تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

عزت‌الله ضرغامی: اگر نمی‌توانید با زبان روز با جوانان حرف بزنید مترجم بگیرید

وزیر میراث فرهنگی گفت: بعضی‌ها آدم‌های خوبی هستند، سواد خوبی دارند، اما زبان‌شان، زبان ۴۰ سال پیش است نمی‌توانید با مردم صحبت کنید، اگر نمی‌توانید، بروید مترجم بگیرید.

اگر نمی‌توانید با زبان روز با جوانان حرف بزنید مترجم بگیرید
رویداد۲۴ عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، با اشاره به فرمایشات رهبری در ۱۴ خردادماه گفت: رهبری در فرمایشات‌شان در ۱۴ خرداد تاکید کردند در دورانی که عصر هوش مصنوعی، عصر کوانتوم و پیشرفت‌های فوق‌العاده سطح بالای علمی است، با زبان ۴۰ سال پیش نمی‌توان با مردم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت‌وگوی ضرغامی را در ادامه می‌خوانید:

من نمی‌بینم کسی این فرمایش رهبری را تبیین کند، ما کار زیاد داریم، اما بعضی اوقات نگاه می‌کنیم و می‌بینیم این فرمایشات رهبری روی زمین می‌ماند. بعضی‌ها آدم‌های خوبی هستند، سواد خوبی دارند، اما زبان‌شان، زبان ۴۰ سال پیش است؛ وقتی شما زبانت برای ۴۰ سال پیش است، رهبری صریحاً به شما آدم محترم می‌گویند با زبان ۴۰ سال پیش نمی‌توانید با مردم صحبت کنید، اگر نمی‌توانید، بروید مترجم بگیرید، اگر مترجم نمی‌گیرید، کسانی که بلد هستند و دارند با این زبان با جوانان صحبت می‌کنند را اگر تشویق نمی‌کنید، حداقل متعرض آن‌ها نشوید.

بر اساس فرمایشات رهبری که نباید با زبان ۴۰ سال پیش حرف زد و باید به زبان روز با جوانان صحبت کرد و لسان قوم به تعبیر ایشان داشت امروز یک عده که به این فرمایشات عمل کنند، متهم هستند و متاسفانه بعضی افراد آن‌ها را مورد هجمه قرار می‌دهند که چرا شما این کار را می‌کنید.

یک روزی ما باید در کشورمان این مسئله را حل کنیم، یعنی فرمایش‌های صریح رهبرمان که جزو محکمات است و با صراحت در آن جلسه تاریخی بیان کردند. اهل رسانه و نظر بیایند توضیح دهند فرمایش رهبری چه مصادیقی می‌تواند داشته باشد هرکسی به نوبه خودش شخصیت‌های فرهنگی و نخبگان جامعه باید سهم و نقشی در تحقق فرمایش رهبری داشته باشند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عزت الله ضرغامی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
3
11
عزت کوتاه بیا، همین که پاتو از رو آثار تاریخی برداری کافیه برا ما
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
10
2
همتون پاچه خواری وکشوررا به گندکشبده ایدوپشت دین ورهبری پنهان شده اید خداریشتون رابکند جای خمینی خالی است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
1
همین ضرغام پاچه خوار که حالا جوان پسند شده چندوقت پیش در برنامه افق کم مانده بود مجری برنامه را که صحبت از جوان گرایی میکرد بزنه جدا نقابها بمرور از چهره ها کنار میرود.
ناشناس
|
Singapore
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
1
1
ابلیس جلوی تو لنگ‌میندازه اطلاعاتی ...
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان