تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

مذاکره با افغانستان درباره حقآبه هیرمند به نتیجه نرسد، از طریق حکمیت و داوری اقدام می‌کنیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: اگر خدایی نکرده موضوع حقآبه هیرمند با مذاکره حل نشود، در خود معاهده پیش‌بینی شده که از طریق حکمیت و داوری مسئله حل می‌شود.

مذاکره با افغانستان درباره حقآبه هیرمند به نتیجه نرسد، از طریق حکمیت و داوری اقدام می‌کنیم
رویداد۲۴ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اختلاف با طالبان در معاهده بین ایران و افغانستان عنوان کرد: در این خصوص ما معاهده کاملاً قابل اتکایی برای حل مشکل داریم و طبق همان از برادران افغانی هم انتظار داریم طبق معاهده عمل کنند. بالاخره مسلمان به عهدش پایبند است.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه این معاهده همه مراحل حل مشکل را پیش بینی کرده است، گفت: در مرحله اول انتظار از دو ملت برادر، دوست و همسایه این است که بر اساس حسن همجواری و از طریق مذاکره و کارشناسی همانگونه که در خود معاهده مصوب پیش‌بینی شده مسئله را حل کنیم. اگر خدایی نکرده با مذاکره مسئله حل نشود، در خود معاهده پیش‌بینی شده که از طریق حکمیت و داوری مسئله حل می‌شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به نظر من اگر طرفین کاملاً خود را پایبند به معاهده بدانند که ما قطعاً خود را پایبند به آن می‌دانیم و برادران افغان هم اعلام کردند که ما پایبند به آن هستیم، لذا نباید مشکل خاصی وجود داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، محمد دهقان
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان