تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

بند فسخی که پرسپولیسی‌ها نگران می‌کند؛ جدایی ۱۲ میلیاردی بیرانوند؟

دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس بعد از اتمام لیگ بیست‌ودوم حالا چند پیشنهاد برای لژیونر شدن روی میز دارد.

بند فسخی که پرسپولیسی‌ها نگران می‌کند؛ جدایی ۱۲ میلیاردی بیرانوند؟

رویداد۲۴ علیرضا بیرانوند بعد از بازگشت به فوتبال ایران، فصل رویایی را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت گذراند و توانست یکی از ارکان اصلی تیمش پرسپولیس در مسیر رسیدن به ۳ گانه باشد. بیرانوند که در ۲ سال دوری‌اش از پرسپولیس نتوانست روز‌های خوبی را در فوتبال بلژیک و پرتغال بگذراند، شرایطی کاملاً متفاوت را در فصل اخیر در پرسپولیس داشت و توانست به نوعی روی ناکامی‌هایش در دو فصل گذشته سرپوش بگذارد.

بیرانوند که در سودای تثبیت جایگاهش در تیم ملی و البته رسیدن به افتخارات بیشتر در مستطیل سبز به فوتبال ایران بازگشت، توانست همه رویا‌های خود را محقق شده ببیند و درخشش این دروازه‌بان شماره یک در فصلی که گذشت باعث شد تا هم علیرضا بیرانوند به نوعی در عرصه باشگاهی احیا شود و هم اینکه سرخ‌پوشان پایتخت بعد از آنکه یک فصل بدون جام را گذراندند، موفق شدند در حضور بیرانوند به هر ۳ جام ممکن دست پیدا کنند و فصل را در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن به پایان ببرند.

درخششی همراه با رکوردشکنی

دروازه‌بان باتجربه و ملی‌پوش پرسپولیس این فصل چهره مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی بود و در نقش دروازه‌بان شماره یک در درون دروازه سرخ‌پوشان پایتخت ایستاد. بیرانوند به جز دیدار با صنعت‌نفت آبادان که به دلیل محرومیت در درون دروازه پرسپولیس قرار نگرفت، در ۲۹ بازی دیگر دروازه‌بان تیمش بود که توانست ۱۸ کلین‌شیت داشته باشد تا رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک فصل در لیگ‌های شانزده تیمی جابه‌جا شود و علیرضا بیرانوند با تاریخ‌سازی بتواند رکورد تازه‌ای را از آن خود کند.

علیرضا بیرانوند در جام حذفی هم نقش پررنگی در موفقیت پرسپولیس داشت؛ از درخشش مقابل ون‌پارس اصفهان در ضربات پنالتی تا عملکرد درخشان در دوئل با سپاهان، گل‌گهر و استقلال که باعث شد تا در کنار قهرمانی لیگ برتر، سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند قهرمانی در جام حذفی را هم از آن خود کنند و بدون‌شک درخشش بیرانوند، نقش پررنگی در رسیدن به این موفقیت‌ها داشت.

پیشنهاد‌هایی که روی میز بیرانوند است

بیرانوند در شرایطی به پرسپولیس بازگشت که فصل گذشته سرخ‌پوشان پایتخت در خط دروازه مشکل عدیده‌ای داشتند، اما با حضور بیرانوند، شرایط تغییر کرد و او توانست ثبات و آرامش را به دروازه سرخ‌پوشان پایتخت بازگرداند. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی با قراردادی ۳ ساله به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شد که یک‌سال از آن با کسب ۳ جام به پایان رسید، اما در شرایطی که هنوز ۲ فصل دیگر از قرارداد بیرانوند مانده، او می‌تواند از پرسپولیس جدا شود.

دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس در قرارداد خود بندی ۲۵۰ هزار دلاری دارد که می‌تواند در صورت دریافت پیشنهاد خارجی آن را فعال کند. این روز‌ها مدیران باشگاه‌های عربستانی مشغول تقویت تیم خود هستند و در این میان، پیشنهادی هم برای دروازه‌بان ایرانی ارسال شده تا فصل آینده در لیگ عربستان حضور یابد. با توجه به اعداد و ارقام مطرح شده، این احتمال وجود دارد که در تصمیمی غیرمنتظره، با پرداخت هزینه رضایت‌نامه‌اش از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا و به لیگ عربستان برود.

افشین پیروانی سرپرست تیم پرسپولیس البته امید دارد که بیرانوند به قرارداد خود پایبند بماند؛ به‌طوری‌که او شب گذشته در مصاحبه‌ای مدعی شد: «بیرانوند هیچ جا نمی‌رود. تمام بازیکنان آرزوی‌شان است در پرسپولیس بازی کنند. به شایعات توجه نکنید؛ همه بازیکنان در پرسپولیس می‌مانند». با وجود تکذیب پیروانی، هواداران پرسپولیس چشم‌انتظار روز‌های آینده و واکنش بیرانوند به پیشنهاداتش هستند تا به صورت رسمی سرنوشت این دروازه‌بان باتجربه برای فصل آینده مشخص شود.

منبع:  فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان