تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۳ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس واگنر: یک بالگرد روسیه را که به سمت غیرنظامیان شلیک کرده بود، سرنگون کردیم

یوگنی پریگوژین رئیس واگنر بامداد شنبه مدعی شد نیرو‌های این گروه یک بالگرد روسیه را که به سمت غیرنظامیان شلیک کرده بود، سرنگون کردند. پریگوژین جمعه مدعی شده بود که ارتش روسیه نیرو‌های واگنر را هدف قرار داده و ۲ هزار عضو این گروه را کشته است. وی که از سوی مقام‌های روسیه به شورش مسلحانه متهم شده است، مدعی شد اعضای واگنر از اوکراین وارد منطقه روستوف روسیه شده‌اند.

رئیس واگنر: یک بالگرد روسیه را که به سمت غیرنظامیان شلیک کرده بود، سرنگون کردیم

رویداد۲۴ ایرنا نوشت: یوگنی پریگوژین رئیس واگنر بامداد شنبه مدعی شد نیرو‌های این گروه یک بالگرد روسیه را که به سمت غیرنظامیان شلیک کرده بود، سرنگون کردند.

به گزارش سی. ان. ان، پریگوژین جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد و این اظهارات یکی از ادعا‌های بسیاری است که مطرح کرده است.

پریگوژین جمعه مدعی شده بود که ارتش روسیه نیرو‌های واگنر را هدف قرار داده و ۲ هزار عضو این گروه را کشته است.

وی که از سوی مقام‌های روسیه به شورش مسلحانه متهم شده است، مدعی شد اعضای واگنر از اوکراین وارد منطقه روستوف روسیه شده‌اند.

پریگوژین پس از طرح این ادعا گفت که والری گراسیموف «رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه دستور پرواز هواپیما‌ها و گشودن آتش به ستون‌های [واگنر]را که در میان کامیون‌ها و خودرو‌های غیرنظامی حرکت می‌کنند، صادر کرده است.

پریگوژین مدعی شد: او (گراسیموف) اهمیتی نمی‌دهد که چه کسانی را می‌کشد. آن‌ها یک سال و نیم است که بجای مبارزه با دشمن، شهروندان خودشان را می‌کشند.


بیشتر بخوانید: بنیان‌گذار گروه واگنر کیست؟/ سرآشپز پوتین چگونه یک شورشی شد؟


او از خلبان‌های روس خواست تا «از اجرای این دستورات جنایتکارانه خودداری کنند.»

سی. ان. ان گزارش داد که نمی‌تواند ادعا‌های پریگوژین درباره حمله روسیه به نیرو‌های واگنر و سرنگونی بالگرد روس را تایید کند.

در همین حال، همزمان با ادعای رئیس واگنر مبنی بر ورود به روستوف، مقام‌های روسیه شایعه اعلام مقررات منع آمد و شد در این منطقه را رد کردند.

مقام‌های روستوف از مردم خواستند تا آرامش خود را حفظ کرده و فقط در صورت لزوم از خانه خارج شوند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
0
0
رویداد سخنرانی پوتین چندلحظه قبل تمام شده من ازسی ان ان می بینم چرادرسایت خودبازنشر نمی دهید حتماگذاشتید برای سایت سینه چاکان پوتین که فارس جوان وکهیان بازنشربدهند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان