تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۲

افشای پشت پرده شورش گروه واگنر در روسیه/ پریگوژین می‌خواست این ۲ مقام ارشد نظامی روسیه را دستگیر کند

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر قصد دستگیری دو تن از مقام‌های ارشد نظامی روسیه را داشت.

افشای پشت پرده شورش گروه واگنر در روسیه/ پریگوژین می‌خواست این ۲ مقام ارشد نظامی روسیه را دستگیر کند
رویداد۲۴ روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر قصد دستگیری دو تن از مقام‌های ارشد نظامی روسیه را داشت.

به گزارش تسنیم، این روزنامه آمریکایی روز چهارشنبه به نقل از مقام‌های غربی نوشت که نقشه پریگوژین شامل دستگیری سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه بود زمانیکه هر دو آن‌ها از یک منطقه در مرز با اوکراین بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، سرویس امنیت فدرال روسیه دو روز قبل از این نقشه پیش از اینکه شورش اتفاق بیافتد متوجه این قضیه شد و پریگوژین را در دقیقه آخر مجبور به تغییر برنامه‌هایش کرد و در عوض به سمت مسکو به راه افتاد.

وال استریت ژورنال در گزارش دیگری تحت عنوان "پوتین کنترل امپراتوری جهانی واگنر را در دست می‌گیرد"، ادعا کرد که واگنر با جمع آوری درآمد از طریق یک شبکه شرکت‌های کاغذی به کاخ کرملین کمک می‌کرده است.

همچنین در بخش دیگری از گزارش این ادعا مطرح شده است که به نیرو‌های واگنر در سوریه دستور داده شده تا به سمت پایگاه روسیه در لاذقیه حرکت کنند.


بیشتر بخوانید: اشتباه محاسباتی کرملین چه بوده است؟


دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به گزارش روزنامه‌های آمریکایی در مورد شورش ناکام گروه واگنر، گفت: حالا گمانه‌زنی‌ها و شایعات زیادی حول این وقایع خواهد بود.

اوایل روز چهارشنبه نیز روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از مسئولانی در این کشور مدعی شد که «سرگئی سوروویکین»، فرمانده کنونی هوافضای روسیه و فرمانده سابق نیرو‌های روسیه در اوکراین از طرح یوگنی پریگوژین، فرمانده نیرو‌های شورشی واگنر، شرکت خصوصی نظامی روسیه برای کودتا و تمرد اطلاع داشته است.

این مسئولان گفتند: ما تلاش داریم بدانیم سوروویکین به پریگوژین در اجرای این طرح کودتا کمک کرده است یا نه. شواهدی هست دال بر اینکه ژنرال‌های روسیه دیگر احتمالا به فرمانده واگنر‌ها کمک کرده باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ولادیمیر پوتین
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان