تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

دستور چالش‌ساز قلعه‌نویی به فدراسیون فوتبال/ دعوای جدید در راه است؟

امیر قلعه‌نویی دستور چالش‌سازی به فدراسیون فوتبال داده که این به طور حتم موجب دعوا میان باشگاه‌ها و تیم ملی امید می‌شود.

دستور چالش‌ساز قلعه‌نویی به فدراسیون فوتبال/ دعوای جدید در راه است؟
رویداد۲۴ مشکل بین باشگاه‌ها و تیم ملی امید در کشور‌های دیگر مدت‌هاست حل شده، به این شکل که تیم ملی امید همانند تیم ملی برنامه و بازی‌های دوستانه خود را در فیفا دی برگزار می‌کند، اما در ایران هر کسی سرمربی تیم ملی امید می‌شود، می‌خواهد مدام تمرین و بازی دوستانه بگذارد و باشگاه‌ها هم در کوران بازی‌ها به بازیکنان خود اجازه حضور در اردوی تیم ملی امید را نمی‌دهند و این همیشه سبب دعوا میان باشگاه‌ها و تیم ملی امید می‌شود. از همه بدتر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا کمتر مسابقات را در فیفا دی برگزار می‌کند. در آخرین نمونه مهدی مهدوی کیا حاضر نشد، تیم ملی امید را به بازی‌های کشور‌های اسلامی درقونیه ببرد و تمرینات تیم ملی امید را تعطیل کند.

امیر قلعه نویی امروز بعد از حضور در اردوی تیم ملی امید در این باره صحبت کرد و گفت: «زمانی که برنامه لیگ سال آینده را بررسی می‌کردیم هنوز سرمربی تیم امید انتخاب نشده بود، اما همان روز هم تیم ملی امید را در نظر گرفتیم. تنها مشکلی که در این میان وجود دارد این است که برنامه‌های تیم ملی امید کشورمان در فیفادی‌ها لحاظ نشده است که یک ضعف بسیار بزرگی است که یا از طرف فدراسیون ما است و یا از طرف فیفا. در نهایت قرار شده است یک مصوبه‌ای را هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کند که باشگاه‌های لیگ برتری تحت هر شرایطی بازیکنان امید را در اختیار تیم ملی قرار دهند.»

این مصوبه به نظر توصیه امیر قلعه نویی به فدراسیون فوتبال است، چون تا به حال چنین مصوبه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال اجرایی نشده بود! این در حالی است که طبق قانون فیفا باشگاه‌ها تنها در روز‌های فیفا مجاز به آزاد کردن بازیکنان خود برای حاضر در اردوی تیم‌های ملی در رده‌های سنتی مختلف هستند و هیچ مصوبه‌ای نمی‌تواند آن‌ها را وادار به آزادسازی بازیکنان در روز‌های غیر فیفا کند. جواد نکونام سرمربی تیم فولاد در ماه‌های اخیر به دفعات مانع از حضور محمد امین حزباوی در اردوی تیم ملی جوانان شد و زمانی که اعلام شد، فدراسیون فوتبال می‌خواهد از باشگاه فولاد به کمیته انضباطی شکایت کند، باشگاه فولاد و جواد نکونام اعلام کرد؛ رفتار آن‌ها بنا بر قوانین فیفا است.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان