تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

نیرو‌های واگنر عقب‌نشینی کردند

یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر اعلام کرد که این گروه نیرو‌های خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند.

عقب نشینی واگنر

رویداد۲۴ به گزارش ایرنا، پریگوژین عصر شنبه با انتشار یک فایل صوتی ضبط شده اعلام کرد: آن‌ها می‌خواستند پی ام سی واگنر را منحل کنند. ما روز جمعه (۲۳ ژوئن / ۲ تیر) در راهپیمایی عدالت خود به راه افتادیم و در عرض یک روز به ۲۰۰ کیلومتری مسکو رسیدیم.

وی افزود: در این مدت، حتی یک قطره از خون مبارزان خود را نریخته‌ایم، اما اکنون لحظه‌ای فرا رسیده است که ممکن است خون ریخته شود بنابراین با درک کامل مسئولیت خود در قبال احتمال ریختن خون (مبارزان) روسی توسط یکی از طرفین، ستون‌های خود را برمی‌گردانیم و در جهت مخالف اردوگاه‌های خود مطابق با قانون حرکت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، گروه واگنر، شب گذشته (جمعه)، در بیانیه‌ای مدعی شد نیرو‌های ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. «یوگنی پریگوژین»، رئیس واگنر در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد، گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی وجود دارد.»

واگنر یک سازمان شبه‌نظامی روسی است که نیرو‌های آن در بسیاری از جنگ‌ها از جمله در نبرد دونباس برای مقابله با نیرو‌های اوکراینی حضور داشته‌اند.


بیشتر بخوانید: وضعیت جنگی جاده مسکو-سنت پترزبورگ


به دنبال بیانیه واگنر، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم اتخاذ خواهد شد.

پوتین امروز در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود، خواستار شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان