تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

عقب‌نشینی یا شایعه؟/ کنسرت محسن یگانه برگزار می‌شود؟

مدیربرنامه‌های برخی از خواننده‌ها ممنوعیت کاری را تایید کردند و برخی نیز ترجیح دادند صحبتی درباره این ماجرا نداشته باشند و درخواست کردند به خود هنرمندان استناد شود، زیرا معتقد بودند معمولا اظهارنظر رسمی از سوی نهاد‌های مرتبط در این زمینه مرسوم نیست، زیرا ممنوعیت فعالیت هنرمندان هیچ‌گاه به صورت رسمی و مکتوب اعلام نمی‌شود

عقب‌نشینی یا شایعه؟/ کنسرت محسن یگانه برگزار می‌شود؟
رویداد۲۴ محسن یگانه جمعه آتی کنسرت خود را در تهران اجرا می‌کند؛ این کنسرت می‌تواند نقطه پایانی بر حرف‌و‌حدیث‌هایی باشد که اخیرا درباره او و برخی هنرمندان در فضای مجازی منتشر شده بود.

به گزارش دنیای اقتصاد، طبق این گفته‌ها چند هنرمند از جمله رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره، بابک جهانبخش و امید حاجیلی از سوی نهادی به نام کمیته «پیگیری وضعیت چهره‌ها» از ادامه فعالیت منع شده بودند؛ خبری که اگر چه به‌سرعت از سوی مسوولان نادرست خوانده شد، اما همچنان با اظهارنظر برخی از این هنرمندان و تایید تلویحی آنها، در هاله‌ای از ابهام ماند.

بازتاب این خبر به حدی زیاد بود که وزیر ارشاد را به واکنش واداشت و او گفت: مشخص است که اگر برای کسی در این زمینه مشکلی پیش بیاید، برای برگزاری کنسرت او موافقت نمی‌شود. حال درباره جوسازی‌های رسانه‌ای از همه بخش‌ها خواستم به این‌گونه شایعه‌سازی‌های رسانه‌ای پایان دهند. اجازه ندهیم افرادی با انگیزه‌های مختلف ایجاد التهاب کنند. حوزه فرهنگ و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر ارشاد در عین حال یادآور شد: مثل هر صنف دیگری ممکن است اگر کسی جایی تخلفی کرده باشد، طبق مقررات به آن رسیدگی می‌شود؛ حال اگر به جمع‌بندی برسند، به خود فرد اعلام می‌شود و در کارهایش تاثیر دارد.

محمدمهدی اسماعیلی در پایان تصریح کرد: اینکه یک نفر اعلام کند و کلی خبر ایجاد کند جز شایعه‌سازی چیز دیگری نیست و من از اساس این نوع خبرسازی‌ها را رد می‌کنم. هنردوستان حتما موارد این‌چنینی را از طریق اعلام رسمی وزارت فرهنگ و نهاد‌های متولی در این حوزه دنبال کنند.

با وجود این اظهارات، مدیربرنامه‌های برخی از این خواننده‌ها ممنوعیت کاری را تایید کردند و برخی نیز ترجیح دادند صحبتی درباره این ماجرا نداشته باشند و درخواست کردند به خود هنرمندان استناد شود، زیرا معتقد بودند معمولا اظهارنظر رسمی از سوی نهاد‌های مرتبط در این زمینه مرسوم نیست، زیرا ممنوعیت فعالیت هنرمندان هیچ‌گاه به صورت رسمی و مکتوب اعلام نمی‌شود، مگر در مواردی که هنرمندان قصد فعالیت و برگزاری کنسرت داشته باشند که در آن صورت استعلام منفی می‌شود و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نخواهد شد.

از میان هنرمندانی که در این زمینه با صراحت سخن گفته‌اند رضا صادقی بوده که در گفتگو با ایسنا گفت: «تقریبا دو یا سه هفته پیش به من اعلام شد که دیگر اجازه فعالیت ندارم. ولی نکته جالب ماجرا اینجاست که خبر ممنوعیت کار از سمت وزارت فرهنگ اعلام یا اعمال نشده است، بلکه یک کمیته به نام «پیگیری وضعیت چهره‌ها» که درباره آن اطلاعی ندارم به شرکت «لیما» و مدیر برنامه من آقای میلاد ماهان‌راد، این خبر را اعلام کرد.»

دیروز، اما خبر برگزاری کنسرت محسن یگانه در جمعه آینده منتشر شد و بار دیگر این بحث را داغ کرده است. یک عده می‌گویند با توجه به واکنش‌های منفی که چند روز اخیر شکل گرفت، وزارت ارشاد عقب‌نشینی کرده و برخی هم معتقدند خبر از اساس نادرست بوده است. کنسرت محسن یگانه جمعه ۱۹ خردادماه ساعت ۱۶ در رویال هال هتل اسپیناس برگزار می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برگزاری کنسرت
نظرات شما
پیشخوان