تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

روسیه آمریکا را به «جاسوسی» از طریق هزاران گوشی آیفون متهم کرد

سرویس امنیت فدرال روسیه ادعا کرده است که آژانس امنیت ملی ایالات متحده از طریق یک بدافزار در آیفون به عملیات اطلاعاتی علیه مسکو دست زده‌اند.

جاسوسی با اپل

رویداد۲۴ بنا به گفته این نهاد، برنامه ویروسی که بر روی دستگاه‌های تلفن همراه اپل نصب می‌شده از حفره‌های امنیتی نرم‌افزاری آسیب‌پذیر سوءاستفاده می‌کرده است.

در بیانیه‌ای که سرویس امنیت فدرال روسیه، جانشین کا‌گ‌ب در دوران شوروی، منتشر کرده آمده است: «مشخص شد چندین هزار گوشی از این برند آلوده شده است. آلودگی تنها محدود به مشترکان داخلی نبوده و تلفن مشترکین خارجی در نمایندگی‌ها و سفارت‌های دیپلماتیک در روسیه (از جمله سفارتخانه‌های ناتو)، کشورهای تازه استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی و همچنین اسرائیل، سوریه و چین را نیز شامل می‌شده است.»

مقامات امنیتی روسیه گفته‌اند اطلاعات به دست آمده نشان از «همکاری نزدیک بین اپل و سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده به‌ویژه آژانس امنیت ملی آمریکا» دارد. آن‌ها اپل را متهم کرده‌اند که سیاست اعلام‌شده‌اش در تضمین حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران «با واقعیت مطابقت ندارد».

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای گفته است: «سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده برای چندین دهه از محصولات شرکت‌های فناوری برای جمع‌آوری داده‌های کاربران اینترنت در مقیاس بزرگ و بدون اطلاع آن‌ها استفاده کرده‌اند.»

مقامات امنیتی روسیه درباره این بدافزار و نحوه کار آن جزئیات بیشتری را فاش نکرده‌اند. همچنین هنوز مشخص نشده است که مسکو چگونه این اطلاعات را به دست آورده است.


بیشتر بخوانید: تولید آیفون ویژه اپل مخصوص هکرها!


شرکت اپل و همینطور مقامات امنیتی آمریکا هنوز نسبت به این گزارش‌ واکنشی نشان نداده‌اند.

بر اساس شاخص قدرت سایبری مرکز بلفر دانشگاه هاروارد، ایالات متحده برترین قدرت سایبری جهان است و پس از آن چین، روسیه، بریتانیا و استرالیا قرار دارند.

پیشتر و کمی پس از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در سال گذشته، جاسوسان ایالات متحده و بریتانیا فاش کردند به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتهام جاسوسی ، آیفون
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
بدون استفاده از روش های رمزگذاری، هیچ گوشی امن نیست.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
بدون استفاده از رمزنگاری هیچ گوشی هوشمندی امنیت نداره.
IOS
AndroidOS
همشون یکیا فرق نداره.
نظرات شما
پیشخوان