منکر قتل خواهرش شد و در ادعایی گفت: «من متأهل هستم و همراه همسر و فرزندم زندگی می‌کنم، اما خواهرم پس از مرگ مادرم تا چند ماه قبل همراه پدرم زندگی می‌کرد تا اینکه پدرم نیز فوت کرد. من و خواهرم کارگاه تجهیزات ایمنی وسایل آتش‌نشانی متعلق به پدرم را با هم اداره می‌کردیم. البته پس از فوت پدرم مقداری از ارثیه را تقسیم کرده‌بودیم، اما خانه پدری‌مان را هنوز تقسیم نکرده‌بودیم و در اختیار هر دوی ما بود. البته پدرمان بیمه عمر ۵۰ میلیون تومانی هم داشت و قرار بود من مبلغ ۱۲ میلیون تومان به عنوان سهم بیمه عمر پدرم به خواهرم پرداخت کنم. ما از مدتی قبل به خاطر تقسیم بقیه اموال پدرم با هم اختلاف داشتیم و این اختلافات مشکلات کاری هم برای ما به‌وجود آورده‌بود تا جایی که اداره کارآگاه تجهیزات ایمنی با مشکلاتی روبه‌رو شده‌بود.»

متهم ادامه داد: «ما هر روز با هم مشاجره لفظی و درگیری داشتیم تا اینکه روز حادثه خواهرم نزدیکی خانه پدری‌ام داخل خودروی چانگانش بود و من برای صحبت کردن به سراغش رفتم. ما مثل همیشه با هم جر و بحث کردیم و وقتی درگیری ما بالا گرفت، او بطری پر از بنزین از داخل خودرویش برداشت و تهدید کرد خودش را آتش می‌زند. او مایع داخل بطری را روی خودش ریخت که من چاقویی از داخل خودرویش برداشتم و ناخواسته چند ضربه به او زدم. خواهرم فندکی در دست داشت و من هم او را گرفتم که فندک را روشن نکند، اما او فندک را روشن کرد و ناگهان هر دوی ما آتش گرفتیم.»

متهم در ادامه با صدور قرار بازداشت موقت به اتهام مباشرت در قتل خواهرش به دستور قاضی محمد وهابی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
0
2
خب این ماجرای غم انگیزو که گفتین. تازه اول گفته شد نام خواهرش الهام بوده چرا یه دفه شد ملیحه ..قبلا اون مرد گفته بود با برادرم توافق کردیم سر فروش ارثیه ...بعد اینجا حرفی از برادرِ دیگه ای نیست !!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان