تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

فردوسی‌پور، سوژه اختلاف مایلی‌کهن و قلعه‌نویی!

امیر قلعه نویی و محمد مایلی کهن طی ۲۷ سال گذشته رابطه گرمی با هم نداشته اند و حالا این دو چهره مشهور و قدیمی استقلال و پرسپولیس به واسطه مصاحبه تند مایلی کهن دوباره در تقابل با یکدیگر قرار گرفته اند.

فردوسی‌پور، سوژه اختلاف مایلی‌کهن و قلعه‌نویی!

رویداد۲۴ از زمانی که محمد مایلی کهن هنگام هدایت تیم ملی ایران روی اسم امیر قلعه نویی خط قرمز کشید سالها می گذرد و این دو نفر همواره رابطه پرتنشی با همدیگر داشته اند. 

مایلی کهن بالغ بر یک ماه پیش در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی صراحتا گفت وقتی در زمستان سال ۷۴ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد هیچ تمایلی به دعوت کردن امیر قلعه‌نویی نداشت و اساس کارش بر پایه استفاده از هافبک های جوان تر بود اما بر اساس خواسته علی پروین، امیر را برای پیکارهای انتخابی جام ملت های ۱۹۹۶ دعوت کرد. پس از صعود به این مسابقات، تیم ملی چیزی حدود سه ماه اردو نداشت و دقیقاً یک روز پس از این که استقلال در ورزشگاه آزادی توانستیم نوف باخور ازبکستان را شکست بدهد و راهی مرحله بعدی پیکارهای جام در جام باشگاههای آسیا شود، محمد مایلی کهن اسامی ملی پوشان برای حضور در اردو را اعلام کرد و در کمال تعجب هواداران استقلال، هیچ اثری از نام امیر قلعه نویی که در آن زمان کاپیتان استقلال بود، دیده نمی شد!

محرومیت از جام ملت های آسیا

وقتی در شهریور ماه سال ۷۵ مایلی کهن که در آن وقت سرمربی تیم ملی بود امیر قلعه نویی را دعوت نکرد خیلی ها فکر می کردند کاپیتان استقلال تا قبل از آغاز جام ملتهای ۱۹۹۶ امارات که آذرماه سال ۷۵ برگزار شد، به اردو فراخوانده می شود اما محمد مایلی کهن اعتقادی به چنین کاری نداشت و در نهایت هم امیر را به جام ملت ها نبرد تا سرمربی کنونی تیم ملی جزو مربیانی باشد که در هیچ دوره از رقابت های جام ملتهای آسیا برای ایران به میدان نرفته است.


بیشتربخوانید: حمله عجیب مایلی کهن به قلعه نویی/ فوتبال زیرچتر گروهبان قندعلی است


از دست رفتن تیم ملی

سال ها گذشت و رابطه محمد مایلی کهن امیر قلعه‌نویی با یکدیگر گرم نبود اما طرفین ترجیح می دادند کاری به کار هم نداشته باشند تا اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان در فروردین سال ۸۸ بازی را به عربستان واگذار کرد و پس از برکناری علی دایی، حکم سرمربیگری تیم ملی را به نام محمد مایلی کهن زدند اما این مربی که شرط کرده بود تا پایان هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر یعنی اردیبهشت سال ۸۸ سرمربی سایپا باشد و پس از آن هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. مایلی کهن در بازی سایپا مقابل استقلال مورد کم لطفی گروهی از تماشاگر نماها قرار گرفت و بلافاصله پس از آن بیانیه بسیار تندی علیه امیر قلعه نویی منتشر کرد. مدیران وقت فدراسیون فوتبال هم که تمایلی به کارکردن با او نداشتند، همان بیانیه را به عنوان نامه خداحافظی مطرح کردند تا محمد مایلی کهن به یکی از معدود مربیان فوتبال جهان تبدیل شود که فقط ۱۷ روز سرمربی تیم ملی ایران بود و بدون برگزاری یک بازی طی دومین مقطع سرمربیگری خود در این تیم،  کنار برود!

اختلاف بر سر فردوسی پور

یکی دیگر از سوژه هایی که  باردیگر به صورت غیر مستقیم باعث تقابل میان این دو چهره سرشناس پرسپولیسی و استقلالی شد، ماجرایی بود که در زمستان سال ۹۷ به وقوع پیوست. در آن مقطع امیر قلعه نویی کنایه هایی را به برنامه نود و عادل فردوسی پور زد اما محمد مایلی کهن به صورت غیر مستقیم جواب داد و قاطعانه از مجری برنامه ۹۰ حمایت کرد. البته حدوداً یک ماه پس از این تقابل غیر مستقیم برنامه نود کلا تعطیل شد!

آشتی کنان بی فایده

بالغ بر ۱۱ سال پیش و هنگامی که محمد مایلی کهن هدایت تیم سایپا را برعهده داشت و امیر قلعه نویی نیز سرمربی سپاهان بود، مدیران این دو باشگاه قبل از تقابل سایپا و سپاهان این دو نفر را با یکدیگر آشتی دادند و برای مدتی روابط طرفین خوب بود اما این آشتی‌کنان دیری نپایید و اتفاقاتی به وقوع پیوست که همه در جریان آن هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امیر قلعه نویی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
2
هردوشون خیلی شخمی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
سیستم شخمی، فوتبال شخمی، انتخاب های شخمی، نتایج شخمی ولی پول خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
0
1
مایلی کهن رو قبول دارم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان