تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

سلمان رشدی برنده جایزه صلح ناشران و کتابفروشان آلمان شد

سلمان رشدی نویسنده هندی تبار انگلیسی جایزه صلح ناشران و کتابفروشان آلمان را دریافت کرد.

سلمان رشدی برنده جایزه صلح ناشران و کتابفروشان آلمان شد

رویداد۲۴ رسانه‌ها می‌گویند سلمان رشدی جایزه معتبر ادبی آلمان را به خاطر آنچه «کار ادبی و عزم و نگرش مثبت در مواجهه با خطر دائمی» عنوان شده، دریافت خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این جایزه ۲۲ اکتبر (پاییز امسال) در فرانکفورت به او داده خواهد شد. گفتنی است، جایزه صلح کتابفروشان آلمان یک جایزه جهانی است که اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان هر ساله در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت اهداء می‌کند. مبلغ این جایزه ۲۵ هزار یورو است و از سال ۱۹۵۰ تا کنون هرساله به نویسندگان و ناشران اهدا می‌شود.

سلمان رشدی ۷۵ ساله که کتاب موهن «آیات شیطانی» را نوشته است، مرداد سال گذشته هنگامی که قرار بود در مراسمی در نیویورک سخنرانی کند، هدف حمله قرار گرفت. هادی مطر، ضارب سلمان رشدی که بلیت شرکت در این سخنرانی را خریداری کرده بود، بلافاصله به روی صحنه پرید و با چاقو ضرباتی بر گردن و شکم سلمان رشدی وارد کرد.


بیشتر بخوانید: فرمانده کل سپاه: خطاکاران را به عاقبت سلمان رشدی ارجاع می‌دهم / شاید انتقام گیران بازداشت شوند، اما مردگان دیگر زنده نمی‌شوند


پس از این ماجرا، رشدی با هلیکوپتر به یک بیمارستان منتقل شد و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت. بر اثر این حمله، وی بینایی یک چشم خود را از دست داد و یک دست او هم دیگر توانایی حرکت ندارد.

رشدی در دهه ۱۹۸۰ و پس از نگارش «آیات شیطانی» بار‌ها به مرگ تهدید شد. این اقدام او همچنین سبب اعتراضات گسترده مسلمانان در کشور‌های گوناگون شد. بسیاری از کشور‌ها چاپ و انتشار این کتاب را به علت توهین به مقدسات اسلامی ممنوع اعلام کرده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سلمان رشدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
0
1
نویسنده توانایی هستند ایشون
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان