تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران

از مدت‌ها پیش خبر اختلاف علیرضا بیرانوند با مدیران پرسپولیس نقل محافل بود و حالا و پس از فسخ قرارداد با پرسپولیس خبرها حاکی از توافق بیرانوند با استقلال است. به بهانه این خبر جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران را بررسی می‌کنیم.

مهمترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران کدام است؟/

رویداد۲۴ سعید شمس:  «علیرضا بیرانوند به استقلال می‌رود» این خبر که بامداد یکشنبه منتشر شد، شوک عجیبی به پرسپولیسی‌ها وارد کرد. به هرحال بیرانوند در کنار اینکه بهترین گلر سال‌های اخیر ایران است، در بین طرفداران پرسپولیس هم جایگاه قابل توجهی برخودار بود و به همین دلیل هیچ کس اخباری که را از فسخ قراراد بیرانوند منتشر می‌شد، جدی نمی‌گرفت. با این حال مشاهدات نشانگر این است که علیرضا بیرانوند با باشگاه استقلال برای قرارداد دو ساله به توافق نهایی رسیده است تا شاهد یکی از مهم‌ترین جابه‌جایی‌ها بین استقلال و پرسپولیس باشیم. 

به همین بهانه به ۶ نقل و انقلالی که بین استقلال و پرسپولیس افتاده است، اشاره می‌کنیم. با این توضیح که علاوه بر مواردی که در این گزارش آمده است، بازیکنان دیگری هم به تیم رقیب رفته‌اند که البته اهمیت چندانی برای طرفداران فوتبال نداشت.

مهم‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران

جواد الله‌وردی؛ استقلال به پرسپولیس

جواد الله‌وردی مدافع تاج در حالی در سال ۱۳۵۳ آبی پوشان را برای رفتن به پرسپولیس ترک کرد که متهم اصلی شکست شش گله برابر پرسپولیسی‌ها بود، به طوریکه خیلی‌ها می‌گفتند، الله وردی به قول معروف به بازیکنان رقیب «راه» داده است. به همین دلیل بعد از سال‌ها هنوز از این انتقال به عنوان انتقالی جنجالی و مبهم یاد می‌شود. ظاهراً بعد از پایان شهرآورد معروف سال ۵۲ الله‌وردی در رختکن با خسروانی مالک تاج سابق درگیر می‌شود و همانجا اعلام می‌کند که به پرسپولیس خواهد رفت.

مهمترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران کدام است؟/

شاهرخ بیانی؛ استقلال به پرسپولیس

شاهرخ بیانی یکی از ستاره‌های مهم استقلال در دهه شصت بود که بازوبند کاپیتانی را هم بر عهده داشت و به همین دلیل حضور یکساله‌اش در پرسپولیس حتی با وجود اینکه به استقلال برگشت، یکی جنجالی‌ترین جا به جایی‌های فوتبال باشگاهی ایران است. جالب این است که شاهرخ با پیراهن پرسپولیس در دیدار شهرآورد دو بار به استقلال گل زد.

مهمترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران کدام است؟/


بیشتر بخوانید: علیرضا بیرانوند با استقلال به توافق رسید


احمدرضا عابدزاده؛ استقلال به پرسپولیس

احمدرضا عابدزاده بعد از درخشش در «تام» اصفهان به استقلال پیوست و با درخشش در بازی‌های آسایی ۱۹۹۰ پکن و گرفتن دو پنالتی در دیدار فینال که منجر به قهرمانی ایران شد، خودش را به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان ایران تثبیت کرد. این چهره که با استقلال سابقه قهرمانی در آسیا را هم تجربه کرد، در دیدار‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا مصدوم شد و در دوران مصدومیت با بی توجهی سران باشگاه استقلال روبرو شد و این علی عابدینی مدیرعامل وقت باشگاه بود که مخارج عمل عابدزاده در آلمان را پرداخت کرد. احمدرضا عابدزاده بعد از پایان دوران مصدومیت برای جبران کاری که عابدینی در حقش کرد، به پرسپولیس رفت و تا سال ۱۳۷۹ در جمه قرمز‌ها ماند و حالا هم به عنوان یکی از شاخص‌ترین پرسپولیسی‌ها شناخته می‌شود.

مهمترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران کدام است؟/

مهدی هاشمی‌نسب؛ پرسپولیس به استقلال

به گزارش رویداد۲۴ چهار گل در شهرآورد آنهم از مدافعی کم نام و نشان که در سال ۱۳۷۵ از لیگ تاجیکستان به پرسپولیس پیوسته بود، مهدی هاشمی نسبت را به یکی از محبوب‌ترین و البته خاص‌ترین چهره‌های قرمز‌ها تبدیل کرده و او را تا حد اسطوره شدن رسانده بود تا اینکه تیتر «هاشمی نسبت با ۸۰ میلیون در استقلال» روزنامه خبرورزشی خبر از انتقالی جنجالی بدهد. وقتی از هاشمی نسبت پرسیدند؛ پشیمان نیستی، اینطور پاسخ داده بود: «هزار بار دیگر هم به عقب برگردم با استقلال می‌بندم. من به پرسپولیسی‌ها گفتم نصف پول استقلال را هم بدهید می‌مانم، ولی ندادند. اگر از استقلال پول نمی‌گرفتم الان هزار و یک مشکل در زندگی‌ام داشتم.»

مهمترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران کدام است؟/

علیرضا نیکبخت، استقلال به پرسپولیس

علیرضا واحدی نیکبخت در سال ۱۳۷۸ به عنوان ستاره‌ای نوظهور به استقلال رفت و از همان بازی‌های اول هم به لحاظ فوتبالی درخشید و هم به طور ویژه‌ای مورد توجه طرفداران استقلال قرار گرفت. با این حال در پایان دوره پنجم لیگ برتر که با اولین قهرمانی استقلالی‌ها همراه بود، نیکبخت در اقدامی غیرمنتظره با باشگاه پرسپولیس قرارداد بست تا شوک بزرگی به اهالی فوتبال وارد کند. البته نیکبخت در سال ۱۳۹۳ به استقبال برگشت، اما هیچگاه به جایگاه و محبوبیت گذشته نرسید.

مهمترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران کدام است؟/

علی انصاریان؛ پرسپولیس به استقلال

مرحوم علی انصاریان از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۸۵ به عنوان یکی از بازیکنان موثر و البته سخت گوش و متعصب پیراهن پرسپولیس را تن کرده بود. اما بعد از اتمام پنجمین دوره لیگ برتر با مدیریت باشگاه به اختلاف خورد. استقلالی‌ها که از پرسپولیسی شدن نیکبخت ناراضی بودند، با آبی پوش کردن انصاریان طرفداران را راضی کردند. مرحوم انصاریان یکسال بعد از استقلال جدا شد و تا روز‌های از اینکه پیراهن آبی پوشیده بود، از پرسپولیسی‌ها عذرخواهی کرد.

مهمترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران کدام است؟/

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
1
ببین تورو خدا با بیت المال دارند چیکار می کنند.
اونایی که مدعی دفاع از مستضعف و ... هستند کجایید؟
علی پویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
0
0
ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارن، تا ‌نفاق افکنند و وضعیت پرسپولیس را برهم بزنند!!
ولی کور خونده اند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان