تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

رئیس پارک ملی کرخه: از ابتدای سال ۲۵ تا ۲۶ هکتار از مساحت این پارک در آتش سوخته است

رئیس پارک ملی کرخه با اشاره به وقوع هفت مورد آتش‌سوزی در جنگل کرخه از ابتدای امسال تاکنون گفت: در این مدت در مجموع ۲۵ تا ۲۶ هکتار از مساحت این پارک در آتش سوخته است.

رئیس پارک ملی کرخه: از ابتدای سال ۲۵ تا ۲۶ هکتار از مساحت این پارک در آتش سوخته است

رویداد۲۴ محمد الوندی با اشاره به موارد وقوع حریق در پارک ملی کرخه اظهار کرد: با گرم شدن هوا و آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی، تقریبا هر روز مواردی از وقوع حریق در پارک ملی کرخه رخ می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای سال تا دو روز پیش، هفتمین مورد آتش‌سوزی در جنگل کرخه رخ داد و در مجموع ۲۵ تا ۲۶ هکتار از مساحت این پارک در آتش سوخت. رئیس پارک ملی کرخه با بیان اینکه عمده درختان این پارک، گز و پده هستند، گفت: با توجه به تراکم پوشش گیاهی در جنگل تقریبا در پی این آتش‌سوزی‌ها حداقل در هر یک متر مربع مساحت، یک درخت یا نهال می‌سوزد.


بیشتر بخوانید: پارک ملی کرخه؛ زیستگاه گوزن زرد


وی عنوان کرد: عمده دلایل این آتش‌سوزی‌ها آتش زدن کاه و کلش توسط کشاورزان و سرایت حریق از مزارع کشاورزی به جنگل است. الوندی افزود: با توجه به اینکه هنوز محصولات اراضی کشاورزی برداشت نشده و هنوز برخی از کشاورزان زمین‌هایشان را برای کشت محصول آماده نکرده‌اند، احتمالا حداقل در ۱۵ تا ۲۰ روز آینده آتش‌سوزی مزارع و سرایت آن به جنگل‌های کرخه ادامه دارد و ممکن است بیشتر از این شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محیط زیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان