تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۳ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

جدیدترین خبر‌ها از حمله گروه واگنر به نیرو‌های پوتین/ محاصره بخش‌های استراتژیک در رستوف!

اتفاق بزرگ شب گذشته دنیا ورود روسیه به یک جنگ عظیم داخلی بود. درگیری نیرو‌های ارتش خصوصی واگنر با ارتش پوتین! ارتشی که حالا بخش‌های استراتژیک در شهر رستوف را محاصره کرده است.

جدیدترین خبر‌ها از حمله گروه واگنر به نیرو‌های پوتین/ محاصره بخش‌های استراتژیک در رستوف!

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که ارتش روسیه نزدیک ۱۸ ماه است در تله خود ساخته جنگ با اوکراین گیر کرده، حالا شکاف میان ژنرال شویکو فرمانده ستاد ارتش با نیرو‌های مزدور واگنر، روسیه را وارد یک جنگ عجیب داخلی کرده است.

شب گذشته بود که یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر گفت حمله موشکی به مواضع این گروه در مناطق جنگی با اوکراین قربانیان زیادی در پی داشته است. او که البته بر سر استخدام نیروهایش به ارتش روسیه و بدعهدی طرف روسی خشمگین بود و پیش از این هم مدعی بود در جنگ خرسون نیرو‌های دولتی تنهای شان گذاشته اند، بیش از ۲۵ هزار نیروی آموزش دیده اش را از جنگ با اوکراین برای بازداشت و اعدام انقلابی فرمانده ستاد ارتش روسیه بسیج کرد.

وزارت دفاع روسیه، اما بلافاصله اتهامات پریگوژین را رد و تاکید کرد: «این ادعا‌ها یک تنش‌زایی رسانه‌ای است.»

اگرچه نیرو‌های واگنر از زمان شروع تنش موضعی علیه پوتین نگرفتند، اما فرمانده واگنر با صدور بیانیه از مردم خواست به خیابان‌ها بیایند که این خود به نوعی یک اعلام رسمی برای کودتای سراسری در روسیه محسوب می‌شد.

کاخ کرملین، اما در واکنش به این رفتار گروه واگنر از ارتش حمایت کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت پیرامون گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم در حال اتخاذ هستند.»


بیشتر بخوانید: بنیان‌گذار گروه واگنر کیست؟/ سرآشپز پوتین چگونه یک شورشی شد؟


از طرفی دیگر وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود ضمن رد این اتهامات تاکید کرد که نیرو‌های ارتش روسیه در حال انجام مأموریت‌های رزمی خود در خطوط تماس با نیرو‌های مسلح اوکراین هستند.»

با آغاز پیشروی گروه واگنر به سمت ستاد فرماندهی ارتش روسیه در روستوف.

پریگوژین فرمانده گروه واگنر خطاب به مردم روسیه گفت: «همه میهن‌پرستان روسیه به خیابان‌ها بروند و آنجا سلاح‌ها را خواهند یافت.»

با شروع پیشروی مزدوران واگنر مسکو وارد فاز امنیتی شد. خیابان‌های منتهی به کرملین مسدود شدند. نفربر‌ها و تانک‌های نظامی در خیابان‌ها مستقر شدند و منابع خبری روس گزارش دادند «طرح قلعه» در مسکو اجرا شده است.

طرحی که به مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق امنیتی، مستلزم تجمع اضطراری نیرو‌های پلیس و آمادگی برای دفع حمله خارجی اطلاق می‌شود.

در ساعات پایانی شب و تا طلوع خورشید شنبه، نیرو‌های واگنر توانستند مناطقی استراتژیک در شهر روستوف را محاصره کنند و به نخستین هدف نظامی خود برسند. حالا روستوف محل رویارویی نیرو‌های ارتش و مزدوران واگنر در روسیه است. نیرو‌هایی که سابقه جنگ در سوریه، عراق و جنگ‌های نیابتی مهمی را دارند و در یک سال اخیر مهمترین واحد رزمی پیش رونده پوتین در اوکراین بوده اند. نیرویی نظامی خصوصی که خشونت بالای شان شهره است. آن‌ها حالا، اما وارد تخاصم با کارفرمای شان شدند.

دولت روسیه می‌گوید آن‌ها تحت تاثیر القاء‌های رسانه‌ای غربی تصمیمی غلط و ضد امنیت ملی گرفتند. کرملین از نیرو‌های واگنر خواسته از فرمانده شان تمرد کند و علیه سران این نیرو اعلام جرم کرده است و در سوی مقابل هم پریگوژین، فرمانده این مزدوران می‌گوید نیروهایش بدون مقاومت سربازان مرزی ارتش مشغول به پیشروی در خاک روسیه هستند و قصد دارند با کمک مردم، ستاد ارتش روسیه را سر جایش بنشانند.

بعد از این درگیری‌ها ارزش بازار سهام روسیه به پایین‌ترین حد خود رسیده و مردم در شهر‌های بزرگ صبح روز تعطیل شان را با سردرگمی و ترس از کشیده شدن زبانه‌های جنگ به خاک شهر‌های بزرگ شان آغاز کرده اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
0
2
بابا امریکا لامصب تو دیگه کی هستی؟؟ ببین چه بلایی سر ابرقدرت شوروی وسپس روسیه اورده!!!!
Real
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
0
1
انشالله مارهای در آستین پروروده شده، سر ضحاک جاسوس کا گ ب را خواهند خورد و دنیا از شر این دیکتاتور کوتوله خلاص خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
0
1
دوستان اصلاح طلب شما ها گمک شیر دره پنجشیر که نرفتین،
کمک زلنسکی هم که نرفتین،
حاضر به اعزام به مرز افغانستان هم که نشدید،
بیایید لااقل بفرستیمتون کمک واگنر با پوتین فیس تو فیس بجنگید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان