تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۲ تير ۱۴۰۲

علت خاموش شدن کولر گازی چند دقیقه بعد از روشن شدن

دلایل مختلف دیگری برای خاموش شدن سریع کولر گازی وجود دارد که مربوط به خرابی یکی از اجزاء یا عملکرد نامناسب آن است. در این حالت، تنها یک تعمیرکار حرفه ای واجد شرایط با تجهیزات تشخیصی لازم می تواند علت اصلی خرابی را یافته و آن را از بین ببرد.

رویداد۲۴ خاموش شدن کولر گازی چند دقیقه بعد از روشن شدن ، یکی از مشکلات شایع در این دستگاه ها است . چنانچه در صورتی که کولر گازی شما با چنین مشکلی روبرو شده است عجله نکرده و وحشت زده نشوید ، زیرا ممکن است خودتان تنظیماتی را اعمال کرده باشید که باعث ایجاد این مشکل شده است .
اما دلایل مختلف دیگری برای خاموش شدن سریع کولر گازی وجود دارد که مربوط به خرابی یکی از اجزاء یا عملکرد نامناسب آن است. در این حالت، تنها یک تعمیرکار حرفه ای واجد شرایط با تجهیزات تشخیصی لازم می تواند علت اصلی خرابی را یافته و آن را از بین ببرد.
با مراقبت مناسب و مطالعه دستورالعمل های عملیاتی تجهیزات کنترل آب و هوا، کاملاً واضح است که برخی از خاموش شدن های مستقل عادی هستند. اما مواردی وجود دارد که به کمک تعمیرکار نیاز است که عبارتند از:
- نصب نادرست سیستم تقسیم یا در تنظیمات حالت.
- عملکرد نامناسب کولر گازی: رعایت نکردن قوانین کار در حد مجاز.
- کمبود فریون و روغن به مقدار مناسب.
- بدون وقفه کار کردن دستگاه
- آلودگی در واحدهای داخلی و خارجی 
- فرسودگی قطعات داخلی

برای سرویس ، نصب و تعمیر کولر گازی ال جی در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید . 09152066168

 علت خاموش شدن کولر گازی چند دقیقه بعد از روشن شدن دستگاه چیست؟

 قبل از جستجوی دلایل خرابی، مطمئن شوید که دستگاه واقعاً خاموش است، زیرا  ممکن است یک کولر گازی بسیار کم صدا خریداری کرده باشید و تنها به دلیل عدم وجود صدای مشخص از واحد داخلی، به نظر برسد که دستگاه کار نمی کند.
کولر گازی  را روشن کنید، حالت معمول کار را تنظیم کنید . پس از روشن شدن 1 تا 15 دقیقه صبر کنید. در صورت بروز نقص در دستگاه، در این بازه زمانی خاموش می شود.
برخی ازدلایل رایج خاموش شدن کولر گازی چند دقیقه بعد از روشن شدن عبارتند از:

 1 . رسیدن به دمای تنظیم شده

 اگر یک دستگاه معمولی دارید، نه اینورتر، وقتی به دمای تنظیم شده برسد، به طور خودکار خاموش می شود. یعنی وقتی که دما رابه عنوان مثال روی +22 درجه تنظیم کنید، دستگاه با قدرت کامل شروع به کار می کند و وقتی به 22 درجه برسد خاموش می شود.
در همان زمان، یک سنسور مخصوص دمای هوای اتاق را می خواند و اگر بالاتر یا کمتر از 22 درجه تنظیم شده باشد، دستگاه به طور خودکار روشن می شود و هوا را دوباره تا دمای تنظیم شده خنک یا گرم می کند. این کارکرد عادی کولر گازی است.

 2 . حالت رطوبت زدایی روشن است

 در حالت Dry mod، دستگاه به طور نامحدود کار نمی کند. در عرض 15 دقیقه عملکرد خود را انجام می دهد. در این حالت کار، کولر گازی پس از مدتی خاموش می شود که این یک امر طبیعی است.

علت خاموش شدن کولر گازی چند دقیقه بعد از روشن شدن

3 . گرم شدن بیش از حد کمپرسور باعث خاموش شدن کولر گازی چند دقیقه بعد از روشن شدن می شود.

 این مشکل یک دلیل جدی تر برای خاموش شدن سریع کولر گازی است. کولر گازی مجهز به محافظ ویژه ای است که در هنگام گرم شدن بیش از حد کمپرسور فعال می شود و به همین دلیل دستگاه به طور خودکار کار خود را متوقف می کند.
دلایل زیادی برای گرم شدن بیش از حد کمپرسور دستگاه وجود دارد، اما شایع ترین آنها آلودگی سیستم اسپلیت یا وجود مقدار زیادی مبرد است . کولرگازی با فریون زیاد، نمی تواند کاری انجام دهد، برای رفع این مشکل باید حتمااز یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

 4.  از کار افتادن سنسور دمای هوا

 اغلب دلیل خاموش شدن کولر گازی چند دقیقه بعد از روشن شدن آن از کار افتادن سنسور دمای هوا در آن است. اغلب در این مورد، قطعه به سادگی با یک قطعه جدید تعویض می شود. این کار فقط برای یک متخصص با تجربه امکان پذیر است، علاوه بر این، قبل از تعمیر، لازم است یک بررسی کامل انجام شود.

5 . خرابی فن یونیت داخلی دستگاه

 برای عملکرد کامل سیستم اسپلیت، یک فن مورد نیاز است. اگر فن خراب شود یا به درستی کار نکند، دستگاه به سادگی پس از 5-10 دقیقه پس از روشن شدن خاموش می شود.  رفع مشکل با تعویض قطعه با قطعه جدید انجام می شود . این کار باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود.

6 . نظافت نابهنگام یونیت خارجی

 از آنجایی که یونیت خارجی در فضای باز است، بیشتر در معرض آلودگی، گرد و غبار، پرز و حشرات است. همین آلاینده ها هستند که اجازه خنک شدن سریع کمپرسور را نمی دهند و منجر به گرم شدن بیش از حد آن می شوند. در پاسخ، کل سیستم خاموش می شود. تمیز کردن منظم از مشکل جلوگیری می کند.

 7 . مشکلات برد کنترل دستگاه

 این آخرین دلیل خاموش شدن سریع کولر گازی است. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد، اما ما فقط در مورد رایج ترین آنها صحبت می کنیم. یک برد کنترل خراب به طور کلی می تواند دستگاه را به طور تصادفی روشن و خاموش کند، تنظیمات را تغییر دهید و غیره. تشخیص دقیق مشکل باید و رفع آن باید توسط تکنسین های متخصص و با تجربه انجام شود.

برای عیب یابی و تعمیر کولرگازی ، حتما از تعمیرکاران مجاز کمک بگیرید.

برچسب ها: اخبار اقتصادی
نظرات شما