تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۱ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

نماینده مجلس: اگر تغییر محل نشست ایران و عربستان در زمان اصلاح طلبان بود، اصولگرایان کفن می‌پوشیدند و کشور را به آتش می‌کشیدند

رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس درباره تناقض رفتار تندرو‌ها نسبت به تغییر محل نشست ایران و عربستان، گفت: اگر چنین اتفاقی در زمان اصلاح طلبان صورت می‌گرفت، اصولگرا‌ها کفن می‌پوشیدند و کشور را به آتش می‌کشیدند، ولی ما نباید این رفتار را تلافی کنیم. یک تفاوتی که ما اصلاح‌طلبان با اصولگرایان داریم این است که برای ما منافع و امنیت ملی بسیار مهم‌تر از دعوا‌های جناحی است.

نماینده مجلس: اگر تغییر محل نشست ایران و عربستان در زمان اصلاح طلبان بود، اصولگرایان کفن می‌پوشیدند و کشور را به آتش می‌کشیدند

رویداد۲۴ پس از هفت سال از حمله شبانه تندروها به سفارت و کنسولگری عربستان و به دنبال آن قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان روز شنبه به تهران آمد. اما دیدار وزرای امور خارجه این دو کشور بدون حاشیه نبود؛ برخی خبرنگاران حاضر در نشست خبر از این دادند که کنفرانس مشترک، به دلیل مخالفت طرف سعودی با عکس سردار سلیمانی به سالن دیگری منتقل شد گرچه سخنگو وزارت خارجه دلیل این تغییر را مشکل فنی اعلام کرد.

اگر ظریف بود چه می‌شد؟

تغییر محل نشست واکنش‌هایی را از سوی کاربران فضای مجازی داشت که اغلب آنان ضمن تاکید بر درستی این اقدام به دلیل منافع ملی، به تناقض رفتار اصولگراها و تندروها اشاره می‌کردند. مضمون محتوای این واکنش‌ها چنین بود که اگر اقدام تغییر محل نشست در زمان ظریف رخ می‌داد واکنش تندروها که همچنان به وزیر امور خارجه و دولت پیشین حمله می‌کنند، چه بود.

چنانکه عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در توییتی عنوان کرد: «با تغییر محل مصاحبه مخالف نیستم. اصولا اصل ایجاد این روابط مستلزم رعایت برخی نکات است ولی آنانی که تا دیروز حاج قاسم را فریاد می‌زدند اگر این اتفاق در زمان ظریف رخ می‌داد چه می‌کردند؟ ‌سرتان را پایین بگیرید و بروید. خود را در حد یک مهره حقیر تنزل داده بودید بیشتر ادامه ندهید.»


بیشتربخوانید: ایران و عربستان برای مذاکره چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشتند؟


اگر تغییر محل نشست در زمان اصلاح طلبان صورت می‌گرفت، اصولگراها کفن می‌پوشیدند و کشور را به آتش می‌کشیدند

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس یازدهم درخصوص این تناقض به دیده‌بان ایران گفت: «متاسفانه برخی افراطی‌گری‌هایی در کشور داریم که منافع جناحی را بر منافع ملی ارجح می‌دانند و به دلیل همین رفتارهای نادرست هم خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به کشور وارد می‌کنند اما باورم بر این است که ما الان نباید تلافی کنیم.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: «دستگاه دیپلماسی ما اقدام درستی را انجام داده و سیاست اسرائیل مبنی بر ایران‌هراسی در منطقه شکست و به دنبال آن بهبود رابطه ایران و عربستان رخ داده است. این کار به تامین منافع و امنیت جهان اسلام، رفع سو تفاهمات و منزوی شدن اسرائیل و شکست پروژه ایران هراسی کمک می‌کند. بنابراین برای ما اهمیت بسیاری دارد.»

رحیمی جهان‌آبادی ضمن اشاره به اینکه مسئله تغییر محل نشست بیشتر مربوط به بخش تشریفات بوده است، به دیده بان ایران گفت: «البته که اگر چنین اتفاقی در زمان اصلاح طلبان صورت می‌گرفت، اصولگراها کفن می‌پوشیدند و کشور را به آتش می‌کشیدند ولی ما نباید این رفتار را تلافی کنیم. شهید سلیمانی برای همه جناح‌ها و طیف‌ها عزیز است و جایگاه والایی دارد اما به باور من این حادثه بیشتر مربوط به ضعف دستگاه تشریفات وزارت خارجه بوده و باید بهتر مدیریت می‌شد.»

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «اکنون نباید این امر را تبدیل به چماقی کنیم و بر سر وزارت خارجه بکوبیم چراکه دستگاه دیپلماسی، کار بزرگی را انجام داده است. یک تفاوتی که ما اصلاح‌طلبان با اصولگرایان داریم این است که برای ما منافع و امنیت ملی بسیار مهم‌تر از دعواهای جناحی است. نباید یک دعوای جناحی را به ابزاری برای ضربه زدن به منافع کلان کشور تبدیل کنیم.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
4
15
زرشک همتون از راس تا ذیل به فکر پر کردن جیب های گشادتون هستید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
15
همه علم شنگه هاشون رو گذاشتن تو دولت روحانی به پا کردن
الان دارن با همجنس بازهای حزب دموکرات امریکا به توافق دلچسب میرسن
من نمیددنم شما به چه توافق دلچسبی با یه هم جنس باز میتونی برسی!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
خخخخخخخ
ناشناس
|
Sweden
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
3
6
بالاتر از اصل گرایان هم از جوانان انقلابی قدر دانی میکردند.
میرزا شمشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
15
3
اخوی استمرار طلب ؛ شما عرضه اینکارها رو ندارید وگرنه شک نکن بدتر از اینها میکردید . بزرگ شما اون گنجی بود که روسری رو با پونز به پیشانی الصاق !!!! میکرد یا خلخالی بود که افتخارش اعدام خلایق بود !!!!! حالا منت سر ما ندارید که تلافی نمیکنید و مملکت را به آتیش نمی کشید . این لطف شما نیست بلکه نهایت بی عرضه گی شماست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
نه حرف عرضه نیست شماها از برادران استمرار طلبتون کیلومترها در کولی بودن پیشتازید از حق نگذریم ! اگرچه کشور فقط وجه المضالحه ای بیش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
15
0
بله دلسوزی یرای منافع ملی داره از نطقتون فریاد میزنه ، ،کشور اینهمه مسئله داره منت میذاری که جابجایی اتاق کنفرانسو پیراهن عثمان نمیکنی ،مشخصه چقدردلت برای منافع ملی میسوزه ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
9
دقیقا درست گفته. اگر یکی از این کارهای دوساله در دولت قبلی هم حتی بود، اون کفن و استخر فرح و آتش زدن برجان و ...به جنگ تن به تن آقایان وسط خیابون می کشید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
10
برادر٬ مگر نشنيدى که بعضى ها تو مرامشونه٬ ديگى که برا من نجوشه اصلا سر سگ بجوشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان